מנחה הטלוויזיה שאנס, עינה והרג כלבים: "אני חי בשביל זה"

מזעזע: אדם בריטון, המומחה הבריטי המוביל לתנינים, הודה ב-60 פשעים מחרידים הכוללים אונס, עינויים והריגה של כלבים. הוא עומד בפני עונש מאסר של עד 249 שנים באוסטרליה

Adam Britton
אדם בריטון | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

אדם בריטון, זואלוג ומומחה תנינים בריטי שחי באוסטרליה, זכה להכרה בינלאומית בזכות הופעותיו בתוכניות טבע ב-BBC ובנשיונל ג'יאוגרפיק. הוא שיתף פעולה עם אושיות טבע כמו דיוויד אטנבורו והשתתף בסרטי טבע רבים, שם שיתף בידע הנרחב שלו אודות תנינים וזוחלים אחרים. עם זאת, הקריירה המפוארת שלו הגיעה לסופה לאחר שהתברר כי מדובר במפלצת.

לכתבות נוספות

הרשויות באוסטרליה פתחו נגדו בחקירה לאחר שקיבלו דיווח אנונימי כי בריטון נוהג לענות בכלבים. הם ערכו חיפוש בביתו של בריטון בלגונת מקמינס שבפאתי דארווין. במהלך החקירה, מצאו החוקרים תיעודים מטרידים שצולמו על ידי בריטון עצמו, בהם הוא מבצע מעשים איומים בכלבים.

בריטון נהג לאמץ כלבים מבתי מחסה ולאחסן אותם במכולה אותה נהג לכנות "חדר העינויים". הוא נהג לצלם את עצמו מענה ומבצע מעשים מגונים בכלבים. את הסרטונים שיתף בפלטפורמות מקוונות תחת שמות בדויים כמו "מפלצת" או "קרברוס" (כלב בעל שלושה ראשים מהמיתולוגיה היוונית). מעשיו הנוראיים הביאו למותם של 39 כלבים.

החוקרים גם הציגו לבית המשפט תכתובות שערך בקבוצות צ'אט פרטיות, בהן פירט בריטון אודות יצריו האפלים. "דיברתי עם מישהו אחר על למה אני אוהב לפגוע בכלבים". כתב. "לא הייתי בטוח בהתחלה, אבל עכשיו אני חי בשביל זה. אני לא יכול להפסיק לפגוע בכלבים. הייתי סדיסט בילדותי כלפי בעלי חיים, אבל הדחקתי את זה. בשנים האחרונות שחררתי את זה שוב, ועכשיו אני לא יכול להפסיק. אני לא רוצה". המשפט האחרון נכתב עם אימוג'י מחייך.

עורך דינו של בריטון הגיש לאחרונה לבית המשפט דו"ח חדש אודות ההפרעה הפרפילית של בריטון. בהצהרה שמסר לשופט, אמר עורך הדין כי בריטון מושפע מההפרעה הזו מאז ילדותו המוקדמת. "המצב הזה הוא טאבו יוצא דופן ברוב החברות, ובית המשפט יכול, אני מקווה, להבין שזה דבר שקשה מאוד לגדול איתו וללמוד להתנהל איתו בבגרות".

לעומתו, התובע הראשי, מרטי אוסט, טען כי "היה תכנון משמעותי במידה שזו הייתה הפקה לא קטנה. עם מספר מצלמות, חצובות, מכשירי הקלטה, ערכי הפקה ועריכה. אם תצפו בסרטון הזה תראו את ההנאה הצרופה שהפיק האיש הזה מן המעשים הללו. אלה דברים שקשה לקרוא, קשה לשמוע, אבל לראות את זה… זה באמת משהו אחר".

בדיון שנערך בתחילת השנה, הביע השופט ספק אם ישנן ראיות פסיכיאטריות כלשהן שיכולות להפחית מאחריותו המוסרית של בריטון למעשיו.

אולי יעניין אותך גם: וטרינר בן 66 מואשם בקיום יחסי מין עם סוס פוני

הקראת גזר דינו של אדם בריטון, שהייתה אמורה להתרחש כבר בדצמבר 2023, אך מאז נדחתה כמה וכמה פעמים, נקבעה לבסוף ל-8 באוגוסט 2024. הוא צפוי לעמוד בפני עונש מאסר של עד 249 שנים בגין אונס, התעללות והרג של בעלי חיים.