גליקריה, מירי מסיקה ומארק אליהו בין משתתפי פסטיבל מדיטרנה באשדוד

פסטיבל מדיטרנה, החוגג את התרבות הים תיכונית על כל גווניה, יכלול הופעות חיות והקרנות בכורה לסרטים מהארץ וממדינות אגן הים התיכון, כולל יוון ומצרים

גליקריה
גליקריה | צילום: יחסי ציבור

אחרי שנתיים שמגפת הקורונה לא אפשרה את קיום פסטיבל מדיטרנה במתכונתו המלאה מול קהל, השנה הוא חוזר בפעם התשיעית עם שמונה ימי הופעות מהארץ וממדינות הים התיכון והקרנות לשנים עשר סרטי קולנוע, בהם הקרנות בכורה לסרטים מיוון, מקדוניה ומצרים. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 10-18 ביוני.

 

עוד במדור המוזיקה:

כל מה שצריך לדעת לקראת אירוויזיון 2022

ערב שכולו זוהר – הצביעו לשיר של זהר ארגוב שאתם הכי אוהבים!

לי בירן: "זו הפעם הראשונה שהרגשתי שהגורל לוחץ לי יד ואומר ברוך הבא, זו הדרך שלך"

 

 

בין מופעי הפסטיבל אפשר למצוא את מירי מסיקה במופע חגיגי ומיוחד לפסטיבל בליווי תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית. במופע מסיקה תארח את גליקריה ואמיר דדון ותשיר את להיטיה מכל הזמנים.

מירי מסיקה
מירי מסיקה | צילום: איה זך

 

המלחין והיוצר הבינלאומי, מארק אליהו, מגיע ללפסטיבל מדיטרנה כחלק מסיבוב ההופעות העולמי שלו לרגל השקת אלבומו הרביעי, "About Love". אליהו, אשר ידוע ביכולתו המופלאה בנגינה על קמנצ'ה, נחשב לאחד המוזיקאים הישראלים המושמעים ביותר בעולם עם עשרות מליוני מאזינים בפלטפורמות השונות. אליהו זכה בפרס אקו"ם, פרס אופיר על הפסקול לסרט "בלדה לאביב הבוכה" ובפרס האקדמיה לטלוויזיה על פסקול "טהרן". במופע יארח אליהו את בניה ברבי (ממה את מפחדת").

מארק אליהו
מארק אליהו | צילום: גבריאל בהרליה

אנטוניו ריי, גיטריסט הפלמנקו הספרדי, מגיע להופעת בכורה בישראל. ריי ניגן עם המיטב האומנים בספרד, הלחין יצירות לבלט הספרדי ובשנת 2020 זכה בפרס הגראמי הלטיני על אלבום הפלמנקו הטוב ביותר. בעשור האחרון ריי ליטש את נגינתו לכדי שלמות ומתבל אותה באמירה אומנותית מהוקצעת בהופעותיו בפסטיבלים הגדולים בעולם.

אנטוניו ריי
אנטוניו ריי | צילום: יחסי ציבור

"פקרוני אום כולתום" הינו עיבוד בימתי לשירת אום כולתום – מחול תשוקה סוחף, ריקוד פולחן סוער החושף מנקודת מבט אישית את הקשר בין הגוף הזמני לאהבה הניצחית. אורלי פורטל, האחראית על הכוריאוגרפיה: "יצירת מחול זו היא שיר הלל ליכולת להיות אישה אוהבת שאינה תלויה באהבה".

פקרוני
פקרוני | צילום: ילנה זפסקי

יסמין מועלם פרצה לפני שנתיים עם סגנון ייחודי ומקורי. אחרי אלבום בכורה שקטף שבחים רבים ובדרכה לאלבום שני, מועלם מגיעה לפסטיבל עם שיריה שכבשו את לב הקהל.

יסמין מועלם
יסמין מועלם | צילום: רותם לבל

מנכ"ל הפסטיבל, מוטי מלכא: "זה רגע מרגש במיוחד לחזור ולפתוח את פסטיבל מדיטרנה – זו השנה התשיעית. הפסטיבל שחרט על דגלו לתת במה למוזיקה ולתרבות מדינות הים התיכון ובה כמובן ישראל - חוזר במתכונתו הרחבה והאהובה ופורס את כנפיו אל בימות מתחם התרבות של אשדוד במשכן אשדוד, אל רחבת הפסטיבל האהובה שתצבע בצלילים ובטעמים ועל אמפי אשדוד שיארח מופעי ענק לקהל גדול. פסטיבל מדיטרנה יהיה כולו חגיגה גדולה וצבעונית, מלאה בזיכרונות ובגעגוע וכמובן בשמחה. אני מודה לכל הקהל הגדול ששב ומתעניין בקיומו של הפסטיבל, מביע את הערכתי הגדולה לקהל שמחבק את הפסטיבל הזה והופך אותו מידי שנה לאחד הפסטיבלים הגדולים והמובילים בישראל. נשמח לראות את כולכם".

דודו ז'רז'בסקי, המנהל האמנותי של הפסטיבל: "לחזור אל המופעים, אל הסרטים והחגיגה הנפלאה של רחבת מדיטרנה זו שמחה אמיתית. חיברנו גם השנה צבעים ונופים נפלאים ממדינות הים התיכון לכדי חווית פסטיבל שלמה ומרגשת. אני בטוח שכל אחד ואחת יוכלו למצוא בפסטיבל את המופעים והתכניות המרגשים והמחברים עבורם. תודה לכל האמנים, המנהלים והמפיקים שהולכים איתנו דרך ארוכה ויחד צובעים את הפסטיבל בצבע הייחודי שלו. אשמח לראות אתכם איתנו".

 

לפרטים נוספים על הפסטיבל ורכישת כרטיסים:
אתר הפסטיבל: www.medifestival.co.il
לרכישת כרטיסים: www.mishkan-ashdod.co.il,
טלפון 08-9568111