צפו: לווייתן ענק התנגש בסירה עם שני דייגים והעיף אותם למים

שני דייגים ששטו מול חופי ניו המפשייר ניצלו בנס לאחר שלווייתן גדול-סנפיר קפץ מן המים והסתער על הסירה שלהם. צפו בסרטון המדהים

Whaley
רגע ההתנגשות של הלווייתן בסירה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

הנה משהו שלא רואים כל יום: שני דייגים ששטו על סירה קטנה מול חופי ניו המפשייר ״הותקפו״ על ידי לוויתן-גדול סנפיר שפרץ לפתע מן המים.

האירוע תועד בסרטון שהפך לויראלי ברשתות החברתיות. בסרטון רואים את הלווייתן העצום מזנק החוצה מן המים והופך את הסירה הקטנטנה על יושביה. שני הדייגים הושלכו מן הסירה לתוך המים.

השניים חולצו על ידי שני אחים צעירים שהיו עדים לתקרית. לאחר שחולצו סיפרו הדייגים שהיו מודעים לנוכחות הלווייתן, הם השתדלו לשמור מרחק אך הם לא האמינו שהוא יהפוך את הסירה שלהם. ״הוא צלל, נעלם לכמה דקות, ואז הדבר הבא שאנחנו יודעים זה שהוא צץ ישר אל תוך היכרתיים שלנו״ אמר אחד הדייגים, גרג פאקט.

הדייג השני שנכח על הסירה, ריילנד קני, סיפר על הרגע הדרמטי: ״רק הרמתי את מבטי ופשוט ראיתי את הסירה המהתפכת. אמרתי לעצמי, ׳הדרך היחידה להימנע מזה היא פשוט לפקוץ אופקית משם׳. הכל נראה כמו בהילוך איטי, זה היה ממש מוזר״.

הגיבורים של הסיפור הם שני האחים הצעירים וויאט (19) וקולין (16) ששטו סמוך לדייגים והתחילו לצלם את הסרטון כאשר הבחינו בלווייתן מתקרב. ״ראיתי אותו עולה ואז פשוט התמזל מזלי להיות בכיוון הנכון״ סיפר קולין שהצליח לתפוס זווית מושלמת על רגע ההתנגשות.

אולי יעניין אותך גם: אחרי שהביע תמיכה בישראל: נשיא ברזיל לשעבר ייחקר בחשד שהטריד לוויתן

שרה מוריס מהמעבדה הימית של אוניברסיטת ניו המפשייר, צפתה בסרטון והיא מאמינה כי לא מדובר בתקיפה. למעשה, היא מעריכה שהלווייתן כלל לא היה מודע לנוכחות הסירה. ״אם תסתכלו על הסרטון בתשומת לב תוכלו לראות שפיו של הלווייתן פתוח, זה נראה כאילו הוא הוא מנסה לתפוס דגים״.