שילם קנס באמצעות שק ענק של מטבעות - ונקנס על שיבוש הליך משפטי

גבר מסין שנקנס על ידי בית המשפט בסך 20,000 יואן (כ-10,000 ש"ח) החליט לבצע את התשלום במזומן - באמצעות שק ענק ובו מאות אלפי מטבעות ושטרות. השופט התרגז וגזר עליו קנס נוסף

1edhzq
שקי המטבעות של וואן מומו | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

אנשים רבים תוהים מה לעשות עם הכסף הקטן שמצטבר ברשותם. גם מי שבוחר לאגור את המטבעות הקטנים מתאכזב לגלות שקשה למצוא בתי עסק שיהיו מוכנים לקבל אותם. אחרים בוחרים להשתמש במטבעות הללו בתשלום קנסות או אגרות ממשלתיות, שכן גופים ממשלתיים חייבים לקבל הילך חוקי. הסיפור הבא, שפורסם בתקשורת הסינית, ממחיש כי לפעמים גם זה לא מומלץ.

מומו וואן, גבר מסין, קיבל קנס בסך 20,000 יואן (כ-10,000 ש"ח) לאחר שלא עמד בהתחייבות המפורטת במסמכים משפטיים. השופט אישר לוואנג, שטען כי הוא לא מסוגל לשלם את מלוא הסכום, לשלם רק חצי מהקנס באופן מיידי ולדחות את תשלום החצי השני בכמה ימים.

Rmb 4h
משפטו של וואן מומו | צילום: מתוך הרשתות החברתיות
Rmb 2q
שקי המטבעות של וואן מומו | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

יומיים לאחר מכן התייצב וואן בבית המשפט עם שלושה שקים עצומים של מטבעות בערכים קטנים ושטרות כסף מצ'וקמקים. מזכירות בית המשפט התקשתה בספירת הכסף. צוות עובדי בית המשפט ופקידי הבנק בילו שלוש שעות בספירת כל המטבעות והשטרות. מתוך 10,000 היואן, רק 8,489 התקבלו, משום שיתרת המטבעות והשטרות הקרועים נמצאו במצב כל כך גרוע עד שלא היו ראויים להפקדה.

Rmb 3a
עובדי בית המשפט סופרים את הקנס | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

השופט רתח מזעם. הוא מתח ביקורת חריפה על וואן על כך שהוא משבש את ההליך המשפטי ומוביל לבזבוז משאבי המדינה. כתוצאה מכך, החליט לקנוס את וואן ב-2,000 יואן (כ-1,000 ש"ח) נוספים.

הסיפור שפורסם בתקשורת הסינית עורר ביקורת רבה, כאשר רבים תהו מדוע וואן נענש על תשלום במזומן, שהוא הילך חוקי.

אולי יעניין אותך גם: זה גובה הקנס של הספר שהוחזר לספרייה באיחור של 120 שנה

עם זאת, בית המשפט קבע שלוואן לא היה הסבר הגיוני לשימוש במספר רב של מטבעות כדי לשלם את הקנס שלו. הסברה היא שהוא התאמץ לאסוף מטבעות קטנים ממקומות שונים כאות מחאה נגד החלטת בית המשפט לקנוס אותו מלכתחילה.