"הבנתי שאני נטרף רק ברגע שהיה חושך": גבר שנבלע בידי לוויתן משחזר את רגעי האימה

צלם חיות הבר ריינר שימפף צלל אל מול חופי דרום אפריקה בניסיון לתעד סרדינים, כשלפתע לוויתן ענק הגיח ובלע את הצוללן בשלמותו. למזלו של ריינר היונק הענק לא צלל איתו לעומקי הים, אלא ירק אותו במהירות | צפו בתיעוד המדהים

רגע הבליעה
רגע הבליעה על ידי לוויתן | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

אדם שנבלע בשלמותו על ידי לוויתן אפילו לא הבין שהוא נאכל עד שהכל נהיה חשוך סביבו. צלם חיות הבר ריינר שימפף שהה במים עמוקים אל מול חופי דרום אפריקה כדי לצלם משהו שנקרא "ריצת סרדינים", תופעה שבה לוויתנים מכנסים יחד להקות של סרדינים כדי שיוכלו לאכול אותם ביתר קלות.

כתבות נוספות

להקת סרדינים
להקת סרדינים - הצלם הפך לאחד מהם | צילום: shutterstock

בעת ניסה לתעד את התופעה המיוחדת, שימפף לא שם לב שהוא הפך בעצמו לאחד מלהקת הסרדינים, ונבלע בשלמותו על ידי היונק הרעב.

למרבה המזל הוא שרד את כל העניין אפילו בלי שריטה, אילו היה הלוויתן מחליט לצלול מטה כשהוא עדיין תקוע בתוך פיו, סביר להניח שהוא היה מת. למזלו היונק ירק אותו החוצה במהירות.

שימפף מספר שתהליך האכילה על ידי הלוויתן הסתיים הרבה לפני שהוא בכלל עיכל את הסיטואציה, כפי שסיפר ל-Today הרגע המפחיד לא הרתיע אותו מלחזור למים בכלל.

ריינר שמפף
ריינר שמפף משחזר את רגעי האימה | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

הצלם סיפר: "זה לקח פחות משתי שניות. בשתי השניות האלה הדבר הראשון שהבנתי הוא שמשהו תפס אותי. יכולתי להרגיש את הלחץ וידעתי מיד שזה לוויתן. "המחשבה השנייה שלי הייתה שברור שהוא לא יכול לבלוע אותי, כי הגרון של הלוויתן לא גדול מספיק כדי לבלוע בן אדם. המחשבה הבאה שלי הייתה סביר להניח שהוא יצלול איתי למטה".

Capture1

ברגע המפחיד הזה סיפר ריינר: "עצרתי את הנשימה והייתי מוכן, זה הדבר היחיד שיכולתי לעשות. אי אפשר להילחם ששוקלת 15 טון, רק החזקתי את עצמי והתעצמתי, הרגעתי את עצמי כדי לא להיכנס לפאניקה. איכשהו זה הסתדר, הוא ירק אותי החוצה."

הצלם המשיך והסביר שהוא שמח שלווייתן היא החיה שאכלה אותו מכיוון שזה "הרבה יותר טוב מזה שכריש היה אוכל אותי". שימפף אמר ל"סקיי ניוז" שהוא היה כל כך עסוק בלחפש כרישים שעלולים להחליט לנגוס ממנו כש"פתאום החשיך", וזו הנקודה שבה הוא הבין שלויתן אכל אותו.

כריש
כריש - בליעה על ידו הייתה נגמרת בצורה פחות טובה | צילום: shutterstock

לאדם אחר היה מקרה דומה עם הגורל כאשר בלע אותו לווייתן - דייג הלובסטרים מייקל פקארד נאכל מול חופי קייפ קוד כאשר לוויתן צץ לפתע. כמו ריינר, מייקל קיווה שהחיה תירק אותו החוצה, ולמרבה המזל כך קרה.

למרות חוויות המוות הקרובה, השניים לא נרתעו לחזור במיידי למים ולעסוק בעבודתם