דיווח בארה"ב: המתקן שהותקף ע"י איראן בעיראק שימש את ישראל

גורם אמריקני ששוחח עם ה"ניו יורק טיימס" מסר כי המתקן שהותקף בעיראק על ידי האירנים שימש כמתקן אימונים עבור ישראל. כזכור, איראן שיגרה 12 טילים לעבר הקונסוליה האמריקנית שבמחוז הכורדי בצפון עיראק

זמן צפייה: 04:20

גורם בכיר ששוחח הערב (שני) עם ה"ניו יורק טיימס" אמר שהמתקן שהותקף בעיראק על ידי האיראנים מוקדם יותר השבוע שימש כמתקן אימונים לישראל.

כאמור, אתמול איראן שיגרה מספר טילים לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל שבעיראק. לפי גורם אמריקני, לא נרשמו אבידות בחיי אדם במסגרת המתקפה על הקונסוליה שבבירת המחוז הכורדי בצפון עיראק. בטלוויזיה האיראנית נטען כי המטרות באירביל היו בסיסים סודיים של ישראל בעיראק.

Whatsapp Image 2022 03 13 At 1
תוצאות ההפצצה, לפי דיווחים באיראן

מאוחר יותר, משמרות המהפכה באיראן קיבלו אחריות על האירוע והזיהרו מפני תגובה "קשה, החלטית והרסנית" במקרה של תקיפות בעתיד. "לא נגרם נזק ואין נפגעים אמריקנים במתקן הממשלתי", נמסר מטעם מחלקת המדינה שגינתה את הירי, "האירוע מתוחקר על ידי ממשלת עיראק והמחוז הכורדי". התקיפה התרחשה תוך פחות משבוע לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, במסגרתה נהרגו שני אנשי הארגון ואף תמונותיהם פורסמו על ידיד משמרות המהפכה.

בהודעה שיצאה לאחר מכן נכתב כי "המשטר הציוני ביצע בפאתי דמשק פשע בו נרצחו שני קצינים ממשמרות המהפיכה". למרות התקיפה בעיראק, בצה"ל ימשיכו להיות בכוננות גבוהה מפני נקמה איראנית בעקבות האירוע.