משחקי הכס: אז מי באמת מופיע ברשימה של אריה ולמה?

מי האנשים הנמצאים ברשימה של המתנקשת הצעירה בווסטרוז ולמה הם שם? עושים לכם סדר

זמן צפייה: 00:33

כל כך הרבה פעמים ב"משחקי הכס" שמענו את אריה סטארק מדברת על הרשימה שלה, משננת את השמות כמו תפילה ומוחקת אנשים ממנה (תרתי משמע) עם התקדמות העונה. שאלתם את עצמכם פעם מי כל האנשים שנמצאים ברשימה ואיך הם הגיעו לשם? אנחנו כאן לסייע.

עוד ברשת בידור ותרבות:

פרטיהם האישיים של כוכבי "משחקי הכס" נחשפו

חדשות המסך: ג'ניפר לורנס בטריילר מטריד במיוחד

מה הקליפ הנצפה ביותר ביוטיוב?

ראשית, הרשימה עצמה:

סרסיי לניסטר, ג'ופרי בראתיאון, סנדור קלגיין (כלב השמירה), וולדר פריי, גרגור קלגיין (ההר), תורוס ממיר, טיווין לאניסטר, אילין פיין, מירן טרנט ומליסנדרה.

שימו לב שיותר מחצי עדיין בחיים וגם אלה שנהרגו לא בהכרח חוררו ע"י "מחט" ואריה. אבל יש לנו עוד עונה וחצי לפנינו, ואריה כבר הדגימה מספר פעמים את היכולות המופלאות שלה בקרב ובהחלפת פנים.

סרסיי
בקרוב אצלך. סרסיי. חיה | צילום: מה סרסיי זוממת? קרדיט: Helen Sloan, באדיבות yes

הרשימה התחילה בעקבות האירועים המצערים שקרו לאריה הצעירה ברחובות ווסטרוז בתחילת העונה הראשונה. כזכור היא וסנסה הצטרפו לאבא נד שמונה להיות ימין המלך של רוברט בראיתיאון ומשם הכל הסתבך. בניגוד לסנסה שהשתלבה יופי כליידי בתחילת הדרך, אריה התחפפה מהשיעורים של איך להתנהג כמו אישה וברחה להתאמן בחרב ומקלות עם בן השוחט מייקה. לצערה, באמצע הכיף הגיעו להפריע ג'ופרי וסנסה שיצאו לטיול רומנטי. ג'ופרי התנהג מגעיל כהרגלו, השפיל את מייקה וחתך אותו עם חרבו. אריה הכועסת זינקה על ג'ופרי וניטרלה אותו, ויחד עם הזאבה שלה נמיריה הן סידרו לג'ופרי יופי של השפלה פלוס צלקת.

משחקי הכס
ג'ופרי. מת. אבל לא מידיה של אריה | צילום: באדיבות: yes

האירוע הזה הסתיים בהרבה מאוד דברים רעים: סרסיי ציוותה להרוג כנקמה את ליידי, הזאבה של סנסה, שבכלל לא הייתה קשורה לעסק אבל נמיריה הוברחה ליערות (וזוכרים שפגשנו אותה בפרק 2 של העונה?). ויותר נורא, סנדור קלגיין דרס באותו הערב את מייקה בן השוחט התמים ובכך פתח את הרשימה.

משחקי הכס
סנדור קלגיין. חי. אבל אריה דיי בטוחה שהוא מת

בהמשך העונה הראשונה, אחרי שנד סטארק מואשם בבגידה ונשבה, מרין טרנט נשלח להביא את אריה אל סרסי. באותו הזמן אריה הייתה בשיעור סייף עם המורה הנערץ שלה שכמובן הגן עליה והיא הספיקה לברוח. בתום קרב של חמישה על אחד, סיריו פורל מת ע"י טרנט, והאחרון מצטרף לרשימה. הוא ימצא את מותו כמה עונות אחר כך, בבית בושת אחרי שאריה תתחפש לקטינה ותחסל אותו באכזריות.

משחקי הכס
מרין טרנט. חוסל ע''י אריה | צילום: באדיבות: yes

החמישי ברשימה, אילין פיין, הוא התליין שעובד בשורות הלאניסטרים וזה שערף את ראשו של נד. הוא מחוסר לשון עוד מימי המלך המטורף, ונכון לעכשיו חי ולא נראה מספר עונות אם כי לא התגעגענו. גם ההר, שומר הראש של סרסיי הצטרף לרשימה על היותו אדם/יצור מחליא. כמובן שרצח נד ומסגורו כבוגד הכניס גם את ג'ופרי ואמא סרסיי לרשימה.

משחקי הכס
אילין פיין. חי

אחרי תקופת ווסטרוז, אריה מסתובבת כילד בדרכים מכירה חברים חדשים. זוכרים את פשטידה שתפח והתגלה בעונה האחרונה במלוא גודלו וכרסו אבל היה בעונה הראשונה ילדון חמוד? בחבורה היה גם את הממזר של רוברט ברתיאון. גנדרי החמוד עם דם המלכים נחטף והגיע לטקס דם אצל מסלינדרה, המכשפה האדומה. ועל כך היא נכנסה לרשימה.

משחקי הכס
מליסנדרה, אישה האדומה. חיה | צילום: באדיבות: yes

עוד נכנסו בנסיבות דומות, בריק דונדאריון ותורוס מיר שמכרו אותו. השניים גם שחררו מהשבי את הכלב, ושתי הסיבות הללו הכניסו אותם לרשימה. לצערנו, שניהם עדיין בחיים ומסתובבים באחווה ללא דגלים עם סנדור.

משחקי הכס
בריק דונדאריון. חי
משחקי הכס
תורוס מיר. חי

החתונה האדומה, אותו אירוע עקוב מדם בו שופדו רוב וקייטלין סטארק קרה בביתו של וולדר פריי הקריפי ובמעורבותו של טיווין לאניסטר. שניהם נוספו בשל כך לרשימה ושניהם מתים, אבל רק את פריי זכתה אריה לשסף מקרוב ובהמשך גם להרעיל את כל ביתו ולמחות את זכר פריי מהאדמה. כיף.

משחקי הכס
וולדר פריי. חוסל על ידי אריה ואיזה כיף היה | צילום: באדיבות: yes
משחקי הכס
טיווין לאניסטר. מת. נרצח על ידי בנו טיריון | צילום: באדיבות: yes

העונה השביעית של "משחקי הכס" – משודרת בימי שני ב-04:00 ו-22:00, ב-HOT HBO וב-HOT VOD, ב-yes Oh ו- yes VOD ובסלקום טיוי.