ניו יורק טיימס: "ביידן לא יפרוש לפני נאום נתניהו בקונגרס"

ברקע הלחץ הגובר מצד גורמים ממפלגתו, בניו יורק טיימס דווח כי נשיא ארה"ב החל לשקול את אפשרות הפרישה מהמרוץ לנשיאות. עם זאת, יועציו, שחלקם אף החלו לדון בתאריכים אפשריים לפרישה, טוענים כי הוא לא יעשה כן לפני ביקור רה"מ בוושינגטון בשבוע הבא - "כדי לא לאפשר לו את הסיפוק"

זמן צפייה: 02:23

ברקע הסכסוך המתמשך בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו סביב המלחמה בעזה והעברת הנשק לישראל, בניו יורק טיימס דווח הלילה (שבת) כי על אף שביידן החל להרהר בפרישה מהמרוץ לנשיאות, יועציו סבורים כי הוא לא יעשה זאת לפני ביקורו של נתניהו בוושינגטון בשבוע הקרוב ונאומו בקונגרס - "כדי לא לאפשר לנתניהו את הסיפוק".

לפי הדיווח, הקולות התומכים בהישארות ביידן במרוץ לנשיאות הולכים ומתעמעמים, והוא אף רואה את הדיווחים על הלחץ במפלגה הדמוקרטית מפני הישארותו במרוץ כ"קמפיין מתוזמן". לטענתו, יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי, הינה "המסיתה העיקרית" נגדו, בעוד הנשיא לשעבר ברק אובמה הוא "האדם אשר מושך מאחור בחוטים". חלק מצוותו של ביידן אף החל בבירור תאריכים הנוחים לפרישה מהמרוץ.

ננסי פלוסי
יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי | צילום: רויטרס

לפני יומיים דווח כי בכירים במפלגה הדמוקרטית מעריכים שנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, עומד להודיע על פרישה מהמרוץ לכהונה שנייה בבית הלבן כבר בימים הקרובים, ברקע הלחץ הגובר שמופעל עליו בנושא על-ידי גורמים במפלגתו מאז הופעתו ההרסנית בעימות הנשיאותי.

הנשיא בן ה-81, שהודיע אתמול כי חלה בקורונה, הדגיש עד כה בכל הופעותיו הפומביות כי אין בכוונתו לפרוש. חרף דבריו הברורים, מקורביו של ביידן הזהירו אותו כי מספריו בסקרים לא מאפשרים לו להביס את יריבו דונלד טראמפ, ובעקבות זאת מורשתו עלולה להיות מוחתמת.

ברק אובמה עם אנתוני בלינקן
ברק אובמה עם אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

על-פי דיווחים, הנשיא שינה את גישתו בימים האחרונים וכבר שאל את יועציו האם סגניתו קמלה האריס תוכל לנצח את טראמפ - ולראשונה לא שלל על הסף אפשרות של פרישה מהמרוץ. הבית הלבן הכחיש מצדו את הטענות, ומטעמו נמסר: "הדיווחים אינם נכונים, תשמרו על האמונה". בתוך כך, במגזין טיים דווח כי הנשיא לשעבר ברק אובמה, שביידן היה סגנו במשך 8 שנותיו בבית הלבן, מביע גם הוא חששות בנוגע למועמדותו של הנשיא המכהן וסיכויו לזכות.