מצאנו את התחביב המפתיע שאתם יכולים לעשות כדי להירגע

זה לא סוד ש-2021 הייתה שנה קשה. בין מגיפת הקורונה, האבטלה וחוסר הוודאות לא חסרים גורמי לחץ, כולנו קצת מתוחים. מצאנו דרך פשוטה ומרגיעה להירגע

חורף

סקר החודשי של איגוד הפסיכולוגים האמריקאי "סטרס באמריקה" מראה כי למרות שהלחץ הכולל הקשור למגפה נשאר יציב מאפריל עד יולי, תחושות הכעס והפחד נמצאות במגמת עלייה. ביולי, 40 אחוז מהנשאלים דיווחו על תחושת תסכול; 24 אחוזים, מפוחדים; ו-18 אחוז, כועסים.

אז מה אתם יכולים לעשות כדי לשחרר את המתח? מחקר אחרון זיהה את התחביב המרגיע מכולם: סריגה.

הרפיה חיונית לבריאות טובה

אולי אתם מסוג האנשים שפורחים תחת קצת לחץ, או אולי דד ליין מניע אתכם או שלוח זמנים עמוס מחזיק אתכם במשימה. אבל יותר מדי מתח - במיוחד מהסוג המופעל על ידי מגיפה או איזון עבודה-חיים מתגבר - אף פעם זה לא דבר טוב.

"כאשר הגוף מרגיש מותקף על ידי מתח, הוא מפעיל את תגובת 'להילחם או לברוח', משחרר אדרנלין ומגביר את רמות הקורטיזול. חשיפה מוגזמת להורמונים אלו עלולה להשפיע כמעט על כל מערכת בגוף", אומר ד"ר צ'ארלס פארקס ריצ'רדסון, רופא ומייסד Cleveland Diabetes Care. הרפיה עמוקה יכולה לעזור לעבור ממצב "להילחם או לברוח" כך שהגוף יוכל לנוח ולהיטען מחדש מבפנים החוצה.

עוד ב"בריאות"

מתכננים לקחת קופסאות מההורים בסופ"ש? זה הזמן ששאריות נשמרות במקרר

זאת הסיבה האמיתית שלא כדאי לכם לאחסן תפוחי אדמה במקרר

חיפוש אחר התחביב הכי מרגיע

חוקרים מקהילת בית האופנה והמלאכה DIYs.com יצאו למצוא באיזה תחביב יש את הסיכוי גבוה יותר להפחית מתח על ידי הורדת קצב הלב. סקר של 2,379 אנשים חשף 20 פעילויות נפוצות שאנשים משתמשים בהן כדי להפחית מתח. התחביבים הללו כללו הכל, החל מגינון ובישול ועד לטיולים וטאי צ'י.

לאחר מכן, החוקרים ביקשו מ-357 גברים ונשים בגילאי 20 עד 30 להשלים 20 תחביבים פופולריים במשך מספר שבועות כשהם לובשים ווסט פעילות של Fitbit עם מד דופק. הנתונים חשפו אילו פעילויות הרגיעו הכי הרבה את קצב הלב של המשתתף, והובילו להרפיה.

התוצאות מצאו שאותם משתתפים שהחזיקו מסרגות הורידו את קצב הלב שלהם בכמעט 19 אחוזים בממוצע.

סריגה
האם סריגה היא באמת הדרך הטובה ביותר להירגע? | צילום: shutterstock

הקשר בין הרפיה לדופק שלכם

"כשאנחנו בתגובת קרב או ברח (הדרך של הגוף שלנו להכין אותנו לשרוד), יש לנו דופק מהיר, לחץ דם גבוה, עיכול איטי יותר", אומר ד"ר ריצ'רדסון.

הקשר הזה בין מתח לדופק מהיר הוא הסיבה לכך שחוקרי המחקר ביססו את כל ההגדרה שלהם להרפיה על קצב לב מופחת. מומחים רפואיים קשרו גם חרדה קלינית עם סיכון למחלות לב. (מתח וחרדה הם לא אותו דבר. לחץ הוא התגובה למצב תובעני או מאיים. חרדה היא המקום שבו יש לנו דאגה מוגזמת, אפילו לפעמים ללא גורם לחץ)

מכיוון שדופק הלב צפוי להאיץ כשאנו בלחץ או בפאניקה, המחקר הדגיש פעילויות שעושות את ההיפך - האטה והרגעה של קצב הלב.

האם סריגה היא באמת הדרך הטובה ביותר להירגע?

התשובה כנראה תלויה בהעדפה האישית של כל אחד. בעוד שסריגה הורידה את קצב הלב הכי הרבה בממוצע, אולי תעדיפו פעילויות כמו דיג (שהגיע למקום השני עבור "הכי מרגיע") או דברים אחרים. יש סיבה שנייה לנחש שסריגה היא התגלמות הפגת מתחים: קצב הלב אינו המדד היחיד לשחרור מתח נמוך או מתח.

"חשוב שיהיה... מתח 'בריא' כמו התרגשות מאירועים חברתיים (ו) פעילות גופנית יומיומית", אומר ריצ'רדסון. המכון הלאומי לבריאות הנפש מגבה זאת בכך שהוא מציע פעילות גופנית - שמעלה את קצב הלב שלך - כדרך להתמודד עם לחץ.

כשזה מגיע לרגיעה, עקביות היא המפתח

ד"ר ריצ'רדסון הדגיש את החשיבות של שסתום שחרור ללחץ המצטבר בחיי היומיום - במיוחד באמצע מגיפה.

"מערכת הדם מושפעת מאוד ממתח וחרדה. חשוב מאוד לחולים לשלוט בלחץ הדם שלהם ולהמשיך להתאמן במהלך המגיפה", הזהיר, והוסיף, "כאשר הגוף שלנו נשאר במצב זה, במצב של מתח כרוני, זה יכול לגרום למצבים בריאותיים כמו לחץ דם גבוה, כיבי קיבה ומחלות לב וכלי דם."

בזמנים מלחיצים אלה, אתם חייבים למצוא דרכים להירגע. בין אם אתם חובבי סריגה או רצים נלהבים (תחביב שלא הלך טוב במחקר כי הוא מעלה את הדופק) הדבר החשוב הוא לשחרר מתח בצורה שתרגיש טוב עבורכם. כאשר אתם אוהבים את התחביב המרגיע שבחרתם, סביר יותר שתבזבזו זמן עליו.

*מקור - thehealthy