החשוד בתקיפת גדי קדם: "עלילת שווא"; נעצר חשוד נוסף

פרסום ראשון: אחרי שבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של אורי הרוש נדחתה, בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את ערעור המשטרה - ומעצרו הוארך ביומיים, עד מחר. החשוד בבית המשפט: "הרגל שלי עלתה עליו בתמימות, זו עלילת שווא". פרסום ראשון: חשוד נוסף נעצר

גדי וראומה קדם בהפגנה בתל אביב

פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (שלישי) את ערעור המשטרה, וקבע כי אורי הרוש, החשוד בתקיפתו של גדי קדם בהפגנה ברחוב קפלן בת"א במוצאי השבת, יישלח למעצר. מעצרו הוארך ביומיים נוספים, עד מחר.

הרוש מסר גרסה תמוהה בבית המשפט, ואמר כי הוא "פגוע טראומה מגיל 13 אחרי פיגוע תופת. ראיתי אדם גדול קופץ מעל הגדר ומכה חברים. ניסיתי בתמימות להפריד, באותו רגע לא היו שם שוטרים. רק לאחר החשיפה ידעתי במי מדובר. אני כואב את כאבו. אני נגד אלימות. לגבי הרגל - בתמימות היא עלתה עליו ואני מצר על זה. מאשימים אותי בעלילות שווא". כמו כן, לחדשות 13 נודע כי נעצר חשוד נוסף במעורבות בתקיפתו של קדם.

שופט בית המשפט המחוזי, ירון לוי, הפך את החלטת בית משפט השלום, שדחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הרוש ב-5 ימים, ומסר: "בעיטה בגופו של אדם מבוגר כשהוא שרוע על הקרקע, במיוחד בנסיבות המתוארות, מצביע על עוצמת מסוכנות בלתי מבוטלת".

הרוש נחשד בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש והשתתפות בהתפרעות לאחר הוראת פיזור, לאחר שתקף את קדם בהפגנה למען השבת החטופים ונגד הממשלה. קדם הוא תושב ניר עוז, ששכל שישה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405211504' autoplay='0' credit='' desc='מזווית נוספת: העימות בין גדי קדם לפעילי הימין' poster='' kid='1_yunozsbn' duration='51']

ביום ראשון פורסם כי המשטרה צפויה לזמן לחקירה את קדם, זאת לאחר שפעילי ימין טענו כי הוא זה שתקף ראשון את אחד הפעילים. על-פי סרטונים מאירוע התקיפה ועדי ראייה, צעקות נשמעו לעבר קדם ורעייתו ראומה שנכחה גם היא בהפגנה, ושלדבריה נאמר לה "מנוולת, שמאלנית מסריחה, טוב שהילדים שלכם מתו". קדם הוסיף כי "ביביסט קילל אותנו". לאחר מכן, רעייתו ואחרים ניסו להוריד שלט "שמאלנים בוגדים" שהחזיק אחד הפעילים. בעקבות כך התפתח עימות פיזי, שם לטענת עדי ראייה ראומה הותקפה פיזית.