ארה"ב: הסנאט זימן לעדות את מקורבי טראמפ

בנו של הנשיא האמריקני, חתנו ומנהל קמפיין הבחירות שלו יעידו בשבוע הבא בפני הסנאט. הם יידרשו לספר על הפגישה שקיימו בשנה שעברה עם עו"ד רוסייה במגדלי טראמפ

טראמפ הבן. "זה היה מחקר"
טראמפ הבן. "זה היה מחקר" | צילום: רויטרס

דריכות בבית הלבן: ועדת המודיעין של הסנאט הודיעה הלילה (חמישי) כי דונלד טראמפ הבן ומנהל קמפיין הבחירות של הנשיא האמריקני פול מנפורט יעידו בפניה בשבוע הבא. גם ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא ויועצו הבכיר, צפוי להעיד בפני הועדה בשבוע הבא - כך אישר עורך דינו שהוסיף כי העדות תהיה ללא נוכחות קהל ולא תהיה פתוחה לסיקור תקשורתי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הועדה חוקרת את הטענות בדבר התערבותה האפשרית של רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב וניסיון לסייע למועמד הרפובליקני טראמפ, והשלושה יידרשו לספר בפני הועדה על הפגישה שקיימו במאי 2016 עם עורכת דין רוסייה במהלך קמפיין הבחירות של טראמפ.

שלושת הבכירים עלו לכותרות לאחר שהניו יורק טיימס חשף את הפגישה של השלושה עם עורכת הדין הרוסייה נטליה וסלניטקיה במגדלי טראמפ בניו-יורק בעיצומו של המרוץ לבית הלבן. טראמפ הבן הסכים להיפגש עם וסלניטקיה, שמהדיווח עולה כי היא מקורבת לקרמלין, לאחר שהובטח לו כי יקבל ממנה מידע שיכול לפגוע במועמדת הדמוקרטית של אביו הילרי קלינטון.

בתגובה לכך פרסם טראמפ הבן את שרשרת האימיילים שהובילו לטענתו לכך שנפגש עם וסלניטקיה. מההתכתבות עולה כי בפנייה הראשונית אליו נטען שמדובר במידע "שיוכל להפליל את הילרי ועסקיה עם רוסיה, ויוכל להועיל מאוד לאביך. מן הסתם זה מידע רגיש וברמה גבוהה מאוד, אבל זה חלק מהתמיכה של רוסיה והממשל שלה באבא שלך".

מנהל הקמפיין פול מנפורט
מנהל הקמפיין פול מנפורט | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הצדיק טראמפ הבן את ההחלטה שלו להיענות לפגישה. "בשבילי זה היה פשוט מחקר שיכול היה להביא הוכחות מוצקות לכל מה ששמעתי במשך שנים ולא רק במהלך הקמפיין", אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז. "למישהו היה מידע על יריבה. בזמן בחירות המידע זורם מהר, מהר מאוד. כבר שמעתי על ההאשמות (על קלינטון) אבל חשבתי שאולי הפעם יש כאן משהו, צריך לשמוע את זה, רציתי לשמוע ולהבין מה קורה. קראתי על סקנדלים שנמשכו הרבה זמן ולא ידעתי אם זה אמין או לא".

ג'ראד קושנר, ארכיון
ג'ראד קושנר, ארכיון | צילום: רויטרס

לדבריו, אינו סיכן את ביטחונה של ארה"ב כשנענה לפגישה: "לא אעשה דבר שיעמיד את המדינה הזאת בסיכון. מה שעשיתי במהלך הקמפיין וכל המאמץ הזה שעשינו נעשה בשביל המדינה הזאת. אם זה היה משהו שקשור לביטחון הלאומי הייתי מדווח על זה מיד, אבל זה לא הסיפור. מישהו שלח לי מייל, אני לא אחראי לזה והגבתי לזה באחריות. זה די נפוץ".