החברויות, היריבויות והזוגיויות: עושים סדר בעשרת הגדולים של העונה

ביום שבת, במשדר ההדחה המשולשת, נחשפו עשרת הגדולים של העונה הנוכחית של "האח הגדול". המאורע המיוחד, המסמן את בואו הקרב של הגמר, גם שינה את הדינמיקה בבית בכך שלקח דמויות מאזנות כמו אתי ואורי כהן. אז מה קורה עכשיו בין הדיירים שנותרו בבית? אילו חברויות ואילו יריבויות נוצרו ביניהם? והאם ניתן לנבא את המנצח של העונה?

כל דיירי הבית האח הגדול עונה 5
כל דיירי הבית | צילום: האח הגדול

80 ימים עברו מאז שדיירי הכניסה הראשונה נכנסו אל בית האח הגדול. 80 ימים של חברויות, אהבות, ריבים, פרידות, תקציבים, סולחות והחבאות אוכל. ובעיקר הפתעות. בכל פעם שהדיירים הרגישו שהמצב בבית נרגע, או לכל הפחות התקבע – האח הגדול עשה מהלך שטרף את הקלפים. 46 ימים לאחר כניסת הדיירים הראשונים, הם קיבלו הפתעה כזו בצורת הכניסה השנייה, בה נכנסו לבית לא פחות מ-7 דיירים חדשים.

ביום שבת האחרונה, הייתה להם עוד הפתעה כששלושה דיירים הודחו מהבית בערב אחד, והם נותרו עשרה. עכשיו, כשהגמר הגדול קרוב מאי פעם והשאלה מי יהיה המנצח הגדול מרחפת מעל כולם, הגיע הזמן לסקור את הדינמיקה בבית בין הדיירים הנותרים. אילו חברויות, יריבויות וזוגיויות התפתחו בין הדיירים בזמן שהותם בבית?

כתבות נוספות בנושא "האח הגדול":

 

הזוגות

ספיר ואברהם

ההתחלה של ספיר ואברהם לא נראתה מבטיחה במיוחד. אברהם לא הפסיק לומר לספיר שהוא מעוניין בה, וספיר, שנהנתה מחברתו ומחיזוריו, המשיכה לחזור על כך שהיא לא מעוניינת בו בשום צורה רומנטית. איפשהו בדרך, סביב משימת החווה, זה התחיל להשתנות. לבסוף הם נהיו זוג לכל עניין ודבר, כולל שינה משותפת, ריבים על אקסים ופיוסים מחממי לב. ספיר אפילו אמרה בשלב מסוים שהיא יכולה להגיד בוודאות כמעט מוחלטת שאברהם יהיה בעלה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-17-part-02' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='הנשיקה הראשונה בין אברהם לספיר' poster='' kid='1_3xd79y7g' duration='89']

שי ושניר

כמו בכל טלנובלה טובה, יש קשרים משפחתיים בין הדמויות. אז באופן בלתי נמנע, שניר, אחיה של ספיר, ושי, חברתה הטובה בבית, גם נהיו זוג. הזוגיות של שי ושניר נוטה להיות סוערת יותר משל ספיר ואברהם. שניהם מתעצבנים מהר, יש להם הרבה ריבים בטונים גבוהים, ולא ברור אם הם יישארו ביחד מיום אחד למשנהו. אבל הם גם נרגעים מהר, ובסוף הם תמיד חוזרים, וממשיכים לתכנן תכניות לימים שאחרי "האח הגדול". היום הם ביחד, ואנחנו מקווים שגם מחר.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-29-part-02' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='שי ושניר בנסט' poster='' kid='1_fthtcx2p' duration='131']

היריבויות

אברהם ואורי

היריבות בין אברהם לאורי התחילה, למעשה, לפני שאורי אפילו נכנס לבית. ההשערה שעלתה שיכניסו את אחד האקסים של ספיר גרמה לאברהם לאי-נוחות עוד לפני אירוע הכניסה השנייה, בו התגלה כי אחד מהדיירים החדשים הוא אורי נגר – האקס של ספיר מהתיכון. אברהם לא היה מרוצה מהמצב, בעוד אורי ניסה לבסס ביניהם יחסים חיוביים של כבוד הדדי. כשהוויכוחים ביניהם החלו להסלים, והמילה "ליצן" החלה להיזרק באוויר, האמירות הלא נעימות בין השניים החריפו ומהר מאוד הם הפכו לאויבים. היו כמה ניסיונות, בייחוד ביוזמתה של ספיר, לגשר על הפערים ולהצליח לחיות בשלום בתוך הבית, אך כרגע נראה שהיריבות עומדת בעינה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-29-part-03' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='הפיצוץ הגדול בין אורי לאברהם' poster='' kid='1_2fmvwgo0' duration='264']

ליאל וסתיו

עוד יריבות שהחלה עוד לפני כניסתם של הדיירים החדשים אל תוך הבית היא היריבות בין ליאל לסתיו. מצדו של ליאל, הוא נכנס לבית האח הגדול בכניסה השנייה במטרה מוצהרת להוות קונטרה לסתיו. מנגד, סתיו התחילה לריב עם ליאל עוד כששמעה את המשפט מתעודת הזהות שלו: "אם היא ברבי, אז אני בראצית". כך החלה היריבות הכי צבעונית בבית, שהובילה לאספות דיירים שהתפוצצו, שירים שנכתבו, עלבונות שעברו מצד אחד לשני כמו כדורי פינג פונג וריבים קולניים למכביר.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-44-part-01' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='פיצוץ בין ליאל לסתיו' poster='' kid='1_b14uid90' duration='237']

אורי ועדן

היריבות בין אורי לעדן לא החלה עקב שום עניין עקרוני או מהותי שהתפתח בין השניים. מדובר יותר במקרה קלאסי של "שמן ומים". למעשה, לא הייתה המון אינטראקציה בין שני הדיירים החדשים עד אחרי ההדחה המשולשת. עדן הייתה עסוקה במשולש האוהבים שהתפתח בינה לבין יובל לוי וחברה הטוב של עדן, יאיר. כשאלה הודחו, עדן חיפשה את מקומה בין קבוצת הוותיקים לבין מה שסתיו מכנה "המפלגה" שלה – שכללה בזמנו אותה ואת שיר, על אף שניכר היה שעדן לא מאוד מתחברת להוויה של המפלגה. לאחר ההדחה המשולשת, המתיחות בבית עלתה ונוצר שבר בין עדן לבין אורי נגר, שכנראה לא נותרה חציצה עבה מספיק ביניהם. הם רבים בקולניות על בסיס יומיומי, מנסים (ומצליחים) ללחוץ אחד לשני על הכפתורים ולא נראה פתרון באופק של הסחרור אליו הם נכנסו.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-2626-part-2308151315' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_2mg34lvr' duration='74']

 

החברויות

יענקי ויובל מעתוק

יענקי ויובל מעתוק מרגישים לפעמים כמו שני צדדים של אותו המטבע. הם שקטים, נעימים ומאמינים בלפתור בעיות בדרכי שלום. מדובר בשניים מהדיירים האהובים ביותר בבית ולאורך תקופתם בבית התפתחה ביניהם חברות אמיצה ומרגשת. הם תומכים זה בזו ברגעים קשים ויודעים להרים אחד את השנייה כשצריך. גם הצופים בבית לא פספסו את הקשר הקרוב בין השניים והגיעו לצעוק להם "זיווג משמיים".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-20-hazaza-01' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='יובל מנסה לעודד את יענקי' poster='' kid='1_ygfip84n' duration='65']