הלו יזראעל: העולם ממשיך להגיב ל"אקס פקטור לאירוויזיון"

המרוץ המסעיר לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון נמשך, וחובבי התחרות ממשיכים להציץ ולהגיב על הזמרים שלנו בתוכנית. לקראת סיום שלב ההכרעות הגורליות, קיבצנו כמה סרטונים נוספים שמסעירים את הצופים, ויש כמה סרטונים אקסטרה מהעבר שתמיד כיף לחזור אליהם

זמן צפייה: 00:56

האירוויזיון מתקרב והגזרה מתחממת. מדינות רבות התחילו את תהליך בחירת השירים שלהן לאירוויזיון, אבל הגולשים בעולם עדיין עוסקים בזמרים השונים שמתמודדים ב"אקס פקטור לאירוויזיון" על הזכות לייצג את ישראל בתחרות שתיערך באיטליה בחודש מאי 2022. בחודש שעבר פרסמנו כתבה ראשונה שעסקה בסרטוני ריאקשן של חובבי האירוויזיון מחו"ל למתמודדים ב"אקס פקטור לאירוויזיון", והסרטונים ממשיכים להגיע.

יוטיובר נוסף שנכנס לתחום הוא סאמי אלפרן אולוטוגאי, בחור טורקי בן 26, שאוהב את התחרות מאז שהוא היה ילד קטן. סאמי בחר לצפות בביצוע של לינט לשיר "חומות חימר", במקור של מרגלית צנעני. לינט בצעה את השיר בשלב ההכרעות הגורליות בטורקית ועברית. הסרטון אומנם בטורקית, אבל סאמי מספר על לינט והשתתפות שלה בקדם האירוויזיון בישראל בשנת 1993 ושאסור לשפוט אותה לרעה רק בגלל שהיא מישראל. סאמי מדבר על הקול האגדי של לינט ומספר שלצערו טורקיה כבר לא משתתפת באירוויזיון. "לינט היא זמרת מופלאה", סיפר סאמי. "השירה שלה באנגלית, עברית וטורקית נותנת לשירים חיים ונוגעת באנשים, שלא לדבר על העוצמה בקול שלה".


לינט חידשה את השיר "חומות חימר" לפני יותר משנה בשיתוף עם תזמורת ירושלים מזרח מערב, בהובלת המנצח והמעבד המוזיקלי תום כהן. הביצוע לשיר יצא בטורקיה לפני שנה וזכה להצלחה רבה. לפני חודשיים זכו לינט והתזמורת בתואר "הרכב השנה" בקטגוריית "השיר האתני הכי טוב" מטעם איגוד העיתונאים הטורקי. באותו הזמן לינט שהתה בישראל לצורך צילומי "אקס פקטור לאירוויזיון", ואת הפרס קיבל תום כהן בטקס שנערך באיסטנבול. השיר, שהתרגום שלו לטורקית נשאר נאמן למקור, זכה לפופוריות גדולה מפני שהוא דיבר על נשים שסובלות מדיכוי ואלימות בתקופה בה נערכו הפגנות רבות בטורקיה בנושא החשוב.

לינט מודעת לסרטונים, ומטעמה נמסר: "הכי מחמם את הלב, לקבל כזאת אהבה עצומה ממעריצי האירוויזיון ומכל האנשים הכי מופלאים שיש בארץ , אני מוצפת בהודעות מרגשות ומדהימות ,ומודה לכולם על האהבה הענקית הזאת".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-188-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_1i2mfxz7' duration='89']

גם אלי חולי זוכה לתשומת לב מיוחדת מנוש, הבחורה הבריטית שהצגנו בכתבת הריאקשן הקודמת שלנו.

גם רון וקנין זכה לסרטון תגובה מנוש לביצוע שלו לשיר "עומד בשער" של עמיר בניון.

קבוצת יוטיוברים מכל העולם הקימה ערוץ שמשמש ערוץ קהילתי בו הם מאחדים את התגובות שלהם לסרטון אחד, ובסרטון הבא הם בוחנים את השירים שישראל שלחה לאירוויזיון בעשור החולף שהחל עם הראל סקעת ו"מילים" בשנת 2010 והסתיים עם השיר "Home" בביצוע קובי מרימי בשנת 2019.

אחת היוטיובריות המוכרות בתחום האירוויזיון היא דווקא אליסיה מישל האמריקאית. מישל כבר עוסקת שנים ארוכות בסרטוני ריאקשן לאירוויזיון ולא מפחדת להגיד את דעתה הכנה, גם כשהדברים לא נעימים. בין שלל סרטוני הריאקשן שלה אפשר למצוא את סרטון התגובה שלה להפקה המחודשת של "Set Me Free" של עדן אלנה, זוכת העונה השלישית של "אקס פקטור ישראל" ונציגת ישראל לאירוויזיון 2021.

"אקס פקטור לאירוויזיון" - ימים ראשון, שלישי וחמישי ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.