7 סימנים שכאב השרירים שלכם הוא סימן למשהו גרוע יותר

האם זה המשקולות שהרמתם בחדר כושר? או שאולי הכרית שלכם לא נוחה? או שזה יכול להיות משהו רציני יותר. ייתכן שיש יותר בכאבי שרירים ממה שנראה לעין

כאבי גב

מה גורם לכאבי שרירים?

אתם יודעים שהאימון הקשה במיוחד בחדר הכושר יגרום לכם לשלם מאוחר יותר יום אחרי. כאשר אתם מבצעים פעילות מעל ומעבר למה שהגוף שלכם רגיל אליו, "נוצר תוצר לוואי של שימוש באנרגיה, הנקרא חומצה לקטית, שהיא כימיקל שגורם לכאב", מסביר ג'ורג' קנקריל, רופא פיזיקלי ושיקום ב-NorthShore מערכת הבריאות של האוניברסיטה בשיקגו. חומצת חלב בדרך כלל מתפוגגת תוך כשעה, אך כאבי שרירים מאוחרים יכולים להימשך יום או יומיים.

אבל זה אמור להיעלם

סביר להניח שכאבי שרירים נורמליים אם אתם יכולים לאתר את הסיבה לכאב ואם הוא מתפוגג עם הזמן. הכאב אמור להתפוגג לאחר מספר ימים, או עם שבוע עד שבועיים לכל היותר, אומר ד"ר קנקריל. מתי לדאוג? אם כאבי השרירים נמשכים יותר משבועיים, אם זה כאב חד לעומת אי נוחות או כאב, או אם זה מגביל את היכולת שלכם לבצע את המשימות היומיומיות הרגילות שלכם. כל אלו הם תסמינים שצריכים להודיע לכם שאולי קורה משהו נוסף.

יכול להיות שזו פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היא מצב ראומטולוגי הגורם לכאב ורגישות בכל הגוף, כמו גם עייפות ובעיות שינה, מציין הקולג' האמריקאי לראומטולוגיה (ACR). ייתכן שתוכלו גם להצביע על מצב מלחיץ רגשית שקרה לפני הופעת הכאב, מסביר ד"ר קנקריל. "פיברומיאלגיה גורמת לדפוסים מאוד ספציפיים של כאב, כולל משני צידי הגוף ומעל ומתחת למותניים", הוא אומר.

זה יכול להיות דלקת פרקים

אתם יכולים לחשוב על דלקת פרקים כמשפיעה על המפרקים, אבל אתם יכולים גם להרגיש את זה בשרירים שלכם. התפקיד הפשוט של השרירים הוא להתכווץ או להירגע. "כאשר יש כאב באזור, השרירים יתכווצו אוטומטית כאמצעי הגנה", אומר ד"ר קנקריל. אם יש לכם דלקת פרקים בכתף, למשל, הכתף עלולה להיכנס לעוויתות שרירים כואבות.

עוד ב"בריאות"

החלטתם להתחיל לאכול בריא? יש משהו חשוב שאתם צריכים לדעת לפני

זה יכול להיות זיהום

ניסיתם תרופות ביתיות לכאבי שרירים אבל שום דבר לא מקל על הכאב? יתרה מכך, האזור הכואב אדום או דלקתי ויש לכם חום. ייתכן שהרופא ירצה לבדוק לגבי זיהום אפשרי, במיוחד אם אין סיבה (כמו התחלת אימוני מרתון) לסבול מכאבי שרירים מלכתחילה.

זה יכול להיות רבדומיוליזה

אימוני אקסטרים כמו קרוספיט הם אופנתיים כרגע, אבל יש סכנה ממשית להגזים: רבדומיוליזיס, (בקיצור rhabdo), מצב שבו רקמת השריר מתפרקת ומשחררת חלבון בשם מיוגלובין לזרם הדם, שעלול לגרום לנזק לכליות. אם נוקשות וכאבי שרירים מלווים בחולשה ורגישות ובשתן כהה, התקשרו לרופא בהקדם האפשרי או פנו לטיפול חירום.

זה יכול להיות מצב דלקתי

אם אתם מעל גיל 65, הרופא שלכם עשוי לשוחח איתכם לגבי מצבי שרירים דלקתיים, הכרוך בכאב ונוקשות בזרועות העליונות, בצוואר, בגב התחתון ובירכיים, מציין ה-ACR. התסמינים יכולים להופיע בן לילה ואתם עלולים לגלות שלפתע אתם מתקשים להתלבש ללא עזרה או שאתם לא יכולים להיכנס ולצאת מהמכונית. הסיבה אינה ידועה והאבחנה יכולה להיות קשה; קורטיקוסטרואידים יכולים לעזור להקל על הנוקשות.

יכול להיות שאתם חולים בשפעת

אם יש לכם שפעת, אתם עלולים להיות עם חום פתאומי, שרירים כואבים, צמרמורות והזעות, כאבי ראש, עייפות, גודש וכאב גרון. חלבונים דלקתיים הנקראים ציטוקינים מפרקים את חלבוני השריר, מה שגורם לכאב. אם אתם בסיכון גבוה לסיבוכים של שפעת (לדוגמה, אתם בגיל 65 ומעלה או בהריון), פנו לרופא תוך 48 שעות - ייתכן שתוכלו לקבל תרופה אנטי-ויראלית שיכולה לעזור לכם לקום.

ייתכן שזו תופעת לוואי תרופתית

למרבה הצער, תרופות שאמורות לשמור עליכם טוב עשויות להיות הסיבה שאתם מרגישים כל כך נורא. רופא ישלול סיבות אפשריות אחרות; באמצעות היסטוריה רפואית או בדיקות מעבדה, הם עשויים לשקול לרשום תרופה חדשה באותה מחלקה או אחרת.

מה לומר לרופא

ייתכן שיש יותר בכאבי שרירים ממה שנראה לעין. "הדבר המצחיק בכאבי שרירים הוא שהם יכולים להתלוות למצבים כואבים אחרים", אומר ד"ר קנקריל. בקצרה: ספרו לרופא שלכם על כל תסמין אחר שאתם חווים כרגע או שאולי התחילו בערך באותו זמן עם הופעת הכאבים. זה כולל חום, עייפות, כאבי ראש, הזעות לילה, בעיות שינה, עצירות או שלשולים. "דברו על כל סימפטום שהוא יוצא דופן עבורכם", הוא אומר.