שמים סוף לקרדית האבק: 5 פעולות שיסייעו לכם להעלים את האלרגיה

היא אחת האלרגיות השכיחות ביותר שקיימות, ופוגעת באופן משמעותי באיכות החיים ומלווה בסימפטומים של גירוי, אדמומיות, סימנים על העור, התעטשות ועוד. קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על בריאותכם

אלרגיה

אלרגיה לקרדית האבק, היא אחת האלרגיות השכיחות ביותר שקיימות, ופוגעת באופן משמעותי באיכות החיים ומלווה בסימפטומים של גירוי, אדמומיות, סימנים על העור, התעטשות ועוד. מלבד נטילת כדורים נגד אלרגיה, בסביבה הביתית ניתן לבצע מספר פעולות פשוטות המסייעות להפחית את קרדית האבק בצורה משמעותית, ובכך להימנע מתחושת אי נוחות.

אסף מוטלו, מנהל מוצר בחברת בוש, ריכז עבורכם 5 פעולות שיסייעו לכם לשמור על בריאותכם:

ניקיון באמצעות שואב אבק

קרדית האבק נקראת כך כיוון שהיא מתמקמת ומתרכזת במקומות בהם ניתן למצוא מצבורי אבק רבים. הפעולה הראשונה שחשוב לבצע היא שאיבת האבק בכל חללי הבית, במיוחד במקומות בהם אנחנו ממעטים לנקות. שאיבת האבק יכולה למגר את ריכוזי קרדית האבק ובכך להפחית את הסימפטומים שאנו חשים כאשר היא בקרבתנו. חשוב להשתמש בשואב אבק חזק, שלא ישאיר מאחור שאריות אבק, היכולות להוות חממה להתפתחות הקרדית.

כיום מרבית שואבי האבק מגיעים עם תוכניות שאיבה שונות, ביניהן: תוכנית טורבו לביצועיים אולטימטיביים, ותוכנית אוטומטית לתוצאת ניקיון מושלמת אשר מתאימה את עוצמת השאיבה בצורה אוטומטית להיקף הלכלוך. יתר על כן, ניתן למצוא שואבי אבק המגיעים עם תאורת LED, המסייעת לאתר את הלכלוכים במקומות חשוכים בקלות ובמהירות ובכך לאתר את הלכלוך שמסתתר במקומות שאינם נגישים לעין.

ניקיון
באדיבות: בוש

החלפת מצעי המיטה בתדירות גבוהה

קרדית האבק ניזונה מקשקשי עור שנושרים מגופנו בכל הבית ובמיוחד במיטה, אשר בה אנחנו מבלים שעות רבות ורצופות. בין המצעים, הכריות ושמיכת הפוך, נמצאת קרדית האבק ומתרבה כאשר המצעים לא מוחלפים לעיתים תכופות. על מנת להיפטר מקרדית האבק, חשוב להחליף את כלי המיטה לעיתים קרובות, לכבס ולאוורר מדי פעם גם את הכריות עצמן.

כיום ניתן למצוא מכונות כביסה רבות עם תוכנית ייעודית לכביסה היפו-אלרגנית, המאפשרת הסרה מקסימלית של שאריות אבקת כביסה, הסרה של פרוות בעלי חיים ושומרת על ניקיון הבד, זאת באמצעות שימוש במים בטמפרטורה של עד 90 מעלות.

עוד ב"בריאות"

רגילים למשוך באף כשיש לכם נזלת? אתם עלולים לפגוע לעצמכם בשמיעה

נקו את הרכב לעיתים תכופות

הרכב שלנו הוא מקום שאנחנו לא חושבים שצריך לנקות לעיתים תכופות והוא צובר אבק בשטיחים, בריפוד הכיסאות, במגירות ובפינות שרובנו לא יודעים על קיומן. חשוב לנקות את הרכב לעיתים קרובות – לשאוב את השטיחים, ריפודי הכיסאות ושאר המקומות בהם אנחנו יכולים להשתמש בשואב האבק ובחלקיו המתאימים.

מעבר לשאיבה, חשוב לאוורר את שטיחי הרכב, לנקות באמצעות מגבונים את המגירות והפינות הנסתרות ברכב ולדאוג לאוורר את הרכב בסיום הניקיון.

מנערים את הבגדים

ארון הבגדים שלנו מסודר לפי עונות השנה ובימים אלה אנחנו מתחילים להעביר את בגדי החורף מהאחסון אל חזית הארון ואת בגדי הקיץ אל המדף העליון. חשוב לנער את בגדי החורף לפני שממקמים אותם במדף. ניעור הבגדים מוציא את שאריות האבק ובניהם את קרדית האבק, זאת כיוון שאין לה אחיזה טובה בפריטים עליהם היא מתמקמת.

כיסויי אוטם קרדית

למי שאין את הזמן לנקות לעיתים קרובות את מזרן המיטה, הכריות והשמיכה, רצוי לרכוש כיסויי אוטם. לכיסויים ישנה יעילות גבוהה במניעת חדירתה של קרדית האבק אל תוך כלי המיטה. עם זאת, חשוב לבצע ניקיון יסודי אחת לתקופה של הכיסוי האוטם, על מנת לא לצבור ריכוזים של קרדית האבק על גביו ועל גבי המצעים.

שמירה על שגרת ניקיון במקומות בהם אנחנו נמצאים הרבה ופחות נוהגים לנקות בשגרה, כמו פנים הרכב, כריות או מזרן, יכולה לחולל פלאים בהפחתת הסימפטומים והתפתחות אלרגיה. באמצעות פעולות ניקיון פשוטות, שאינן מצריכות תכשירים מיוחדים, תוכלו להעלים באופן מידי את קרדית האבק, או לכל הפחות להפחיתה באופן משמעותי.