ביקורות קשות על טראמפ: "לעבוד עם פוטין? כמו לחבור לאסד"

רפובליקנים בכירים מבקרים את שיתוף הפעולה של טראמפ ופוטין בתחום הסייבר, בצל חקירת המעורבות בבחירות. מרקו רוביו, שהתמודד נגד טראמפ: "רוסיה לא אמינה"

שעות ספורות לאחר שהודיע הנשיא טראמפ כי סיכם עם הנשיא פוטין על פתיחת יחידת סייבר משותפת שתדאג לאבטח מערכות בחירות בעתיד, במערכת הפוליטית האמריקנית גוברות הביקורות, בעיקר מצד מפלגתו של הנשיא. "זה לא הרעיון הכי מטופש ששמעתי, אבל זה בהחלט קרוב", אמר הסנטור הרפובליקני לינדזי גרהם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

היום, בדרכו חזרה לוושינגטון מכינוס ה-G20, סיפר הנשיא האמריקני באמצעות טוויטר על השיחה שמעניינת את כל העולם ובה עסקו בנושאים שונים, ביניהם בנושא ההתערבות הרוסית בבחירות לבית הלבן. טראמפ כתב ששאל את פוטין פעמיים בעניין - והאחרון הכחיש את הטענות.

"פוטין ואני שוחחנו על יצירת יחידת אבטחת סייבר בלתי חדירה שתדאג לשמור מפריצה במערכות בחירות ושמירה על דברים שונים שליליים אחרים", צייץ. "לא נידונו סנקציות בשיחה שלי עם הנשיא פוטין - שום דבר לא ייעשה עד שהבעיות האוקראיניות והסוריות ייפתרו!".

מוקדם יותר הנשיא הרחיב על הפגישה עם פוטין בגרמניה וסיפר שהשניים דנו בהפסקת האש שנכנסה לתוקפה בחלקים מסוריה: "הפסקת אש מצילה חיים, עכשיו הגיע הזמן לנוע קדימה ולעבוד עם רוסיה".