"בעונה הראשונה של ה'אקס פקטור' לא עברתי את שלב המיונים": דניאל יפה בראיון לכבוד הסינגל החדש

שש שנים עברו מאז שדניאל יפה זכתה בעונה השנייה של ה"אקס פקטור" ומאז היא לא נחה. השבוע היא שחררה גרסה אקוסטית לשיר "מי יגיד לי" שמוקדש לקהילה הגאה שהיא כל כך אוהבת, מודה שהיא מקנאה בנציג הבא של ישראל לאירוויזיון ומחלקת טיפים למתמודדים החדשים

דניאל יפה
דניאל יפה | צילום: רן יחקאל

 

כמו כל חבריה למקצוע, גם דניאל יפה, זוכת העונה השנייה של ה"אקס פקטור" בשנת 2015, חוותה עצירה של הקריירה בגלל הקורונה. "השיר 'מי יגיד לי' יצא לראשונה לפני שנה, בשיא הגל הראשון של הקורונה. עבדנו עם שגיא קריב על ההפקה המוזיקלית, צילמנו קליפ והכל עבד פצצה, אבל הקורונה הגיעה", מספרת יפה על הסיבה שהיא משחררת גרסה אקוסטית חדשה לשיר. "הייתי אמורה להופיע איתו ב'פוראבר' וב'אומן' באירועי הגאווה בשנה שעברה כדי להשיק אותו ולצערי זה לא קרה כי הכל התבטל. לשמחתי הופעתי עם השיר ב'אומן' בחודש שעבר והיתה סגירת מעגל מטורפת".

הקשיבו לגרסה האקוסטית של "מי יגיד לי" בביצוע דניאל יפה
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-47-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_4o8g003c' duration='']

השיר נכתב עבור יפה אבל יש לו נגיעה לקהילה הגאה. "ישבנו וכתבנו את השיר בהשראה של כל מיני דברים שאני רואה ומרגישה בחיים שלי אבל זה לגמרי נכתב מכוון גם לקהילה הגאה. זה שיר שאני ממש אוהבת ומאמינה בו. במשך השנה שעברה השיר עשה עבודת שטח מטורפת וכשהופעתי איתו ב'אומן' בחודש שעבר כולם שרו אותו. אין שלמות כזו, זו תחושה כיפית, במיוחד מהקהילה שאני כל כך אוהבת וקרובה אליה. חצי ממנה חברים טובים שלי וזה הקהל הכי מרים שיש. בשבועות האחרונים אנשים שולחים לי כל הזמן סרטונים שלהם ממסיבות שהם שומעים את השיר או כשהם יושבים עם חברים והשיר ברקע. ביקשו ממני גרסה שקטה יותר לשיר שיוכלו להקשיב לה לא רק במסיבות אז בהחלטה ספונטנית הקלטנו אותו מחדש בגרסה אקוסטית".

דניאל יפה
דניאל יפה | צילום: רן יחזקאל

עוד במדור מוזיקה >>

ים רפאלי: "אני מעריך נשים סטוציונריות, כי זה מגיע ממקום של כוח"

אחרי שהשתתף במחזמר "זה אני" ובאירוויזיון, לואי עלי לא מוכן לקבל לא כתשובה!

כבוד הראב | על אהבה ופורח: חמישה שירים חדשים שאתם חייבים להכיר השבוע

חמש תחנות בזמן עם דני רובס

מה את עושה בימים אלה?
"אני אוספת חומרים לקראת אלבום חדש ובעזרת השם עובדת על מופע משלי. הגיע הזמן שאחרי שש שנים אפתח קופות, לא? אני אחרי 12 שנים במקצוע, ניסיתי להתקבל לכל תוכניות הריאליטי שקיימות ובסוף זכיתי. אני שמחה שזה קרה בדרך שלי".
כמה תוכניות ריאליטי אמרו לך לא?
"כולן. אפילו בעונה הראשונה של ה'אקס פקטור' לא עברתי את שלב המיונים של המלהקים. בסוף זה קורה ולכל אחד יש את הזמן הנכון לו, זה חלק מהחיפוש ומהדרך שצריך לעבור. לשמחתי אני עושה דרך כנה, חשופה ואמיתית עבורי. בכלל, כל הנושא של הסיפורים האישיים בתוכניות הריאליטי ממש מרגיש אותי. אין לי בעיה לחשוף את הדברים שאני רוצה לחשוף, כי אני אוהבת את הפרטיות שלי, אבל הרגיש אותי שאני צריכה לבוא ולמכור איזה סיפור קשה כדי לעבור. הכישרון שלי לא השתנה בכל השנים לפני ואחרי זה ובסוף לא רק שעברתי אלא גם זכיתי. לא אהבתי שאני צריכה להמציא על עצמי משהו קורע לב. לא בא לי למכור את המשפחה שלי כדי להגיע לתוכנית ריאליטי. לשמחתי, היום זה פחות קורה ולוקחים אנשים מוכשרים. אני שמחה שהגעתי כמו שאני, עם כל הצחוקים שלי והראיתי מה שרציתי להראות. באתי מוכנה להיות מי שאני".
אפרופו אנשים מוכשרים, בקרוב יש עונה נוספת של ה"אקס פקטור" שתשלח נציג לאירוויזיון.
"מאוד עצבן אותי שלא עשיתם את זה בעונה שלי", צוחקת יפה. "זה החלום שלי, לייצג את ישראל באירוויזיון. אני אעשה את זה בעזרת השם רק לא יודעת מתי. אני רוצה להגיד למתמודדים של העונה החדשה – תהיו עצמכם. תבואו לזה מאוד מפוקסים, רק אם אתם באמת רוצים את זה. תלכו בדרך שלכם בלי כל רעשי הרקע. תאמינו בעצמכם ותסתכלו על כל שלב בפני עצמו, כל אודישן וכל שלב הוא ייחודי. אני הצלחתי לנתק את עצמי מההצבעות והלחץ שמתלווה לזה. קחו את החוויה בחיוך ותזכרו שהעבודה הקשה באמת מתחילה אחרי שהתוכנית מסתיימת. רק מי שאוהב את המקצוע נשאר בו".