איראן: מניין ההרוגים בכלא המיועד לאסירים פוליטיים וביטחוניים עלה ל-8

4 אסירים נוספים נהרגו ביממה החולפת בכלא "אווין" שבבירה טהרן. באיראן טוענים כי השריפה פרצה לאחר "מאבק בין מספר אסירים", וכי כמה מהם נהרגו כתוצאה משאיפת עשן. "סקירת האירוע מצביעה על נוכחותם של 'מרגלים' דו-לאומיים", הוסיפו

זמן צפייה: 00:39

מניין ההרוגים בכלא "אווין" שבבירה טהרן, בו מוחזקים אסירים פוליטיים וביטחוניים עלה ל-8. כך דווח היום (שני) בתקשורת האיראנית. כזכור, ביום שבת, פרצה שריפה במקום, ובסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות ניתן היה לראות עשן מיתמר מעל הכלא בנוסף ליריות ואזעקות שנשמעו מהמקום.

מטעם מערכת המשפט האיראנית נמסר כי כל הקורבנות שנספו בשריפה הוחזקו באזור של הכלא המיועד לאסירים שנכלאו על פשעים הקשורים לשוד. יצוין כי בכלא "אווין", מוחזקים עצורים ואסירים רבים המואשמים בעבירות ביטחוניות ביניהם גם איראנים בעלי אזרחות כפולה.

כלא באיראן
סוהר בכלא ''אווין'' באיראן | צילום: רויטרס

עוד נמסר היום מרשויות המשפט במדינה כי השריפה במקום פרצה לאחר "מאבק בין מספר אסירים שהורשעו בעבירות כספיות ועבירות של גניבה". ביום ראשון דווח כי ארבעת מקרי המוות הראשונים נגרמו כתוצאה משאיפת עשן וכי יותר מ-60 בני אדם נוספים נפצעו, כשארבעה מהם נפצעו באורח אנוש. כאמור, היום מניין ההרוגים עלה ל-8.

יש מי שטוען באיראן כי היו אלה "כוחות אנטי-מהפכניים בסיוע שירותי ביון זרים" שתכננו את השריפה כדי לשמור על תשומת הלב הבינלאומית על המחאות במדינה. "סקירה של הממדים השונים של האירוע הזה מצביעה על נוכחותם של 'מרגלים' דו-לאומיים המחזיקים באזרחויות של מדינות מערביות", נכתב באחד מהעיתונים המקומיים.

ארגוני זכויות אדם איראניים טענו כי עד כה, לפחות 240 מפגינים נהרגו, כולל 32 קטינים. עוד הם טענו כי למעלה מ-8,000 בני אדם נעצרו ב-111 ערים שונות. הרשויות באיראן מצידן, שהאשימו את המפגינים בשיתוף פעולה עם "אויבים" מבית ומחוץ, מכחישות שכוחות הביטחון פגעו במפגינים. מהפרסומים בכלי התקשורת האיראניים עולה כי לפחות 26 מאנשי כוחות הביטחון נהרגו על ידי "מתפרעים".