אכלה חלזונות ומתה. שניים נוספים מתו לאחר שאכלו חלזונות שהוגשו בהלוויה שלה

12 אנשים הורעלו לאחר שאכלו כופתאות דוחן מלאות בבשר חילזון. 3 מהם מתו כתוצאה מההרעלה בעוד מצבם של 4 נוספים עדיין מוגדר קשה

Snails 1
החלזונות שהוגשו בהלוויה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

הרעלה המונית טאיוואן: על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, קשישה בשם ליו ממחוז טייטונג הכינה כופתאות דוחן במילוי חלזונות, נצרי במבוק, גבעולי טארו ובשר חזיר. לאחר שאכלה את הכופתאות חשה ברע והובהלה לטיפול חירום בבית החולים. למרבה הצער, הרופאים לא הצליחו להציל אותה, והיא הלכה לעולמה.

לאחר מותה, התאספו בביתה בני משפחתה וחבריה הקרובים והחלו להתכונן להלוויה. האורחים, שלא היו מודעים להרעלה, אכלו את כופתאות החלזונות שמצאו במטבח. מהר מאוד החלו גם קרובי המשפחה והחברים לפתח תסמינים של הרעלה. 11 האורחים שהורעלו הובהלו לטיפול בבית החולים. 2 מהם מתו בעוד מצבם של 4 מוגדר קשה.

Snails 2
המשטרה פתחה בחקירה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בשר החילזון סופק על ידי תושב בשם לי שטען כי אסף את החלזונות מאדמה חקלאית. הכופתאות נשלחו לבדיקת מעבדה, אך יש מי שמאמין כי הסיבה להרעלה לא קשורה לחלזונות.

Snails 3
לי טען כי החלזונות נאספו מאדמה חקלאית | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ד"ר הואנג גאו-בין, סגן מנהל המרכז לבקרת זיהומים בבית החולים האוניברסיטאי הרפואי בטאיוואן מסר בריאיון לתקשורת המקומית כי הוא מעריך שההרעלה אינה קשורה לטפילי חלזונות, משום שלטפילים אלו יש תקופת דגירה של שבועיים עד שלושה שבועות לפני הופעת התסמינים.

אולי יעניין אותך גם: אכל בשר חזיר לא מבושל ונדבק בתולעת טפילית

בעיניו, החשודים העיקריים בהרעלה הם דווקא גבעולי הטארו. הוא ציין כי ייתכן שהקשישה השתמשה בטעות ב"גופו טארו", זן של טארו שעלול לגרום להרעלה אם נצרך בצורתו הגולמית.