שחם שוחרר מהכלא אחרי החלטת העליון: "מצפצף על הביקורת"

בית המשפט דחה את ערעור הפרקליטות והניצב בדימוס, שהורשע בעבירות מין, שוחרר הערב מהכלא אחרי 5 חודשים. הוא הדף את הביקורת על שחרורו ואמר לארגוני הנשים: "למה הפקרתן אותן?"

זמן צפייה: 00:51

ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים של משטרת ישראל, שוחרר הערב (חמישי) מהכלא, לאחר שבית המשפט העליון הכריע כי שחם שהורשע בעבירות מין ונשלח ל-10 חודשי מאסר, ישוחרר מיידית. בכך, דחה העליון את ערעור הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים להעניק לשחם שחרור מוקדם, והוא שוחרר לאחר 5 חודשים בלבד.

כשנאמר לשחם בצאתו מהכלא שישנה ביקורת רבה על שחרורו, ענה שחם: "אני מצפצף על הביקורת". לאחר מכן פנה שחם לארגוני הנשים ואמר: "למה הפקרתן את הנשים? תבדקו למה הפקירו?".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208252113' autoplay='0' credit='' desc='ניסו שחם: "מצפצף על הביקורת"' poster='' kid='1_ltnq4nmx' duration='']

"אני מבקש סליחה ועליהן אני מתנצל כל השנים", אמר שחם, "שלוש מהן הגישו תביעה לבית המשפט מחוזי, וגם שם הפרקליטות ממשיכה להתעלל בהן, להתעלם מההחפצה המינית שעשו להן, מנהלים נגדן קרב חורמה, למה? כי הן הגנו על ניסו שחם. חלק מהנשים נשברו וסיפרו דברים לא קרובים לאמת, כשהן הגיעו למשפט הן סיפורו אנא, תניחו לי, את הכל כתבתי בספר. הספר ייצא בהוצאת ידיעותא חרונות בימים הקרובים, צריך לכתוב את הפרק האחרון. אין מתלוננות בתיק שלי".

ניסו שחם משתחרר מהכלא
ניסו שחם משתחרר מהכלא

לפני מעט יותר מחודש, ועדת השחרורים אישרה את שחרורו המוקדם של שחם, שכיהן כמפקד מחוז ירושלים בין השנים 2011 עד ל-2012 והורשע בהטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת קיבל בתחילת השבוע את בקשת הפרקליטות לעכב את שחרורו מהכלא שלשחם, וקבע שישחורר עוד ביום שני האחרון, הפרקליטות הגישה ברגע האחרון ערר לבית המשפט עליון, וביקשה דיון דחוף.

ניסו שחם משתחרר מהכלא
ניסו שחם משתחרר מהכלא

יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה להחלטת העליון לשחרר את עבריין המין ניסו שחם: "החלטת בית המשפט שערורייתית ולא תתרום לאמון הציבור במערכת. מדובר בעבריין מין שמלכתחילה זכה ליחס מקל ולעונש קל וכעת מקבל פרס נוסף בדמות קיצור של תקופת מאסרו.איזה מסר קשה מעביר היום בית המשפט העליון לקורבנות. מילה טובה בכל זאת לפרקליטות שלא ויתרה וניסתה להילחם בהחלטה".

ניסו שחם בדיון בבית המשפט העליון על שחרורו המוקדם ממאסר
ניסו שחם בדיון בבית המשפט העליון על שחרורו המוקדם ממאסר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באפריל 2018 הורשע שחם בעבירה של מעשה מגונה, אך זוכה משאר העבירות. הפרקליטות ערערה על ההחלטה וכעבור כשנה וחצי הפך בית המשפט המחוזי בתל אביב את ההחלטה והרשיע אותו גם בעבירות של הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. המעשה המגונה בגינו שחם הורשע הוא נשיקה, במהלך שהות ברכב עם שוטרת אחרת. לצד ההרשעה, השופט ביקר בחריפות את ההתנהלות של המחלקה לחקירות שוטרים בתיק.

שחם הואשם כאמור במרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית של שמונה שוטרות. על פי כתב האישום, שחם נהג לקיים יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו. המחלקה לחקירות שוטרים טענה כי שחם ניהל קשרים עם שוטרות זוטרות בכל תפקיד אותו מילא במשטרה. לעתים המפגשים המיניים התקיימו ברכב, לעתים במשרדו או בתחנות משטרה, ואפילו בבית אמו.

ניסו שחם
ניסו שחם | צילום: פלאש 90

במהלך המשפט הודה שחם בקיום יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו, אך טען שהמעשים נעשו בהסכמה ולא השפיעו על החלטותיו. הפרשה התפוצצה לראשונה לפני שש שנים. באוגוסט 2012 התפטר שחם מתפקידו כמפקד מחוז ירושלים, באוקטובר 2013 פוטר סופית מהמשטרה.