הכלל החדש של האוורסט: המטפסים יצטרכו לקחת את הקקי שלהם בדרך למטה

אם תכננתם לטפס על הר האוורסט, אז כדאי שתכירו את הכללים החדשים. מעתה, מטפסים יחויבו לקחת את הקקי שלהם איתם. מדובר בחלק מהמאמץ של ממשלת נפאל לשמור על סביבה נקייה בהר המפורסם

Hiker,cheering,elated,and,blissful,with,arms,raised,in,the
מעתה מטפסי האוורסט יצטרכו לקחת את הקקי שלהם איתם. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

רבים חולמים להגיע לפסגת הר האוורסט, אבל  החלטה חדשה של הרשויות עלולה להפוך את החלום לקצת מסריח. הסיבה? החלטה חדשה של הרשויות שאחראיות על ההר קובעת כי המטפסים יהיו מחוייבים לשאת את הצואה שלהם בחזרה איתם בדרך למטה.

הקור באוורסט קיצוני עד כדי כך, שהפסולת האנושית לא מתפרקת. מינגמה שרפה, יו"ר העירייה הכפרית פאסאנג לאמו, הסביר ל-BBC מה עומד מאחורי ההחלטה לחייב את המטפסים להשתמש בשקיות קקי מיוחדות ולדרוש מהם להשיב אותן בדרכם חזרה מטה. "ההרים שלנו החלו להסריח", אמר.

שלטונות האזור מודאגים מהפסולת הגלויה שגורמת למטפסים לחלות. התוכנית החדשה תחייב את המטפסים להשתמש בשקיות קקי שייבדקו כשיחזרו. עיריית פאסאנג לאמו והוועדה לבקרת זיהום של סאגרמת'ה מייבאות למעלה מ-8,000 שקיות קקי מיוחדות מארה"ב. השקיות הללו אמורות לנטרל את הריח ולגבש את הפסולת באופן שיקל על הנשיאה.

אולי יעניין אותך גם: קולומביה מצאה פתרון למשבר ההיפופוטמים של פבלו אסקובר

היוזמה הזו היא חלק ממאמץ רחב של ממשלת נפאל לשמור על האוורסט נקי מזוהמה. הכללים הללו היו בתוקף במשך שנים, אך האכיפה הייתה חלשה. הפעם הרשויות המקומיות נחושות לעשות מאמץ על מנת לוודא שהמטפסים לא ישאירו את המזכרות שלהם על אחד ההרים המפורסמים בעולם.