הרופאים מבולבלים: אישה מוייטנאם לא ישנה במשך 11 שנים

טראן ת'י לו מוייטנאם סובלת מהפרעת שינה חמורה וטוענת: לא ישנתי למעלה מעשור. הסיפור הלא הייאמן היכה גלים בוייטנאם, אך משפחתה ושכנתה של האישה אימתו את הפרטים

Woman lying awake in bed, unable to sleep

סיפור יוצא דופן מסעיר את וייטנאם לאחר שאישה בת 36 חשפה כי היא סובלת מהתקף בלתי פוסק של נדודי שינה. האישה, טראן ת'י לו מהעיר קוואנג נגאי, טוענת כי לפני 11 שנים היא החלה לדמוע ללא כל סיבה נראית לעין. גם כאשר ניסתה לשכב על גבה הדמעות לא הפסיקו לזלוג. בסופו של דבר התופעה המוזרה נפסקה, אך יחד איתה נעלמה גם היכולת שלה להירדם. עיניה העייפות מהעירנות הממושכת נבגדו ע"י מוחה שנשאר במצב של עירנות תמידית.

כתבות נוספות

מאחר והיא לא יכולה להירדם, לו מוצאת נחמה במנוחה עם עיניים סגורות לצד בעלה בזמן שהוא וילדיהם ישנים. "הוא נותן לי הרבה אומץ", היא סיפרה על בעלה. "הוא ייעץ לי להירגע, לעצום את העיניים וללכת לישון. אבל מאחר ולא יכולתי לעשות את זה, התחלתי לתהות למה אני לא מצליחה להירדם והחלטתי ללכת לבית החולים ולברר זאת".

לו פנתה לבית החולים  קוואנג נגאי שם הרופאים אבחנו אותה עם אינסומניה חמורה. הם רשמו לה טיפול תרופתי, ולמרות שתופעות הלוואי גרמו לה לכאבים עזים ברגליים, היא הייתה נואשת והמשיכה ליטול אותן בכל זאת. עם זאת, מחיר התרופה הגבוה יחד עם תופעות הלוואי החמורות, הביאו אותה להפסיק ליטול את הכדורים לאחר מספר חודשים.

רבים לא האמינו לסיפור המופרך, אך שכנתה של לו אישרה את מצבה ואמרה שהיא שמעה על כך לראשונה לפני עשור. היא הודתה שהסיפור נשמע מטורף, אך לאחר שהתגוררה סמוך ללין במשך זמן רב כל כך, אין לה ספק שלו אומרת את האמת.

לו עצמה שומרת על אופטימיות לגבי מצבה, אך היא מעידה על בעיות בריאותיות רבות מהן היא סובלת, שנובעות ממחסור עצום בשעות שינה. בין השאר היא סובלת מכאבי עצמות וכאבים בבטן לאורך כל ימות השנה. היא ובעלה ממשיכים לקוות שיום אחד יימצא פתרון לבעיה שלה, והיא תוכל סוף כל סוף לישון שנת לילה טובה.