המאבטח שהושעה מתפקידו לאחר שניסה לאכול יצירת אומנות: "היה לי לילה קשה"

מארגני תערוכת אומנות במוסקבה נותרו המומים לאחר שגילו שמישהו השחית את יצירת האומנות "בריחתו של דג הזהב". בדיקה במצלמות האבטחה גילתה כי מי שפגע ביצירה הוא שומר הלילה של התערוכה, שניסה לאכול את היצירה

המאבטח הרעב ויצירת האומנות
המאבטח הרעב ויצירת האומנות | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאבטחים בתערוכות אומנות מקבלים שכר על מנת לשמור על יצירות האומנות ולוודא שלא יעונה להן כל רע. לכל הפחות מצופה מהם שלא לנסות לאכול את היצירות המוצגות בתערוכה. אך כמו שכל מי שעשה משמרת לילה בחייו יודע, לפעמים אחרי שעות ארוכות בלי שינה, המח עובד קצת אחרת.

אירוע מוזר שכזה התרחש לפני כשבוע במרכז התערוכות NDMKh שבמוסקבה. מאבטח שהיה אמור להגן על יצירות האומנות כשל בתפקידו וגרם נזק ליצירה "בריחתו של דג הזהב" כשניסה לאכול אותה.

מדובר ביצירת אומנות מודרנית די מיוחדת. במרכז היצירה ישנו אקווריום עם דג שמזנק היישר אל תמונה של הים. אנחנו לא יודעים אם המאבטח העייף התחבר לרעיונות הפוסט מודרניים העומדים מאחורי היצירה הזו, ואם גם הוא תהה אם אומנות יכולה אכן לשחרר אותנו מהאקווריום בו אנו חיים אל החופש שמייצגים המים הסוערים. מה שידוע זה שבשלב מסוים הוא ניסה לאכול את דג הזהב.

המאבטח נתפס בעקבות תיעוד מצלמות האבטחה, בו ניתן לראות כיצד השומר מושך את דג הזהב מן היצירה, מרחרח אותו ומנסה לנגוס בו.

אולי יעניין אותך גם: אמן דני קיבל 76 אלף דולר ושלח קנבס ריק שכותרתו: ״קח את הכסף וברח״

כשנשאל מדוע עשה זאת, משך המאבטח בכתפיו ואמר שהוא היה עייף מאוד ולא הבין מה הוא עושה. "היה לי לילה קשה" הוא אמר למנהליו.

היצירה תוקנה כמה ימים לאחר מכן, אך המאבטח הושעה מתפקידו עד להודעה חדשה.

הסיפור הזה הזכיר לנו יצירת אומנות אחרת, גם היא קשורה לדגים.

צעיר בן 17 מיוטה נתפס לאחר שהדביק דגים על כספומטים ברחבי ארה"ב. השוטרים תפסו אותו לאחר שהדביק שלושה דגים על ניידת משטרה. הוא הואשם בהשחתת רכוש בבית המשפט לנערים.