5 טיפים לשיפור המוטיבציה לפני אימונים

כל מי שסביבכם מתאמן ורק לכם אין שום רצון או מחשבה לעזוב את הנטפליקס כדי להזיז את הגוף? קבלו 5 סיבות שיחדירו בכם מוטיבציה ויגרמו לכם להתאמן עוד היום

על חשיבותם של אימוני הכושר אין באמת צורך שנרחיב הרבה בכתבה הזאת, נכון? רק נזכיר לכם בקצרה כי חוץ משמירה על גוף בריא, חזק וחטוב, אימוני כושר גם מסייעים בהפחתת סטרס, מביאים לירידה ביתר לחץ דם, משפרים את רמות הסוכר ואת פרופיל השומנים בדם ומפחיתים תחלואה - וזה רק על קצה המזלג.

אם כל היתרונות העצומים לא הצליחו לשכנע אתכם, קבלו 5 סיבות שיגרמו לקום עכשיו על הרגליים, ללבוש בגדי ספורט ולהתחיל להתאמן:

1. פחות רגשות אשמה לגבי אוכל

מוצאים את עצמכם סופרים קלוריות ונמנעים ממאכלים מסוימים רק כדי לא לעלות במשקל? או לחילופין, אוכלים מאכל מסוים ומרגישים חרטה? הגיע הזמן להפסיק להתנצל ולהתחיל להתעמל! על מנת לשמור על המשקל, כל מה שצריך לעשות זה רק להיות במאזן קלורי ניטרלי (כמות הקלוריות שאנחנו מכניסים שווה לכמות הקלוריות שאנחנו מוציאים). אין סיבה שתוותרו מראש על מאכל שכמות הקלוריות שלו גבוהה, פשוט תדאגו להתאמן באופן סדיר, לזוז יותר ולהוציא אנרגיה כדי לצמצם את הפער הקלורי.

אל תמנעו מעצמכם אוכל טעים, פשוט תקפידו להתאמן | צילום: Shutterstock

2. בגדי ספורט יפים

אין כמו לצאת מהפיג'מה לבגדים יפים שכבר שכחנו שיש לנו בארון, ואין כמו מכנסי טייץ מחטבים וטופ צבעוני שמכניסים אותנו לאווירה ספורטיבית עוד לפני שהאימון התחיל! קדימה, לבשו את בגדי הספורט הכי יפים שיש לכם בארון, ממש כאילו אתם עומדים לנסוע אל חדר הכושר, והתחילו באימון שלכם.

כבר בחרתם לכם סט תואם וצבעוני לאימון של היום? | צילום: Shutterstock

3. פלייליסט מרים

מחקרים הוכיחו כי האזנה למוזיקה בזמן פעילות גופנית יכולה לשפר משמעותית את הביצועים הספורטיביים: לא רק שהיא מקלה על שעמום, היא גם משפרת את מצב הרוח וכתוצאה מכך הופכת את כל חווית האימון למהנה ואפקטיבית ביותר. זה הזמן לבחור פלייליסט כיפי ולהנות מהמוזיקה!

איזה פלייליסט אתם הכי אוהבים לשמוע בזמן פעילות גופנית? | צילום: Shutterstock

4. התחושה הטובה שאחרי

אם כבר התאמנתם בעבר, סביר להניח שאתם זוכרים את החיוך וההרגשה הטובה שליוו אתכם רגע אחרי שהאימון נגמר ועד שעות (ולעיתים גם ימים) לאחר מכן. מה גורם לתחושת הריחוף הכיפית הזו? ההסבר הוא שבזמן שאנחנו מתאמנים, מופרשים במוח חומרים כימיים בשם אנדרופינים, הגורמים להרגשה מנטלית טובה ועוזרים לשכך כאבים. אותם אנדרופינים מופרשים גם בעת קיום יחסי מין, בזמן עיסוי, כשאנחנו צוחקים ואף במהלך השינה.

לכן, אם אין לכם כוח לרוץ או לבצע פעילות גופנית כלשהי, נסו להיזכר בתחושה הזו של סיום האימון ובתרומה שלה לשלווה הנפשית שלכם.

אין הרגשה יותר טובה מההרגשה של אחרי האימון | צילום: Shutterstock

5. הסלפי שאחרי

כולם מעלים סטורי חטוב ושמח מהאימון ורק אתם לא? קדימה, תראו קצת נוכחות ברשתות החברתיות! אחרי שקמתם מהכיסא, בחרתם פלייליסט, התלבשתם, הזעתם ושרפתם קלוריות, זה הזמן לבחור את הפילטר המושלם, למצוא את התאורה הכי מחמיאה ולהעלות תמונה שתגרום לכולם לרצות להתאמן בדיוק כמוכם (ואם אין להם מספיק מוטיבציה להתאמן, שלחו להם את הכתבה הזאת).

אל תשכחו לתעד את האימון בסלפי רגע אחרי! | צילום: Shutterstock

מור גל פלוטקין היא הבעלים של "Morgal Fitness" ומאמנת כושר אישית, בוגרת מכון וינגייט