ארה"ב: "חפץ בלתי מזוהה" יורט מעל שמי אלסקה

פחות משבוע מאז תקרית בלון הריגול הסיני שהתגלה בשטח האווירי של ארצות הברית, בימים האחרונים אותר חפץ לא מזוהה בגודל מכונית קטנה שריחף מעל שמי אלסקה. בהוראת הנשיא ביידן החפץ יורט וכעת נעשים מאמצים להגיע אל שרידיו

בלון הריגול הסיני
בלון הריגול הסיני בשמי ארה"ב | צילום: מתוך טוויטר

ארצות הברית יירטה הלילה (שבת) חפץ בלתי מזוהה בגודל מכונית קטנה שריחף מעל שמי אלסקה. מטוס צבאי מסוג F22 ירה בחפץ, שלא ברור מה מטרתו ומהיכן הגיע. גורמים אמריקניים אמרו כי החפץ היה קטן משמעותית מבלון הריגול הסיני שיורט בשבוע שעבר, ולא מיהרו לקבוע אם החפץ היה בלון, כלי טיס קטן או מטוס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הורה ליירט את החפץ, והבית הלבן הודיע הלילה על הפעילות המוצלחת. המידע היחיד שניתן הוא שגודל החפץ הוא כגודל מכונית קטנה ושהוא נמצא מעל שמי אלסקה. כעת נעשים מאמצים של חיל הים האמריקני, משמר החופים וה-FBI להגיע לשרידי החפץ שנמצאים רחוק מחופי אלסקה, בסמוך לגבול הקנדי.

דובר הפנטגון אמר לכתבים כי האובייקט ריחף בגובה 12 אלף מטרים, בערך בגובה טיסת מטוס נוסעים - ולכן בניגוד לבלון הסיני, הוא היווה איום על התעבורה האווירית והמרחב האווירי של אלסקה נסגר זמנית. החפץ זוהה ביום חמישי האחרון והוקפצו מטוסי קרב על מנת לנטרו לבחון אותו.

הדובר התייחס אף לפרשת בלון הריגול הסיני ואמר כי נעשתה התקדמות בנוגע לאיסוף חלקיו לאחר שפוצץ. "אני לא יכול לפרט, מסיבות של מידור, אך אומר כי איתרנו כמות משמעותית של שאריות עד כה, שיאפשרו לנו לקבל הבנה טובה יותר של הבלון ויכולות הריגול שלו", אמר.

כזכור, בשבוע שעבר זוהה בלון הריגול הסיני זוהה מעל מדינת מונטנה בארצות הברית. הוא ריחף במשך כמה ימים, ולבסוף הופל מעל האוקיינוס האטלנטי. הבלון נצפה מאז שנכנס לשטח האווירי של ארצות הברית. תחילה הרשויות טענו שהבלון אינו מהווה איום ולכן לא יופל אך לאחר מכן הוחלט לירטו.