גשם של דגים החל לרדת באוסטרליה - ומסתבר שלא בפעם הראשונה

בקהילת לג'מאנו שבאוסטרליה נתקלים פעם בכמה שנים בתופעה נדירה ומפתיעה מאוד - גשם של דגים שמגיע אל עירם ושוטף את כל האזור בחיות שמקומן הטבעי הוא בים. אז מה ההסבר לכך ומה המקומיים עושים עם כל הדגים שנשארים באזור? התשובות בכתבה

דגים מציפים את רחובות העיירה | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

תושבי קהילה קטנה באוסטרליה היו די מופתעים כאשר ביום חורפי אחד גשם של דגים החל לרדת מהשמיים שלהם. התופעה המדוברת היא בהחלט יוצאת דופן, שכן באוסטרליה עצמה ישנם אזורים שלעולם לא רואים גשם, ובטח שלא גשם המורכב כולו מיצורים חיים.

כתבות נוספות

עם זאת, זה בדיוק מה שקרה לאחרונה בקהילה הכפרית הקטנה לג'מאנו, הממוקמת בקצה הצפוני של מדבר טנאמי.

התושבים היו די בהלם כשהדגים התחילו ליפול בזמן הגשם הכבד, אך מסתבר שזו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה.

תיעוד הגשם | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

תושב המקום וחבר המועצה המרכזית, אנדרו ג'ונסון ג'פאנגקה, אמר: "ראינו סערה גדולה שהגיעה לקהילה וחשבנו שזה רק גשם. אבל כשהגשם התחיל לרדת ראינו גם דגים נופלים למטה."

מספר השערות יש לתופעה יוצאת הדופן כשהעיקרית מביניהן היא שיש זרמים חזקים - אולי אפילו סופות טורנדו - אשר יכולים לקלוט מים ודגים מהים או מנהר, ולהטיח אותם בגשם על פני הקרקע.

הסבר על התופעה יוצאת הדופן

ההסבר לתופעה לא בדיוק עולה על קנה אחד עם המקרים המתרחשים בקהילת לג'מאנו, שכן הים הקרוב ביותר אליה נמצא במרחק של מאות קילומטרים. עם זאת, תושבי המקום מעידים שממש לא מדובר בפעם הראשונה: "זה קרה כאן כבר ב-2010 וגם ב-2004, זקני הכפר אפילו זוכרים את המקרה משנת 1974.

חבר המועצה המרכזית המשיך וסיפר: "הדגים היו בגודל של שתי אצבעות או פחות, חלקם נפלו חיים ואפילו מסתובבים בשלוליות הכפר, ילדים אוספים אותם ושומרים אותם בבקבוק או בצנצנת".

שאריות לאחר הסופה | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

מבחינת המדע שמאחורי האירוע, מייקל האמר, שעובד במוזיאון ובגלריה לאמנות של הטריטוריה הצפונית, אמר: "רוב הזמן אנשים מגיעים אחרי הגשם ורואים את הדגים מפוזרים בכל מקום, במקרה הזה הם ככל הנראה פשוט פרצו דרך השיטפון שקרה במקום, מבור מים קטן או משהו בסגנון".