אוסטריה: קארל נהאמר צפוי לשמש כקנצלר הבא

שר הפנים הנוכחי של אוסטריה צפוי לשמש כמנהיגה הבא, זאת לאחר שהקנצלר לשעבר סבסטיאן קורץ, הודיע באופן רשמי על פרישתו מהפוליטיקה. פעולתו של האחרון הביאה לכך שאלכסנדר שלנברג, הקנצלר הנוכחי, התפטר גם כן - ויחזור לתפקידו הישן כשר החוץ

נהאמר - הקנצלר הבא שצפוי להנהיג את אוסטריה
נהאמר - הקנצלר הבא שצפוי להנהיג את אוסטריה | צילום: רויטרס

שר הפנים הנוכחי של אוסטריה, קארל נהאמר, צפוי לשמש כקנצלר הבא. זאת לאחר שהקנצלר לשעבר, סבסטיאן קורץ, ששימש לאחרונה בתפקיד ראש המפלגה השמרנית שאותה הוביל - הודיע היום (שישי) באופן רשמי על פרישתו מהעולם הפוליטי. פעולה זו הובילה את מחליפו בתפקיד הקנצלר, אלכסנדר שלנברג, להתפטר גם כן.

מפלגת העם השמרנית בראשותה כיהן קורץ, שמשמשת כמפלגה המרכזית בשלטונה של אוסטריה - בחרה בשר הפנים הנוכחי שלה, קארל נהאמר, לשמש בתפקיד ראש המפלגה החליפי במקום קורץ - ששימש בין היתר כראש סיעתה בפרלמנט האוסטרי. ההחלטה התקבלה בישיבת ראשי מפלגת הימין-מרכז שנערכה בווינה. מינויו של נהאמר מגיע כיממה לאחר שראש המפלגה הנוכחי, קורץ, שמעורב בשערוריית שחיתות - הודיע על פרישתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על נסיעת משפחתו לחו"ל: "לא כל החלטה שלנו היא מושלמת"

מעשה סדום, סחר בבני אדם וצריכת זנות: אלה עבירות המין שבהן חשוד חוגג

אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

לעזיבתו של קורץ מן התפקיד הייתה השפעה רבה, מאחר והודעתו הביאה את קנצלר אלכסנדר שלנברג, שמונה לתפקיד רק באוקטובר האחרון – להתפטר גם כן. בכך - ניהאמר צפוי לשמש כקנצלר הבא של אוסטריה, והקנצלר הנוכחי יחזור לתפקידו הישן כשר החוץ.

פרישתו של קורץ מהעולם הפוליטי מגיעה חודשיים בלבד לאחר שהתפטר מתפקידו כקנצלר, ונשאר כמנהיג המפלגה השמרנית, לדבריו "באופן זמני", עד שיוכיח את חפותו. כזכור, בתחילת אוקטובר התובעים הורו על פשיטות סביב משרדו של הקנצלר ומשרד האוצר, תוך חקירת הטענות לפיהן המעגל הפנימי של קורץ השתמש בכספי ציבור כדי לשלם עבור סקרים שהותאמו לחיזוק תדמיתו.

השערורייה האמורה הביאה לסיום הקריירה המרהיבה שך קורץ, במסגרתה הפך ב-2017 לראש הממשלה הצעיר ביותר שנבחר בצורה דמוקרטית בעולם, בעודו בן 31 בלבד. קורץ הכחיש את הטענות נגדו בכל תוקף, וטען שהוא ממתין להגיע לבית המשפט על-מנת להוכיח את חפותו.