פעם שלישית בשבועיים: ארה"ב יירטה עצם גלילי בלתי מזוהה

בהוראת ראש ממשלת קנדה, מטוס קרב אמריקני מסוג F-22 יירט "חפץ גלילי בלתי מזוהה" שהפר את מרחבה האווירי של קנדה. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי ה"חפץ" שיורט נראה כ"בלון מתכתי קטן עם מטען קשור אליו". שרת ההגנה של קנדה סירבה להתייחס למקור העצם וציינה כי העצם שיורט היה בצורת גליל

זמן צפייה: 00:22

פעם שלישית בשבועיים: מטוס קרב אמריקני מסוג F-22 יירט הלילה (בין שבת לראשון) "חפץ גלילי בלתי מזוהה" שהפר את מרחבה האווירי של קנדה. "הוריתי ליירט חפץ בלתי מזוהה שהפר את המרחב האווירי של קנדה. פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה, "NOARD", הפיל את האובייקט בשמי יוקון" (אחת מהטריטוריות של קנדה - חדשות 13), כתב בחשבון הטוויטר שלו ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. "שוחחתי היום עם הנשיא ביידן בנושא. הכוחות הקנדיים ינתחו את הריסות החפץ שיורט. תודה ל-'NORAD' ששומרת על צפון אמריקה", הוסיף ראש הממשלה.

בעיתון האמריקני ה"וול סטריט ג'ורנל", דווח כי ה"חפץ" שיורט מעל שמי קנדה, נראה כ"בלון מתכתי קטן עם מטען קשור אליו". שרת ההגנה של קנדה אניטה אנאנד סירבה להתייחס למקור העצם וציינה כי העצם שיורט היה בצורת גליל. עוד קודם לכן, רשות התעופה הפדרלית במשרד התחבורה של ארה"ב סגרה לזמן קצר את המרחב האווירי במדינת מונטנה, הגובלת עם קנדה, לטובת "פעילות של משרד ההגנה". לפי הדיווחים השונים, המרחב האווירי במונטנה נסגר בעקבות תקלה במכ"מ (מגלה כיוון ומרחק - חדשות 13).

בלון הריגול הסיני
בלון הריגול הסיני שהתגלה בשבוע שעבר | צילום: מתוך טוויטר

רק אתמול, ארצות הברית יירטה חפץ בלתי מזוהה בגודל מכונית קטנה שריחף מעל שמי אלסקה. מטוס צבאי מסוג F-22 ירה בחפץ, שלא ברור מה מטרתו ומהיכן הגיע. גורמים אמריקניים אמרו כי החפץ היה קטן משמעותית מבלון הריגול הסיני שיורט בשבוע שעבר, ולא מיהרו לקבוע אם החפץ היה בלון, כלי טיס קטן או מטוס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הורה ליירט את החפץ, והבית הלבן הודיע אמש על הפעילות המוצלחת. המידע היחיד שפורסם בתקשורת הוא שגודל החפץ הוא כגודל מכונית קטנה ושהוא אותר מעל שמי אלסקה. כעת נעשים מאמצים של חיל הים האמריקני, משמר החופים וה-FBI להגיע לשרידי החפץ שנמצאים רחוק מחופי אלסקה, בסמוך לגבול הקנדי.

כזכור, בשבוע שעבר זוהה בלון הריגול הסיני זוהה מעל מונטנה שבארה"ב. הוא ריחף באזור במשך כמה ימים, ולבסוף הופל מעל האוקיינוס האטלנטי. הבלון נצפה מאז שנכנס לשטח האווירי של ארצות הברית. תחילה הרשויות טענו שהבלון אינו מהווה איום ולכן לא יופל, אך לאחר מכן הוחלט ליירטו.