מטריד: הטייסים נרדמו באמצע הטיסה והמטוס סטה ממסלולו

שני טייסים של Batik Air Indonesia מואשמים בכך שתפסו תנומה במהלך טיסת פנים, מה שגרם למטוס לסטות ממסלולו. למעלה מ-150 הנוסעים שנכחו במטוס לא היו מודעים לכך כלל

Tired,man,yawning,at,work.,pilot,flying,airplane.

לפי הדו"ח שהגישה הוועדה הלאומית לבטיחות בתחבורה באינדונזיה, במהלך טיסה BTK6723 מנמל התעופה הלו אלאו בקנדרי לנמל התעופה הבינלאומי סוקרנו האטה שבג'קרטה, נרדמו קפטן המטוס וטייס המשנה שלו למשך זמן לא ידוע.

לאחר שהמטוס הגיע לגובה של 36 אלף רגל, ביקש הקפטן בן ה-32 רשות לנוח. לאחר זמן מה שאל הקפטן את טייס המשנה בן ה-28 אם גם הוא מעוניין לנוח, אך טייס המשנה ענה בשלילה.

Boyolali,,central,java,,indonesia 19,march,2022:,batik,air,indonesia,,pk Lam,
Batik Air Indonesia | צילום: Shutterstock

לאחר מכן חזר הטייס לישון, והותיר את השליטה על המטוס לטייס המשנה, שביקש לשנות את נתיב הטיסה על מנת להתחמק ממזג אוויר גרוע. אלא שאז טייס המשנה נרדם בטעות. זמן רב לאחר מכן התעורר הקפטן וגילה שהמטוס לא נמצא בנתיב הטיסה הנכון. הוא ראה שטייס המשנה ישן והעיר אותו.

הטייסים החזירו את המטוס למסלולו ונחתו בשלום בג'קרטה. איש לא נפגע ולמטוס לא נגרם נזק, נכתב בדו"ח. במטוס נכחו 153 נוסעים שלא היו מודעים לסכנה בה הם נמצאים.

אולי יעניין אותך גם: הרופאים מבולבלים: אישה מוייטנאם לא ישנה במשך 11 שנים

להגנתם טענו הטייסים כי הם החלו את הטיסה זמן קצר לאחר שסיימו טיסה בכיוון הנגדי, מג'קרטה לקנדרי, וזו הסיבה לעייפות הקיצונית שתקפה אותם. טייס המשנה הוסיף שהוא אב לתאומים בני חודש ושהוא עבר דירה כמה ימים לפני הטיסה.