אכל בשר חזיר לא מבושל ונדבק בתולעת טפילית

גבר אמריקאי פיתח ציסטות טפיליות לאחר שצרך בשר חזיר לא מבושל שהכיל תולעים טפיליות. "אחת מסריקות ה-CT המטורפות ביותר שראיתי אי פעם"

Detailed,pork,tapeworm,under,the,microscope 3d,rendering
טניה פיסיפורמיס | צילום: Shutterstock

אם אתם אוכלים בשר חזיר, כדאי שתוודאו שהוא בושל כהלכה, אחרת אתם עלולים לגלות שהפכתם להיות ביתן של תולעים טפיליות.

לכתבות נוספות

ד"ר סאם גאלי, ממחלקת המיון של אוניברסיטת פלורידה, שיתף את עוקביו ברשת החברתית X עם צילום סריקת CT שערך לאחרונה למטופל. בצילום נראים מספר רב של זחלי טניה פיסיפורמיס, תולעי סרט טפיליות שאוהבות לרבוץ במערכות העיכול של בעלי חיים ובני אדם.

"הנה אחת מסריקות ה-CT המטורפות ביותר שראיתי אי פעם", כתב ד"ר גאלי. "זהו זיהום טפילי ידוע לשמצה הנגרם על ידי בליעה של ציסטות זחל של טאניה סוליום, הידועה גם כ-"תולעת החזירים".

The,study,of,tapeworm,infection,is,caused,by,ingesting,food
טניה פיסיפורמיס | צילום: Shutterstock

ד"ר גאלי הסביר שבני אדם נדבקים בתולעים הללו על ידי בליעת ציסטות שניתן למצוא בבשר חזיר שלא בושל דיו. לאחר תקופה מסויימת (בדרך כלל בין 5 ל-12 שבועות) הציסטות הללו מתפתחות בתוך מערכת העיכול והופכות לתולעי סרט בוגרות. בשלב הזה הן משילות ביצים המופרשות בתורן לצואה האנושית.

היגיינה ירודה עלולה לגרום לכך שהביצים הללו יחדרו לגוף האדם. הזחלים הבוקעים מהן יכולים לחדור את דופן המעי ולפלוש למערכת הדם ומשם להתפשט לכל מקום בגוף.

3d,rendering,of,isolated,tapeworm.,it,is,a,flat,,parasitic
טניה פיסיפורמיס | צילום: Shutterstock

"המוח, העיניים, הרקמות התת עוריות ושרירי השלד הם היעדים הנפוצים ביותר" מסביר ד"ר גאלי. "מה שיכול להיות רע באמת הוא כאשר הזחלים האלה מגיעים בסופו של דבר למוח ויוצרים ציסטות ברקמת המוח. זה יכול להוביל לכאבי ראש, בלבול, התקפים ובעיות נוירולוגיות חמורות אחרות".

אולי יעניין אותך גם: אכלה בשר חזיר והובהלה לניתוח חירום לאחר שהחלה להקיא דם

"מוסר ההשכל של הסיפור כאן הוא לעשות כמיטב יכולתך לשמור על ניקיון, תמיד לשטוף ידיים, ולעולם, לעולם לא לאכול בשר חזיר נא".