גברים מתבכיינים לאחר שהתנסו בסימולטור שמדמה כאבי מחזור: "אני לא יכול לעמוד"

חברת תקשורת יפנית הציגה סימולציה שנועדה לסייע לעובדים גברים לחוות כיצד מרגישים כאבי מחזור. בחברה מקווים שהסימולטור יסייע לגברים לגלות יותר חמלה כלפי העובדות במשרד

Male Office Workers In Japan Experience Virtual Menstrual Pain In Tokyo
גבר מתנסה בסימולטור המחזור | צילום: רויטרס

חברת הטלקומוניקציה היפנית Exeo החליטה לנקוט בצעד פורץ דרך על מנת לגשר על הפער בין החוויה של עובדים ועובדות בארגון. החברה העמידה לרשות העובדים הגברים מכשיר שמייצר סימולציה של כאבי מחזור, על מנת לאפשר לגברים להבין עם אילו כאבים נאלצות הנשים להתמודד מדי חודש.

המכשיר פותח בשיתוף פעולה של חוקרים מאוניברסיטת נארה לנשים וחברת הסטאט-אפ Osaka Heat Cool. הוא משתמש באותות חשמליים המועברים באמצעות רפידות המונחות על גבי הבטן התחתונה, וכך הוא מצליח לחקות את התחושה של כאבי מחזור.

התגובות היו מדהימות. "לא יכולתי לזוז. זה כאב עד כדי כך שלא יכולתי לעמוד" אמר אחד העובדים שהתנסה בסימולציה. "עכשיו אני מבין שנשים צריכות לעבוד תוך כדי מאבק בכאב הזה מדי חודש. זה באמת מדהים איך נשים יכולות לעשות את זה. אני באמת מכבד אותן".

עובד אחר התכווץ מכאב: "אני לא יכול לעמוד ישר" אמר כשהוא צוחק בעצבנות.

הנהלת החבירה הסבירה כי הוא מעוניינת ליצור סביבת עבודה בה העובדים הגברים ישכילו לתמוך יותר בעמיתותיהם, גם כשהן בחופשת מחזור. "אנו מקווים שאלו שחוו את הסימולציה ידברו על איך שהם הרגישו ויפיצו את ההבנה שלהם".

אולי יעניין אותך גם: חידוש מוזר: מדענים פיתחו משקפי VR עבור עכברים

החוק ביפן מחייב חברות וארגונים לאפשר לנשים לקחת חופשות מחזור, אך למרבה הצער רק כמחצית מהעובדות מנצלות את ההטבה הזו. לפי ההערכות, כ-44% מהנשים ביפן אינן לוקחות חופש במהלך הווסת שלהן, גם כאשר הן סובלות מכאבים עזים.