מלזיה תאסור על הורים לקרוא לילדיהם בשם סקיבידי

משרד הפנים של מלזיה פרסם את רשימת השמות האסורה על פי חוק. בין השמות האסורים: סקיבידי, טיפש, רקוב וטיגריס

Skibidi
Skibidi Toilet | צילום: צילום מסך

בזמן שבישראל הורים מיואשים עדיין מנסים להבין מה משמעות המילה סקיבידי, במלזיה יש מי שרוצים לרשום את ילדיהם כסקיבידי בתעודת זהות. זאת כנראה אחת הסיבות לכך שממשלת מלזיה פרסמה חידוד לרשימת השמות האסורים על פי חוק במדינה.

לכתבות נוספות

על פי ההודעה שהוציא משרד הפנים של מלזיה, הורים צריכים להימנע משמות עם קונוטציה שלילית כמו בודוה (טיפש), בוסוק (רקוב) או הארימו (טיגריס).

בין השאר פורסמו הנחיות הנוגעים לאיות השם. יש לשמור על שמות קצרים שלא עולים על 80 תווים, וכמובן -  אין להעניק לילדים שמות שקשה להגות או לאיית אותם, כמו למשל: יטג'יט או וושיוס.

ההודעה כללה גם הערה כי אין לכלול תארים רשמיים תארי כבוד כגון "דאטו", "טאן סרי" או "פורן סרי".

תגובות האזרחים להודעה החריגה נעו בין מבוכה לבלבול. אחת המגיבות כתבה בלעג: "אני הולכת לקרא לילד שלי 'קאי סנאט פאנום טאקס סיגמה'". אחר תהה לגבי הגבלת מספר התווים ושאל: "האם מדובר ב-80 תווים כולל רווחים?". וגולש נוסף פשוט כתב בתסכול: "אני כל כך מבולבל. זה מה שהפכנו להיות?".

אולי יעניין אותך גם: חשש ביפן: אם לא יהיה שינוי בחקיקה, בעוד 500 שנה לכל האזרחים יקראו סאטו

חוקי שמות נפוצים ברחבי העולם, כאשר מדינות רבות מציבות הגבלות לשמות שהורים יכולים לתת לילדיהם. בניו זילנד לא תוכלו לקרא לילדיכם לוציפר, 4Real או V8; ממשלת שבדיה אסרה על הורים לקרוא לבתם בשם Brfxxccxxmnpccccllllmmnprxvclmnckssqlbb11116 ובאיסלנד השמות חייבים להתאים לכללי הדיקדוק, המסורת והתרבות האיסלנדית.