זאת הסיבה האמיתית שלא כדאי לכם לאחסן תפוחי אדמה במקרר

אתם בטח חושבים שזאת הדרך הטובה ביותר לשמור אותם טריים, נכון? המלצת המערכת: פשוט אל

תפוח אדמה

אם בדיוק חזרתם מהשוק או מהסופר עם שק גדול של תפוחי אדמה, אבל אתם לא מתכוונים להשתמש בכולם בבת אחת, אתם בטוחםי שהדרך הכי טובה לשמור עליהם לאורך זמן היא במקרר, נכון?

אז מסתבר שכשזה מגיע לתפוחי אדמה, השארתם במקרר עלולה להגביר את הסיכון לסרטן. למה? בקצרה - הטמפרטורה הקרה של מקרר יכולה להמיר את העמילן בתפוחי אדמה לסוכר, לאחר מכן, כאשר אתם אופים או מטגנים את תפוחי האדמה בטמפרטורה של מעל 120 מעלות, הסוכרים הללו מתחברים עם חומצת האמינו "אספרגין" ומייצרים חומר כימי בשם אקרילאמיד, על פי האגודה האמריקנית לסרטן.

אם אתם שואלים את עצמכם מה זה אקרילאמיד, אז מדובר בכימיקל המשמש לייצור נייר, צבעים ופלסטיק, כמו גם לטיפול במי שתייה וביוב, על פי המכון הלאומי לסרטן. הדרך העיקרית שבה אנשים נחשפים לאקרילאמיד היא באמצעות עישון, אך הוא נמצא גם במזונות כמו צ'יפס ותפוצ'יפס, קרקרים, לחם, עוגיות, דגנים וקפה.

עוד ב"בריאות"

הסוף לדעות הקדומות: המיתוס הנפוץ על טורט פשוט לא נכון

האם הליכה בלי נעליים רעה לרגליים?

זה מה שקורה לעור כשאתם אוכלים מלא סוכר

אז עד כמה אקרילאמיד מסוכן?

מחקר שנערך בעכברי מעבדה הראה כי הכימיקל הגביר את הסיכון של הנבדקים לסרטן. נוריד את הפאניקה ונבהיר כי מחקרים בבני אדם לא הוכיחו עדויות עקביות לכך שחשיפה לאקרילאמיד דרך תזונה מעלה את הסיכון, אבל היו תוצאות מעורבות לגבי סרטן כליות, רירית הרחם ושחלות.

למרות שחילוף החומרים של אקרילרמיד בעכברים ובבני אדם נעשה במקצבים שונים, התוכנית הלאומית לרעילות מסווגת את הכימיקל כחומר מסרטן בהתבסס על מחקרים על חיות מעבדה שבלעו אקרילאמיד במי שתייה.

תפוחי אדמה
הרחיקו אותם מהמקרר ואחסנו אותם במקום קריר ויבש | צילום: shutterstock

קצת חדשות טובות לסיום, מחקרים הראו שאי קירור תפוחי אדמה והפחתת זמן הבישול כדי למנוע השחמה יכולים להפחית את תכולת האקרילאמיד. אז נהגו בזהירות ולכו לפי ההמלצה של האגודה האמריקנית לסרטן לגבי התפודים שלכם: כדי לקצור את היתרונות הבריאותיים של תפוחי אדמה, הרחיקו אותם מהמקרר, אחסנו אותם במקום קריר ויבש, כמו ארון או מזווה, ופשוט בשלו אותם.

*מקור - thehealthy