מכת ברד בספרד: פעוטה נהרגה ו-28 אנשים נפצעו

הפעוטה בת השנה ושמונה חודשים מצאה את מותה כשספגה כדור ברד בקוטר של כעשרה סנטימטר, והפצועים סבלו משברים בגופם או נזקקו לתפרים בעקבות מטח ברד שלא נראה כמותו 20 שנה. במהלך הסופה העוצמתית בחבל קטלוניה שבצפון המדינה נפלו גושי קרח הגדולים יותר מכדורי טניס - וחלקם פגעו במכוניות בכביש וגרמו לנזקים

זמן צפייה: 01:34

מכת ברד קטלנית שירדה אמש (שלישי) בחבל קטלוניה שבצפון ספרד הובילה למותה של פעוטה, שנהרגה לאחר שנפגעה מכדור ברד בקוטר של כעשרה סנטימטרים. תיעוד חדש חושף את ההרסניות של הסופה וגושי הברד הגדולים אף יותר מכדורי טניס, אשר הביאו בין היתר לפציעתם של לא פחות מ-28 איש.

הפעוטה בת השנה ושמונה חודשים הייתה אחת מבין כמעט 30 בני אדם שנפצעו מפגיעות ישירות של כדורי ברד בקוטר של כ-10 ס"מ שירדו בעיירה בלה ביסבל ד'אמפורדה ובסביבתה. הפעוטה הובהלה לקבלת טיפול בבית חולים מקומי אתמול אחר הצהריים, אך מותה נקבע שעות בודדות לאחר מכן. לא ידוע עדיין מהיכן הייתה הפעוטה אשר נהרגה מהברד והיכן בדיוק הייתה כשנפגעה.

אישה נוספת אושפזה באותו היום בבית חולים מקומי בגלל פציעות שספגה בסופת הברד. מרבית הפצועים האחרים שנזקקו לטיפול רפואי, סבלו מפגיעות ראש או מחתכים מהקרח, ונזקקו לתפרים. חלקם אף סבלו מעצמות שבורות.

לצד הנזק הגופני, מכוניות רבות נפגעו ונרשם נזק ברכוש. אנשי התחזית הקטאלונים דיווחו כי גושי הברד שנפלו באזור, סמוך לעיר התיירותית ג'ירונה, הקרובה לגבול הצפון-מזרחי של ספרד עם צרפת, היו הגדולות ביותר מזה עשרים שנה.