הרשויות מודאגות בגלל הגושים הוורודים שנצפו בסינגפור - ובצדק

סינגפור: אישה שיצאה לטייל הבחינה במקבצים גדולים של גושים ורודים מסתוריים. "המצב מדאיג. נדרשת פעולה מיידית"

Golden Apple Snail 3
ביצי שבלול תפוחון מוזהב | צילום: Elsa Xu

אלזה שו, אזרחית סינגפורית וחובבת טבע, טיילה עם בתה ביום שבת האחרון (5/10) במאגר סלטר התחתון, שמורת טבע במרכז סינגפור. הטיול היה נפלא - הן ראו עורב מנשנש רגל של תרנגולת, צבי ים נחים על הסלע ואפילו חזו בעיט לבן-גחון צולל למים ותופס דג.

אך לפתע ראתה שו משהו שגרם לה לבהלה - מאות גושים ורודים היו פזורים על פני הסלעים לאורך גדת המים. שו ידעה בדיוק במה מדובר, ומיהרה לדווח על כך לרשויות. היא גם העלתה פוסט לפייסבוק ותיארה את מה שראתה.

Golden Apple Snail 1
ביצי שבלול תפוחון מוזהב | צילום: Elsa Xu

"בתי ואני טיילנו במאגר סלטר התחתון ונדהמנו לגלות כמות נכבדת של ביצים של שבלולי תפוחון מוזהב". כתבה בפוסט. "הם מפוזרים בכל מקום - לאורך הגדה, על הסלעים ואפילו על הקנים. המצב מדאיג ואני מאמינה שנדרשת פעולה מיידית כדי לטפל בבעיה ולהסיר את הביצים".

Golden Apple Snail 2
ביצי שבלול תפוחון מוזהב | צילום: Elsa Xu

התפוחון המוזהב (Pomacea canaliculata) הוא מין חילזון ידוע לשמצה החי במים מתוקים. שמו נגזר מהמילה תפוח בשל צורתו וגודלו המזכירים תפוח. מקורו בדרום אמריקה והוא נחשב לאחד המינים הפולשים הנוראיים ביותר בעולם. הוא מלא ברעלים רבי עוצמה ופוגע במערכת האקולוגית ומסכן את קיומה.

אולי יעניין אותך גם: אכלה חלזונות ומתה. שניים נוספים מתו לאחר שאכלו חלזונות שהוגשו בהלוויה שלה

באופן מפתיע, למרות כמות הרעלן שבתוכו, הוא ראוי למאכל אדם. בסין ובדרום מזרח אסיה הוא נחשב למעדן, ומהווה את אחד משלושת מיני החילזון הפופולריים ביותר בשווקים הסיניים. הוא ייובא לראשונה לאסיה בשנת 1981, וברוב המקומות אליהם הגיע הצליחו מספר פרטים להימלט מהשבי ולהתרבות בטבע.