הבריחו מלפפוני ים בשווי 10,000 דולר והודו באשמה

שני סוחרי חיות בר הודו השבוע בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה כי הבריחו מלפפוני ים בסכנת הכחדה בשווי של למעלה מ-10,000 דולר. גזר דינם עשוי להגיע לעד 25 שנות מאסר

מלפפוני ים
מלפפוני ים | צילום: Shutterstock

זוניו ג'או ושיונווי שיאו הודו בהברחת מלפפוני ים בסכנת הכחדה בשווי של למעלה מ-10,000 דולר. בעוד מקורם של מלפפוני הים המוברחים אינו ידוע, הנאשמים נתפסו כשניסו לחצות את הגבול לארה"ב בקלקסיקו, קליפורניה בין השנים 2017 ל-2019.

כתבות נוספות

החקירה חשפה הודעות טקסט מפלילות ותמונות שהוחלפו בין השניים הנוגעות לפעילותם הבלתי חוקית. מלפפוני הים שהוחרמו מוחזקים כעת ע"י מחלקת הדגים וחיות הבר של קליפורניה. פרקליט המדינה אנדרו ר. האדן הדגיש את החשיבות למגוון ביולוגי ושימור ימי והכריז כי העבריינים יועמדו לדין בגין סחר בלתי חוקי במינים מוגנים.

מלפפון ים
מלפפון ים | צילום: Shutterstock

מה העניין עם הרכיכות המוזרות האלה ומדוע הן מבוקשות כל כך? מלפפוני ים הם בעלי חיים ימיים המשתייכים לאותה משפחה כמו כוכבי ים וקיפודי ים, והם יכולים להגיע לאורך של עד 7 מטרים. כניזוני קרקעית, הם ממלאים תפקיד אקולוגי חשוב באוקיינוס. עם זאת, הם נחשבים למעדן בסין, ואף משמשים למטרות רפואיות. בשל כך מינים רבים של מלפפוני ים מצויים בסכנת הכחדה ונמצאים בסכנה של דיג יתר.