מחאות אנטישמיות באוניברסיטה בארה"ב: "תחי האינתיפאדה"

סטודנטים פרו-פלסטינים מאוניברסיטת מישיגן הפגינו נגד ישראל בעקבות ביקור של סגנית הנשיא קמלה האריס, וקראו להפלת המדינה באופן אלים: "יש רק פתרון אחד, אינתיפאדה". המחאות גרמו לסערה ברשתות החברתיות: "רוב האנשים לא מבינים את רמת השנאה והעוינות כלפי סטודנטים יהודים"

הפגנות אנטישמיות באוניברסיטת מישיגן בארצות הברית
הפגנות אנטישמיות באוניברסיטת מישיגן | צילום: מתוך טוויטר

סטודנטים מאוניברסיטת מישיגן בארצות הברית, הפגינו בימים האחרונים נגד ישראל, וקראו לאינתיפאדה, ו"לרצח יהודים". כך מתפרסם היום (ראשון) בניו יורק פוסט. ההפגנה נערכה על ידי סטודנטים פרו-פלסטינים בתוך תחומי המוסד הלימודי.

בסרטונים המתעדים את ההפגנות, ניתן לראות את הסטודנטים צועקים "אינתיפאדה! תחי האינתיפאדה!", וקוראים להפלה אלימה של ישראל באירועים בהשראת האינתיפאדות הקודמות. "יש רק פתרון אחד! אינתיפאדה, הפיכה", צעקה אחת המפגינות.

כלי התקשורת המקומיים מדווחים כי העצרת האנטישמית נערכה בעקבות ביקורה של סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס ביום חמישי בקמפוס, במסגרתו נשאה נאום על מדיניות האקלים ואקטיביזם של סטודנטים. המפגינים ככל הנראה מתנגדים לתמיכתו של הממשל האמריקני בישראל.

ההפגנה והקריאות האלימות הטרידו מספר גדול של אנשי תקשורת, רוח ופוליטיקאים, שהביעו את מחאתם. בעל טור ב"ג'ואיש ג'ורנל", בלייק פליטון, צייץ בטוויטר: "באוניברסיטת מישיגן, קריאה לרצוח יהודים". כתב Free Beacon, ג'ו גבריאל סימונסון, לעג למפגינים, וצייץ: "פעילים לוזרים, חושבים שזו אינתיפאדה".

חבר הסנאט האמריקני לשעבר טד קרוז צייץ: "מדהים. מפחיד מה שקורה שמה. אני מקווה שהתקשורת תיתן לזה סיקור מקיר לקיר".

החשבון השמרני הפופולרי AG צייץ בטוויטר: "אני לא חושב שרוב האנשים באמת מבינים את רמת השנאה והעוינות כלפי סטודנטים יהודים בכמה מהאוניברסיטאות הליברליות המובילות, כי הנהלות בתי הספר נוטות לתמוך/לאפשר את הדברים האלה".

המפיקה ההוליוודית וכותבת הטור של The Spectator, דניאלה גרינבאום דייויס, הזדהתה עם הסטודנטים היהודים באוניברסיטת מישיגן, וצייצה: "האינתיפאדה הראשונה והשנייה ראתה מחבלים רוצחים באכזריות אזרחים חפים מפשע. אני אפילו לא יכולה לדמיין איך זה להיות יהודי בקמפוס של מישיגן כרגע".