ארה"ב: מורה לשעבר מואשמת בהנהגת פלוגת דאעש - לבנות בלבד

אליסון פלוק-אקרן בת ה-42, הואשמה בתמיכה בטרור עוד בשנת 2019 - אך הועברה למחוז המזרחי של וירג'יניה רק בשישי האחרון, לאחר שנתפסה בסוריה. על פי החשד, לימדה נשים וילדים להשתמש ברובים ופצצות וניסתה לתכנן פיגוע טרור בקמפוס

המורה בקנזס שהובילה פלוגת טרור של דאעש לנשים | צילום: Alexandria Sheriff's Office

חינוך לטרור: מורה לשעבר ממדינת קנזס שבארצות הברית, על פי החשד הפכה באופן חריג למנהיגת לחימה בארגון הטרור דאעש של המדינה האסלאמית - ולימדה נשים וילדים להשתמש ברובים ופצצות - כך על פי הצהרת התובעים הפדרליים, בתיק שפורסם בשישי האחרון.

אליסון פלוק-אקרן בת ה-42, הואשמה בתמיכה בטרור עוד בשנת 2019, אך הועברה למחוז המזרחי של וירג'יניה רק ביום שישי, לאחר שנעצרה לאחרונה בסוריה. המורה לשעבר חשודה שהובילה פלוגה צבאית של המדינה האסלאמית, ניסתה לתכנן פיגוע טרור בקמפוס של קולג' אמריקני ואף לימדה ותרגמה דוקטרינה קיצונית, על פי הצהרת התביעה.

על פי הנתונים, נשים מהוות רק כ-10% מהאישומים בגין שיתוף פעולה בארצות הברית עם המדינה האסלאמית, ואף מקרה קודם לא כלל אישה שנטלה חלק כל-כך גדול בארגון. בעקבות המקרה, מומחים דנו בתפקיד הנשים בסכסוך המזוין מטעם המדינה האסלאמית. לפי הממצאים, נראה כי למרות שהארגון אכף קודים מגדריים קפדניים – אלימות מצד נשים מעולם לא נאסרה בו. כך למשל, כאשר שטחי דאעש בעיראק ובסוריה הותקפו בשנים 2016 ו-2017, מנהיגים עודדו במפורש נשים להצטייד בנשק.

פלוק-אקרן הייתה חלק מרכזי במאמץ הזה על פי טענת התובעים. "פלוק-אקרן תרגמה את אמונותיה הקיצוניות לכדי פעולה, בכך ששימשה כמנהיגה וכמארגנת של גדוד צבאי של המדינה האסלאמית, תוך הכשרה ישירה של נשים וילדים בשימוש ברובי סער, רימונים וחגורות התאבדות - כדי לתמוך בארגון ובמטרותיו הרצחניות", כפי שנכתב על ידי התביעה.