פעילי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בסוריה, צה"ל העלה כוננות

הארגון הצבאי האיראני שיגר איום לאחר התקיפה בסמוך לדמשק ובהודעה נכתב כי "המשטר הציוני ישלם על הפשע הזה". בתגובה, בצה"ל העלו כוננות במערכי ההגנה האווירית

Whatsapp Image 2022 03 08 At 2

משמרות המהפכה באיראן הודיעו כי בתקיפה שנערכה הלילה (שלישי) בסוריה, ומיוחסת לישראל, נהרגו שני אנשי הארגון, ואף פרסמו תמונה של השניים. בהודעה שיצאה לאחר מכן נכתב כי "המשטר הציוני ביצע אתמול בפאתי דמשק פשע בו נרצחו שני קצינים ממשמרות המהפיכה".

בסוך ההודעה נכתב כי "אין ספק שהמשטר הציוני ישלם על הפשע הזה". בתגובה לאיום, צה"ל העלה כוננות במערכי ההגנה האווירית מחשש לנקמה איראנית.

Whatsapp Image 2022 03 08 At 2
הרוגי משמרות המהפכה האיראניים

כזכור, סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה כי ישראל תקפה לפנות בוקר באזור דמשק, כשבמקביל הסורים הפעילו את מערכות ההגנה האווירית. בהמשך לכך, גורם צבאי מסר לסוכנות הידיעות כי 2 אזרחים נהרגו במסגרת התקיפה המיוחסת לישראל.

ביום שבת האחרון המריא ראש הממשלה נפתלי בנט למוסקבה, שם נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן עמו, בין היתר, בחופש הפעולה של צה"ל בסוריה. ככל הנראה במטרה למנוע העברות נשק מתקדם לארגוני הטרור על ידי איראן. במסגרת המפגש, הבטיח הנשיא הרוסי כי חופש הפעולה ומנגנון התיאום בין שתי המדינות יישמר. כזכור, התקיפה המיוחסת לישראל היא הראשונה מאז פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.