מה לעשות אם נדבקתם בקורונה בזמן הנסיעה: 8 טיפים לחזרה למסלול

להידבק בקורונה בזמן נסיעה לא חייב להיות אסון. קבלו 8 טיפים שיעזרו לכם לעשות סדר בבלגן

בדיקת קורונה

קצת יותר משנה עברה מאז מגפת הקורונה אילצה שינויים משמעותיים ברוב חיינו. מדינות ברחבי העולם ממשיכות להתקשות להגיב להתפשטות הנגיף ולמשברים כתוצאה מכך. מאז שהחיסון זמין, מדינות נוספות פותחות את גבולותיהן לתיירים. אנשים שהשתוקקו לנסוע יכולים סוף סוף לצאת לדרך.

ועדיין יש סיכון כלשהו בנסיעה במהלך המגפה, אך זה מרגיש קצת יותר בטוח. יש אנשים שרוצים לברוח מהבתים שבילו בהם בשנה האחרונה, ואחרים רוצים מאוד לראות את בני משפחתם. יש את אלו שצריכים לקחת הפסקה בבריאות הנפש, ללכת למקום עם מזג אוויר שונה, לעבור לעבודה חדשה או לקבל גישה לשירות שאינו זמין בארצות מולדתם.

תהיה הסיבה אשר תהיה, אנשים נוסעים, ותעשיית התיירות מפנה מקום.

עוד ב"בריאות"

התקופה הזאת בשנה: 5 טיפים למניעת עקיצות ועוד כמה שתוכלו לדלג עליהם

איך להיפטר משיהוקים? מצאנו 6 שיטות יעילות במיוחד

זה מה שקורה לכם כשאתם עושים "קנאקים" באצבעות

 

למה לצפות אם תצאו חיוביים

לאנשים מחוסנים יש תחושת ביטחון בגלל ההגנה הניתנת על ידי נוגדנים. אך עדיין ניתן להידבק בקורונה, על אף החיסונים. זה מסוכן במיוחד אם אנשים לא חובשים מסכות או לא שוטפים כראוי את הידיים, מחטאים ומתרגלים התרחקות גופנית.

נקיטת צעדים אלה אינה נוגעת רק למניעת מחלות, זה אפילו לא רק על מניעת התפשטות. זה יכול להיות גם ההבדל בין לחזור הביתה - או לא.

כיום, ברוב המדינות נדרשת בדיקת קורונה שלילית של תושבים ומבקרים כאחד. גם אם אתם חסרי תסמינים, סביר להניח שלא תוכלו לחזור לארץ מולדתכם כמתוכנן אם בדיקת הקורונה שלכם תצא חיובית.

זה יכול לגרום לביטול או שינוי בטיסה, ימי מלון נוספים, עלייה בהוצאות על מזון וציוד אחר ואובדן אפשרי של ימי עבודה. זה עולה פחות כסף לנקוט באמצעי הזהירות ולהמשיך לעקוב אחר פרוטוקול הבטיחות של משרד הבריאות בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה ווריאנט הדלתא שמתפרץ בעולם.

כיצד לטפל ב-COVID-19 תוך כדי תנועה

אם אתם חיוביים לקורונה או נחשפתם לנגיף בזמן הנסיעה, חשוב להיות אחראים, לעשות כל שניתן כדי להימנע מלהפיץ אותו. חדשות מסוג זה יכולות להיות מבולבלות, אך תצטרכו לפעול במהירות כדי לחסוך מאנשים אחרים את אותו גורל ולהגביל הוצאות הנוספות.

הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם לחזור למסלול עם תוכניות הנסיעה שלכם במוקדם ולא במאוחר.

1. תעשו את המתמטיקה

אם תצאו חיוביים, ייתכן שתוכלו להבין מתי נדבקתם בנגיף על סמך עיתוי הבדיקות הקודמות והפעילויות האחרונות שלכם. על פי משרד הבריאות, אנשים ללא תסמינים יכולים להפסיק את הבידוד 10 ימים לאחר הבדיקה החיובית.

ובכל זאת, ניתן לבדוק אם אתם חיוביים לקורונה מעבר לתקופה ההיא, גם אם אינכם מסוגלים עוד להעביר את הנגיף. אם זה המקרה, יתכן שתצטרכו להיערך להישאר במקום בו אתם נמצאים לתקופה ארוכה יותר, תלוי במגבלות של המדינה בה אתם נמצאים.

2. קבעו תזמון טיסה

באפשרותכם לתזמן מחדש את טיסתכם חזרה על סמך ההערכה הטובה ביותר שלכם לגבי מתי נדבקתם בנגיף ומתי אתם עשויים להיות שליליים.

3. הזמינו התאמות מתאימות

מצאו מקום לשהות בו במשך כל תקופת הבידוד שלכם. אתם צריכים מקום לינה שבו לא תצטרכו לעזוב לארוחות, שימוש בשירותים או כל דבר אחר. קחו בחשבון שמשלוח ללא מגע לא יכול להיות אופציה בכל מדינה וזה יכול להיות יקר.

הקפידו ליידע את הצוות שאינכם זקוקים לשירות בחדר שלכם והשתמשו בשלט "אל תפריעו", אם אחד כזה זמין, כך שאחזקת הבית לא תיכנס.

הצוות אפילו יכול לעזור לכם להשיג פריטים אישיים נחוצים, כמו מוצרי טיפוח, ולהשאיר אותם מחוץ לדלת. סביר להניח שהם יהיו אסירי תודה על כך שאתם נוקטים באמצעי זהירות ומכבדים את ביטחונם.

4. הזמינו את בדיקת הקורונה הבאה

כעת, כאשר הזמנתם טיסה ומקום לינה, עליכם לתאם בדיקת קורונה נוספת. וודאו שבדיקה זו היא גם וגם:

עשרה ימים או יותר לאחר הבדיקה החיובית הראשונה
בתוך החלון הנדרש על ידי מדינת המוצא, שהוא בדרך כלל 72 שעות

5. רשמו הערות ובדקו אותן לעיתים קרובות

יהיה הרבה מה לעקוב אחריו בתקופה זו. אל תשאירו שום דבר במקרה.

  • תאריכים ושעות הבדיקה
  • כמה זמן תוצאות הבדיקה תקפות במדינה שלכם
  • זמני הצ'ק-אאוט עבור מקומות הלינה שלכם
  • זמני הצ'ק-אין לטיסתכם
  • כל פרט הכרחי אחר, כמו לוחות זמנים של רכבת או אוטובוס

6. הזמינו מצרכים וציוד הדרוש

לאחר שתכינו רשימת מכולת, בצעו את ההזמנה למשלוח או שאלו את צוות הלינה אם הם יכולים לעזור לכם להשיג את מה שאתם צריכים.

אל תשכחו לכלול:

  • ויטמינים ותוספים, כמו ויטמין C
  • כל התרופות הדרושות
  • מדחום
  • מקורות לחות

אתם יכולים להרגיש בסדר גמור, אך אין לדעת כיצד תוצאת הבדיקה החיובית תשפיע על בריאותכם הנפשית. היכולת לבדוק את חום הגוף ולקחת תוספי מזון מדי יום יכולה לעזור מאוד.

7. ספרו למישהו

אם אתם חיוביים לקורונה, רוב הסיכויים שאתם לחוצים, מרגישים חולים, רחוקים מהבית ויש לכם פרטים לוגיסטיים לארגן.

אולי לא תרצן להודיע ​​ברשתות החברתיות שלכם שאתם חיוביים או שנחשפתם לחולה קורונה, אך בהחלט עליכם לתת לאדם קרוב אליכם לדעת מה קורה.

8. עשו בשביל עצמכם משהו נחמד

להיתקע בחדר שהוא אפילו לא בבית שלכם בנסיבות לחוצות זה כנראה לא החופשה שדמיינתם. אתם עדיין יכולים להפוך את זה לחוויה טובה יותר במאמץ מסוים.

הזמינו פרחים טריים או צמח, ספל נחמד לשתות בו את משקה הבוקר, כמה שמנים אתרים או אפילו מקלחת מפנקת. אם אתם יכולים, תזמינו שירות חדרים. אם הבאתם לפטופ, מה הזמן הטוב יותר לתכנית טלוויזיה מועדפת?

דברים קטנים אלה יכולים לעזור להאיר את ימיכם ולהעניק לכם תחושת שליטה גדולה יותר.

בידוד
תדאגו לתעסוקה, זה יעניק לכם תחושת שליטה גדולה יותר | צילום: shutterstock

בדיקת קורונה חיובית היא הפתעה לא רצויה בשום מצב. זה בא עם לחץ נוסף אם אתם נוסעים. לפני שאתם עוזבים את הבית, הקפידו לתכנן ולתקצב אירועים לא צפויים. היו מוכנים לשלם עבור מספר לילות נוספים ובדיקת קורונה נוספת.

אם אתם חיוביים, קבעו את התוכניות הדרושות כדי להבטיח שהימים הבאים יתנהלו בצורה חלקה ככל האפשר. זה לא חייב להיות אסון. שמרו על קור רוח, בצעו את רשימת המטלות שלכם צעד אחר צעד, ותנו לעצמכם רשות לבקש תמיכה ולנוח.