המצעדים מוכיחים: השנה המדהימה שעברה על תחרות האירוויזיון

למרות שרמת העניין באירוויזיון מצד הקהל נמצאת בשיא, האומנים שיצאו מהתחרות לרוב לא מצליחים לפרוץ את גבולות השוק המקומי ממנו הם הגיעו. השנה הכל השתנה כשלהקת מונסקין האיטלקית זכתה באירוויזיון והצליחה לתרגם את הזכייה להצלחה גלובלית פנומנלית. לאן הגיעו חברי הלהקה במצעד השנתי של ספוטיפיי העולמית? וגם: דאנקן לורנס (הולנד 2019) מצא את עצמו ברשימה שנתיים וחצי אחרי הזכייה באירוויזיון

להקת מונסקין
להקת מונסקין | צילום: Francis Delacroix

סיכומי השנה החולפת מגיעים מכל עבר לקראת השנה החדשה, וכמדי שנה גם ספוטיפיי חשפה את רשימת 200 השירים הכי מושמעים אצלה מכל העולם. בדרך כלל לא מוצאים ברשימה הזו שירים מתוך האירוויזיון או שירים הקשורים לתחרות, אבל השנה יש שלושה שירים כאלה והם נמצאים במקומות גבוהים. להקת מונסקין, שזכתה השנה באירוויזיון עם השיר "Zitti E Buoni", הצליחה להכניס שני שירים לרשימה.

עוד במדור המוזיקה:

"אל תפילו את המיליון" - עכשיו בגרסת האירוויזיון!

הסבא כתב שבעה שירים לאירוויזיון, הנכדה רוצה לייצג את ישראל בתחרות

מנהרת הזמן: שלווה ברטי חוזרת לזכרונות מקדם האירוויזיון

הראשון הוא החידוש המופלא שלהם לשיר "Beggin" שהגיע למקום ה-11 עם קרוב ל-745 מיליון האזנות וארבעה שבועות במקום הראשון במצעד האזנות השבועי של ספוטיפיי. כזכור, השיר הגיע למקום השישי במצעד הסינגלים הבריטי ולמקום ה-13 במצעד הסינגלים האמריקאי, כשהשבוע השיר נמצא במקום ה-32 באמריקה אחרי כמעט חצי שנה במצעד. השיר השני של הלהקה שנכנס לרשימה השנתית של ספוטיפיי הוא "I wanna be your slave" שתפס את המקום ה-40 ברשימה עם למעלה מ-455 מיליון האזנות. השיר הגיע למקום החמישי במצעד הסינגלים הבריטי. שני השירים נכללים באלבום האחרון של הלהקה. השיר "Zitti E Buoni" מהאירוויזיון לא הצליח להיכנס לרשימה הנחשקת.

ההצלחה של מונסקין הגיעה אחרי עבודה קשה של ארבעת חברי הלהקה. מעבר לנתוני האזנה מעולים בספוטיפיי הלהקה זכתה בתואר "להקת הרוק הטובה של השנה" בטקס פרסי MTV אירופה שנערך בחודש שעבר, הופיעה בתוכניות טלוויזיה בארצות הברית ובאירופה ועסוקה בלקדם את השיר החדש שלה, "MAMMAMIA".

מונסקין
מונסקין | צילום: Francis Delacroix

שיר נוסף שנכנס במפתיע לרשימה הוא "Arcade" של דאנקן לורנס, הזמר ההולנדי שזכה באירוויזיון שנערך בתל אביב בשנת 2019. בזכות אתגר טיקטוק השיר קיבל חיים חדשים השנה והצליח להיכנס לטופ 40 במצעדים בארצות הברית, בריטניה וארצות נוספות באירופה. במצעד השנתי של של ספוטיפיי השיר סיים במקום 53 עם יותר מ-385 מיליון האזנות לשיר. גם ביוטיוב השיר השיג מספרים דומים.

את המקום הראשון במצעד השנתי של ספוטיפיי תפסה באופן לא מפתיעה אוליביה רדריגו עם השיר "Drivers license" עם יותר מ-1.1 מיליארד האזנות. במקום השני נמצא lil nas x עם השיר "Montero" שהשיג כמעט 1.1 מיליארד האזנות. במקום השלישי נמצאים ג'סטין ביבר וקיד לרוי עם "Stay" שהגיע ל1.05 מיליארד האזנות.

גם מגזין בילבורד המאגד את המצעדים השונים בארצות הברית פרסם את רשימת 200 השירים הכי מצליחים לשנת 2021 ברחבי העולם. המצעד מבוסס על השמעות ברדיו, ברשתות החברתיות, קניית אלבומים ועוד. גם במצעד הזה להקת מונסקין עושה חיל. השיר "Beggin" נמצא במקום ה-25 והשיר "I wanna be yor slave" הגיע עד מקום 76. "Arcade", השיר שזכה באירוויזיון בישראל לפני שנתיים וחצי נכנס אף הוא לרשימה ונמצא במקום 83.

זמרים נוספים שהשתתפו בתחרות האירוויזיון השנה ברוטרדם הגיעו לעשרת החיפושים המובילים בגוגל במדינות שלהם: להקת הוברפוניק הותיקה הגיעה למקום הראשון בקטגוריית זמרים בבלגיה, ברברה פראווי הגיעה למקום השני בצרפת בקטגוריית הזמרים, עדן אלנה הגיעה בישראל למקום התשיעי בקטגוריית אנשים, מאניז'ה הגיעה למקום החמישי ברוסיה ואנה סקוליץ' סיימה במקום השמיני בסלובניה.

 

"אקס פקטור לאירוויזיון" - ימים ראשון, שלישי וחמישי ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.