המחאות האלימות בארה"ב: המשטרה פרצה למתחם המפגינים ב-UCLA

לאחר לילה של עימותים אלימים במתחם המחאה הפרו-פלסטיני באוניבריסטת קליפורניה, שבהם נפצעו 15 אנשים, הורתה ההנהלה למוחים להתפזר, והזהירה כי מי מהם שלא יתפנה מהמקום - ייעצר. במקביל, המשטרה החלה לפשוט על חלקים במתחם, וכוחות רבים מוזרמים למקום. טראמפ: "להביס את הרדיקלים"

זמן צפייה: 01:26

המחאות האלימות באוניברסיטאות בארה"ב נמשכות: מאות שוטרים ממשטרת לוס אנג'לס ומחלקת השריף של המחוז פרצו היום (חמישי) למתחם המחאה הפרו-פלסטיני שהוקם בקמפוס אוניברסיטת קליפורניה (UCLA), וכוחות רבים מוזרמים למקום. זאת, לאחר שהנהלת האוניברסיטה הורתה למפגינים לפרק את המתחם, ואיימה כי מי שלא יעזוב "יהיה נתון לצעדים מנהלתיים".

משטרת לוס אנג'לס הזהירה את קהל המפגינים במתחם כי המאהל שהקימו בקמפוס הוא "התאספות בלתי חוקית", והורו להם להתפזר. כמו כן, האוניברסיטה עברה ללימודים מרחוק עד לסוף השבוע לאחר שבמהלך הלילה נרשמו עימותים אלימים במתחם המחאה הפרו-פלסטינית בה נפצעו 15 אנשים, ביניהם אחד שנדרש לטיפול רפואי בבית החולים. בנוסף, כלי רכב נצפה נוסע במהלך הלילה ברחבי המתחם, כשעליו סמלים נאציים שונים, לרבות צלב קרס המשולב בתוך מגן דוד.

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA)
מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA) | צילום: רויטרס

המשטרה המקומית, לצד מחלקת השריף של לוס אנג'לס ואגף התנועה של קליפורניה (CHP) שצפויים להשתתף בפעילות ההסתערות על מאהל המחאה בו נשמעו קריאות תמיכה בארגון הטרור חמאס, נצפו מחוץ לשטח הקמפוס כשהם נושאים עליהם אמצעים שונים לפיזור הפגנות, ומתעמתים עם מפגינים בחלק מאזורי מתחם המחאה.

לפי דיווחים מקומיים, CHP תהיה אחראית לפינוי המפגינים, בזמן שהמשטרה תאבטח את האזור סביב המתחם. כמו כן, מחלקת השריף תהיה אחראית לשמירה על הסדר ובקרה על הקהל, המונה כאלף מוחים. ברקע הכנות כוחות המשטרה, מנהיגי המחאה דחקו במפגינים במקום להקים חומה אנושית סביב המאהל בקריאות: "האוניברסיטה של מי? האוניברסיטה שלנו!".

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA)
מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA) | צילום: רויטרס

בתוך כך, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ גינה אתמול את ההפגנות האנטי-ישראליות שמציפות את הקמפוסים האמריקניים, ואמר כי "האלימות הזו חייבת להיפסק באופן מיידי". טראמפ טען כי יש להחליף את מנהלי האוניברסיטאות, שלדבריו הם "חלשים ולא יעילים". בנוסף, המועמד הרפובליקני לנשיאות הבטיח: "לא ניתן לאפשר לאנטישמיות בארה"ב להסלים".