זאת הסיבה שכפות הידיים והרגליים שלכם קרות יותר משאר הגוף

ידיים קרות = לב חם, נכון? למי אכפת. כשהידיים או הרגליים קופאות, אנחנו רק רוצים לחמם אותן, מיידית. כך תעשו את זה

חורף

אל תדאגו אם אתם תמיד משפשפים את הידיים כדי להתחמם או שמים לב שכפות הרגליים שלכם קרות יותר משאר הגוף. "הגוף שלנו נותן עדיפות לשמור על חום האיברים החיוניים שלנו כמו הלב והריאות שלנו, מה שמוביל להפחתת זרימת הדם לגפיים", אומרת אליסה טוצ'י, מנהלת תזונה מניו יורק.

אכלו מזונות בריאים ללב

אחת הדרכים לחמם את הגפיים היא להגביר את זרימת הדם, ואכילה לבריאות הלב - זה מכיל את המפתח. "נסו לשלב מזונות בריאים ללב כמו דגים שומניים, אגוזים, שמן זית ופירות וירקות כחלק מהתזונה", מציעה טוצ'י. מזונות אלה מחוללים פלאים עבור מחזור הדם, אשר חיוני לזרימת דם נאותה וויסות טמפרטורה. מזונות המעודדים את מחזור הדם כוללים סלמון, בננות, שוקולד מריר ונבטים.

לישון עם גרביים

אפילו האדם הבריא ביותר עשוי להזדקק לסיוע בליל חורף קר, וטוצ'י אומרת שגרביים יכולות לעשות את העבודה. צריכים זוג שתוכלו ללבוש כל ערב? אם כפות הרגליים שלכם זקוקות למעט פינוק נוסף, קרצוף רגליים תוצרת בית הוא הפתרון המושלם.

ללבוש את הסוגים הנכונים של כפפות

עמדו בפיתוי ואל תקנו את כפפות הזולות - או זוג אופנתי ששם את הצורה לפני הפונקציה – ובחרו במוצר שבאמת יחמם את הידיים שלכם.

עוד ב"בריאות"

החלטתם להתחיל לאכול בריא? יש משהו חשוב שאתם צריכים לדעת לפני

נסו גאדג'טים מחממים

בתוך הבית אתם יכולים להפעיל חימום, אבל כשאתם בדרכים, גאדג'טים טכנולוגיים יכולים להיות יעילים מאוד בשמירה על חום.

לתבל את הדברים

הוסיפו קצת רוח למשקאות ולארוחות החורף שלכם תוך הגברת החום בו זמנית. תבלינים מסוימים ידועים ביכולתם להעלות את טמפרטורת הגוף, כולל ג'ינג'ר ותה ירוק.

תשתו דברים חמים

במהלך היום טוצ'י אומרת שזה לא יכול להזיק ללגום נוזלים חמים כמו תה, כי זה יכול לעזור לספק עליות מתמשכות בטמפרטורת הגוף ולהפיץ את החום בצורה שווה יותר. פשוט להחזיק ספל חם יכול לעזור למנוע מהאצבעות להתקרר, במיוחד כשאתם בחוץ.

תתעמלו

אתם יודעים איך אתם נכנסים לחדר הכושר בהרגשה קרירה בגופייה, ואז משאירים כדורים מזיעים? טוצ'י מסבירה שפעילות גופנית, בין אם היא כרוכה בכניסה לחדר כושר או סתם תנועה בסיסית במהלך היום, גורמת לדם לזרום, מה שבתורו מגביר את טמפרטורת הגוף. פעילות גופנית היא גם ניצחון לשמירה על עלייה במשקל בחורף.

מתי זה יותר רציני

אם עצות החימום הללו השאירו אתכם (עדיין) קפואים, ייתכן שיש לכם מחלת ריינו - תגובה מוגזמת של קור שמשפיעה על כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה, על פי המכון הלאומי ללב, ריאות ודם.

מצב זה משפיע על העורקים, גורם לאצבעות או בהונות להפוך ללבנות ואולי אז לכחולות, כאשר כלי הדם מתכווצים. אתם עלולים גם לחוות פעימות, עקצוצים או תחושת צריבה. בדרך כלל, שינויים באורח החיים ועצם הכרת המצב יכולים לעזור לשלוט בו, אבל במקרים מסוימים, אתם יכולים לקחת תרופות או אפילו לעבור ניתוח כדי לתקן את הבעיה.

"כל חולה שיש לו ריינו ושינויי עור נלווים, כולל הידוק או עיבוי של העור, שינויים בציפורניים או סדקים ופצעים שאינם נרפאים, צריכים להיבדק", אומרת נטלי אוונס, מומחית לכלי דם במרפאת קליבלנד.

גפיים קרות יכולות להיות גם סימן לבעיות בריאותיות חמורות יותר כמו זאבת, סקלרודרמה או מחלת עורקים היקפית. הם עשויים גם לאותת על בעיה בבלוטת התריס; בדקו את בלוטת התריס אם יש לכם גם נשירת שיער, עייפות ו/או עצירות. אם אתם מבחינים בשינויים כגון שיער שביר או גס, עייפות וגפיים נפוחות המתרחשים בשילוב עם היד ו/או הרגליים הקרות, פנו לרופא כדי לקבל טיפול.

*מקור - thehealthy