7 דברים שריח הפה שלכם אומר על בריאותכם

ריח רע מהפה, או הליטוזיס, יכול להיות יותר מהצורך שתצחצחו שיניים יותר. תכונות ריח רע מהפה יכולות לספר הרבה על הבריאות שלכם

ריח פה

אם ריח הפה שלכם מסריח ואתם מנסים לרדת במשקל...

אתם עלולים להגזים בדיאטה. "אם אתם לא אוכלים מספיק או בתדירות גבוהה כפי שאתם צריכים, הפה שלכם לא נשטף ברוק, מה שעוזר לנטרל חיידקים שעלולים לגרום לו להפוך לריח רע", אומרת ד"ר עדה קופר, רופאת שיניים ודוברת של איגוד רופאי השיניים האמריקאי.
אם אתם מגבילים את הדיאטה, נסו עדיין לאכול באופן קבוע לאורך היום ולשתות הרבה מים כדי לשמור על הפה משומן ורענן.

אם יש לכם ריח פה שמריח כמו דג...

ייתכן שיש לכם מחלת כליות. מאחר שהכליות אחראיות על סילוק רעלים מהדם על ידי יצירת שתן, כאשר הן מתפקדות לא ניתן עוד לסנן את חומרי הפסולת הללו מהגוף; ריח דגים יכול להתרחש כאשר אי ספיקת כליות מתחילה להשפיע על מערכת הנשימה. אבל כנראה שלא תצטרכו לסמוך על הנשימה שלכם כדי לומר לכם שהכליות שלכם נאבקות.

אם יש לכם ריח רע מהפה ואתם מבחינים בכתמים לבנים על הלשון...

ייתכן שיש לכם זיהום שמרים דרך הפה, הנקרא גם קיכלי, המתרחש כאשר יש גידול יתר של שמרים בפה. אם אתם לובשים שיניים תותבות בלילה, מקבלים כימותרפיה, סובלים ממצב חיסוני או משתמשים במשאף אסטמה או בתרופות סטרואידים, אתם עלולים להיות בסיכון.
תסמינים נוספים כוללים כאב באזור הפה, קושי בבליעה וסדקים בזוויות הפה.

עוד ב"בריאות"

זאת הסיבה האמיתית שלא כדאי לכם לאחסן תפוחי אדמה במקרר

אם ריח הפה שלכם פירותי...

ואתם גם חולי סוכרת, ייתכן שהגוף שלכם לא מייצר מספיק אינסולין, סיבוך רציני שנקרא קטואצידוזיס. "ריח פירותי או אצטון, כמו לק, עלול להופיע אם יש לך סוכרת בלתי מבוקרת; כשאין מספיק אינסולין, הגוף משתמש בחומצות שומן לאנרגיה, מה שמייצר תוצרי לוואי עם ריח פירותי", אומרת ד"ר קופר.

אם יש לכם ריח פה לפי עונות השנה...

ייתכן שיש לכם אלרגיות. הליחה והאלרגיות לאחר טפטוף האף נוטות לעורר יכולות להיות כר גידול לחיידקים הגורמים לריח רע מהפה. תרופות מסוימות לאלרגיה יכולות גם לגרום ליובש בפה, סיבה נוספת לריח רע מהפה.

אם יש לכם ריח פה כאילו משהו נרקב...

"מזון יכול להתפרק בפה וליצור ריח רקוב אם לא מצחצחים או משתמשים בחוט דנטלי מספיק כדי להסיר אותו", אומרת ד"ר קופר. צחצוח לקוי ושימוש בחוט דנטלי מגבירים את הסיכון לפתח עששת או מחלת חניכיים, שני דברים שעלולים לגרום לנשימה בעייתית.

אם יש לכם ריח הפה שמריח כמו חיתול מלוכלך...

יכול להיות שיש לכם אבן שקדים. כאשר חיידקים ופסולת נתקעים בשקדים, הם יכולים ליצור "אבן" בנקיקים. כדי להיפתר מהבעיה רופא יצטרך להסיר את החלקיק.

*מקור - thehealthy