הליכון עם חותם הנשיא בשער: ה"אקונומיסט" קורא לביידן לפרוש

העיתון הבריטי המשפיע פרסם מאמר חריף הקורא לנשיא ארצות הברית לפרוש מהמרוץ לבית הלבן ולפנות את מקומו במפלגה הדמוקרטית עבור מועמד אחר. במאמר, בו הוצגה תמונה עם הליכון, נמתחה ביקורת על כך שאנשי הקמפיין של ביידן מכחישים את מצבו של הנשיא - והתנהלותם כונתה "רעילה". "היה מייסר לראות בעימות איש זקן ומבולבל שמתקשה להיזכר בעובדות", נכתב

שער האקונומיסט, שקורא לנשיא ביידן לפרוש מהמרוץ
שער האקונומיסט, שקורא לנשיא ביידן לפרוש מהמרוץ | צילום: האקונומיסט

העיתון הבריטי אקונומיסט, אחד המשפיעים בעולם, פרסם היום (חמישי) מאמר חריף נגד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הקורא לו לפרוש מהמרוץ לכהונה שנייה במשרה הבכירה בעולם, בעקבות הופעתו הכושלת בעימות הנשיאותי בשבוע שעבר. בכך, הצטרף האקונומיסט לניו יורק טיימס, שהפציר גם הוא בנשיא ביידן לפרוש ולפנות את מקומו למועמד צעיר יותר. בעיתון הבריטי הגדילו לעשות והציגו בתמונת השער של המאמר הליכון הנושא את חותמו של נשיא ארה"ב.

"העימות הנשיאותי היה נורא בשביל ג'ו ביידן, אבל הטיוח היה גרוע יותר", נכתב בפתח המאמר של האקונומיסט, בביקורת על הנשיא ואנשי הקמפיין שלו, "היה מייסר לצפות באיש זקן ומבולבל שמתקשה להיזכר בעובדות ובמילים. חוסר היכולת שלו להשלים טיעון נגד יריב חלש הייתה מאכזבת. אך ניסיון הקמפיין שלו להכחיש את מה שראו עשרות מיליוני אמריקנים בעיניהם הוא יותר רעיל מהכול, כי חוסר הכנות במהלך מעורר בוז".

בהמשך המאמר, נטען כי הופעתו של ביידן בעימות והתנהלות קמפיין הבחירות שלו לאחריו "שמו את הבית הלבן בידיים של דונלד טראמפ", והביאו לכך שמצביעים במדינות מתנדנדות קריטיות עבור הקמפיין הדמוקרטי פנו נגד הנשיא המכהן.

הנשיא ביידן בעצרת בחירות בצפון קרוליינה
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בהמשך הדברים הובעה הערכה לנשיא, ונכתב כי הוא ראוי להיזכר בשל הישגיו והגינותו, ולא בעקבות "דעיכתו". העיתון קרא לבכירים במפלגה הדמוקרטית להגביר את הלחץ על ביידן ולקרוא לו לפרוש בפומבי. "יותר דמוקרטים צריכים להפנים כי אם הם לא ידברו עכשיו, טראמפ ינצח. כדי להביא את החידוש הפוליטי שאמריקה זקוקה לו, הם חייבים לחתור לשינוי. עדיין לא מאוחר", נכתב.

"כבר ב-2022 האקונומיסט קרא לביידן לא לרוץ לכהונה נוספת בגלל שהוא זקן מדי", הזכירו בעיתון, והוסיפו: "למועמד חדש יהיו יותר מעשרה שבועות אחרי הוועידה הדמוקרטית כדי לעלות למגרש. יש סיכוי כמובן שמועמד כזה יפסיד, אבל אנחנו מאמינים שיהיה לו סיכוי טוב לנצח - טוב יותר מזה של ביידן, גם אם המועמדת תהיה קמלה האריס, סגניתו הלא פופולרית".

לסיום נכתב: "ההתחדשות של אמריקה צריכה להתחיל כעת. אין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר לבחור מועמד חדש שיביס את דונלד טראמפ".

טראמפ וביידן בעימות הנשיאותי
הנשיא ביידן וטראמפ בעימות הנשיאותי | צילום: רויטרס

בניסיון להדוף את הביקורת על גילו, הנשיא ביידן אמר אתמול בפגישה עם יותר מ-20 מושלים דמוקרטים כי הוא עבר בדיקה רפואית לאחר העימות הנשיאותי בשבוע שעבר, וכי מצבו הבריאותי טוב. כך לפי שלושה גורמים המעורים בפרטים שצוטטו ב"פוליטיקו".

בנוסף, לפי הדיווח ביידן חזר על התחייבותו לא לפרוש מהמרוץ: "אני כאן כדי לנצח", אמר. אחד הנוכחים בפגישה סיפר כי "הוא לקח אחריות על הופעתו התמוהה בדיון, ואמר כי לא הקשיב לצוות שלו שהמליץ שיאט את לוח הזמנים שלו לפני מועד העימות".