11 דברים שאנשים בריאים עושים לפני 10 בבוקר

התחילו כל יום עם הדברים הבריאים האלה שמומחים באמת עושים לפני 10 בבוקר

A,young,brunette,woman,stands,in,the,kitchen,and,drinks

הגדירו את כל היום להצלחה עם שגרת בוקר בריאה הכוללת את הדברים הבאים שאנשים בריאים עושים בפועל לפני 10 בבוקר. וודאו שאתם גם מתרחקים מהרגלי הבוקר האלה שמחבלים לכם ביום.

עושים מדיטציה

לפני שאתם מגלגלים עיניים למחשבה, זכרו שמדיטציה לא חייבת להיות תהליך ארוך וממושך כדי להיות יעילה. כפי שמסבירה לילי רוזנטל, הגדרת הכוונה שלכם ליום עוזרת לכם לחבר את הנפש והגוף, ומאפשרת לאפס ולאתחל את מערכת העצבים המרכזית. "כשפותחים את העיניים בבוקר, במקום לרוץ לשים את הקפה, קחו הפסקה קצרה", היא ממליצה. "עשה קצת נשימה עדינה, נשימה פנימה במשך ארבע ספירות פנימה ונשימה החוצה במשך שמונה ספירות, תקלוט את ה"טוב" ושחרר את הרגשות "השליליים".

לוקחים הפסקה מהטלפונים

זה לא מספיק לעצור לפני קפיצה מהמיטה. ברייס קנדי, מאמן חיים, אומר שהאנשים הבריאים ביותר נמנעים מהטלפון שלהם כל עוד אפשר. למעשה, יזמים ידועים כולל אופרה, סת' גודין וטוני רובינס מדגישים את החשיבות של תעדוף הזמן שלך, ללא הסחות דעת. "לשום דבר או לאף אחד אסור להיכנס לחלל הזה. זה זמן לרפלקציה, כתיבה, סיעור מוחות וזרימה. זהו חלון קטן שפתוח וצריך לתפוס אותו כדי להשתמש בו. ברגע שהטלפון מופעל, מיילים נבדקים, קריאת חדשות, מענה לטקסטים וכו', החלון נסגר", אומר קנדי.

מתקלחים

חדשות רעות אם אתם מעדיפים להתקלח לפני שאתם הולכים לישון בלילה. ד"ר טניה אליוט, אלרגיסטית ומנהלת הרפואה הראשית של חברת הבריאות EHE, אומרת שזו טקטיקה בריאה יותר לקפוץ למקלחת בבוקר. לא רק שזה עוזר, אתם מרגישים ערניים יותר, אבל כשאתם מוסיפים אקליפטוס או מנטה, אתם עוזרים לעורר את רמת הריכוז דרך מעברי האף.

עוד ב"בריאות"

בושה, אשמה וחוסר שליטה: המחלה הנדירה שגורמת להשמנה קיצונית מגיל צעיר

קוראים משהו מעורר השראה

קחו בחשבון את הספר האחרון שקראתם, או המאמר שעליו לחצתם דרך פייסבוק שהותירו אתכם לחייך לאחר שדפדפתם בו. ד"ר קאלי אסטס, מאמנת לחיים, אומרת שאנשים בריאים מחפשים ללא הרף מקורות השראה כדי לשמור אותם במצב הנפשי הנכון. "הקדישו עשר דקות לקריאת כל מאמר שיעזור לכם להשיג את המטרות שלכם. זה יכול להיות עסקי, אישי, קשור להערכה עצמית, או כל דבר שייתן לך טיפים וטריקים שתוכל ליישם במהלך היום", היא מציעה.

מתחברים לאחרים

בעוד שזמן "לעצמכם" הכרחי כדי להתחדש ולהתחדש, ג'אנה אנדרסון כהן, מייסדת ומנכ"לית Sweat Life אומרת שבילוי זמן עם אחרים - במיוחד אלה שמרימים אתכם ותומכים בכם - חיוני לבריאות היומיומית. "המשפחה, החברים, הילדים, הקבוצות שאתם מקדישים להן את זמנכם - הקשרים האלה מתגלים כגורם הקובע הגדול ביותר לאושר. והאושר לא קשור באופן מפתיע לבריאות. נסו לשלוח הודעת טקסט או מייל לאדם אחד שאתם מתגעגעים אליו בבוקר, מתוך כוונה להצטרף אליו לקפה או לארוחת צהריים בעתיד הקרוב", היא אומרת.

נשארים חיוביים

האם אימא שלכם אי פעם דחפה אתכם לדבר לעצמכם כפי שאתם מדברים עם החבר הכי טוב שלכם? כנראה שכן - וכדאי ליישם את ההיגיון הזה כאדם בוגר. סוניה סאטרה, מאמנת לחיים, אומרת שאנשים רבים מתבוננים על הסיבות שהם לא מודדים, מחוסר שינה מספיק ועד לתרום מספיק והרשימה עוד ארוכה. "הדרך הטובה ביותר להילחם ב'לא מספיק' האלה היא לשנות את המיקוד על ידי שאילת שאלות שיתנו לכם תשובות מועילות ועוצמתיות", היא מציעה. למשל, שאלו את עצמכם: בשביל מה יש לי מספיק זמן? מה אני כבר עושה טוב? על מה אני אסיר תודה? איך אני רוצה שהיום ייראה?

מתרגלים הכרת תודה

למרות שהתרגול של הכרת תודה הוא משהו שהיה אופנתי לאחרונה, היתרונות של הכרת תודה הם נצחיים. זו הסיבה שהתחלת כל יום בהתמקדות בברכות שומרת על בריאותכם לטווח ארוך. כתיבת דברים שאתם אסירי תודה עליהם בכל בוקר משחררת הורמונים של הרגשה טובה שמכינים את הגוף שלכם לבריאות ואיכות חיים. רגש הכרת התודה מבטל פחד ומתח וכן מפחית את ייצור הקורטיזול, הלא הוא הורמון הלחץ. זוהי טכניקת הנחה רגשית מצוינת המאפשרת לכם להתמודד טוב יותר עם כל גורמי לחץ שעלולים להתעורר במהלך היום.

מתעמלים

בעוד שהחבטת נודניק פעם אחת (או פעמיים או שלוש) היא סיכוי מפתה כשלא תפסתם מספיק זמן שינה, ד"ר רוזנטל אומרת שתחילת היום בתנועה עושה פלאים לבריאות. "זה מוציא אתכם מהראש שלכם לתוך הגוף. זה מגרה את הנוירוטרנסמיטורים במוח ושומר אתכם צעירים יותר וזריזים מבחינה פיזיולוגית", היא מציינת. כשאתם שמים אימון טוב ברשימת העדיפויות, אתם מחזקים את בריאות הלב וכלי הדם, מרסנים את התיאבון, מגבירים את התודעה, בונים שרירים ומגבירים את האושר הכללי.

אוכלים ארוחת בוקר ב-10 בבוקר

תאמינו או לא, יש יתרון גדול לצום, לדברי ד"ר רוזנטל. כאשר אתם מתנהלים ללא אוכל במשך עשר שעות או יותר, רמת הסוכר בדם מתנרמלת וחילוף החומרים מופעל מחדש. זו הסיבה שהאנשים הבריאים ביותר מחכים לאכול ארוחת בוקר עד 10:00, כאשר חלף מספיק זמן מהחטיף שלהם בחצות. סופגנייה, כמובן, לא תעשה טוב לגוף, ולכן ד"ר רוזנטל ממליצה להתמקד באפשרויות תזונתיות, כולל מזון לא מעובד, כמו שיבולת שועל או שייק ביתי עם פירות וירקות.

מעניקים לעור שלהם לחות

בהתחשב בעובדה שהגוף שלנו עשוי ברובו מ-H20, סביר להניח שאין זה מפתיע שגיבוש מתמשך בפלא הטבעי הזה הוא חובה לחיים ארוכים. ד"ר רוזנטל אומרת שרובנו מחכים לשאוב מים עד שאנו מרגישים צמא, ועד אז זה כבר מאוחר מדי. היא ממליצה לשתות לפחות 12 עד 16 אונקיות מים מיד לאחר שהתעוררתם ולשתות מינימום של שני ליטר בסך הכל במהלך היום. "נסו להוסיף לימון למים שהוא בסיסי ומוסיף איזון PH חיובי לגוף. עשו כמיטב יכולתכם להימנע ממשקאות ממותקים ומשקאות דיאטטיים שמכבידים על ממתיקים מלאכותיים ותוספים כימיים שממילא הגוף מעבד כסוכר", היא מוסיפה.

שומרים על המרחב שלהם נקי

פינוי סביבת העבודה אולי לא נראה כמו עניין כל כך גדול, אחרי הכל, זה רק כמה ניירות וכוס קפה, אבל זה יותר על המסר המנטלי שהוא שולח למוח ולביטחון עצמי. "כשהמוח רואה עומס, הוא מעורר בושה, אשמה וחרדה, ויוצר בלבול וכאוס", מסביר ד"ר קנדי. "אם השולחן שלכם נקי ואתם מתיישבים לדבר הראשון בבוקר - וואו! - תחושה אחרת לגמרי. יש תחושה של העצמה, לוח נקי והתחלה חדשה". הוא מציע להסיר ניירות, תמונות, ציוד משרדי, שטויות תאגידיות, ספרים וכל דבר אחר שתוכלו לאחסן כדי לפנות מקום ליותר יצירתיות.

*מקור – thehealthy