תמונת מצב: אילו מסעדות עברו לשלבי הגמר - ומי לא עמדו בחום של המטבח?

עד כה נפתחו במרכז תל אביב 9 מסעדות במסגרת "המסעדה הבאה של ישראל": תאי טה, פינת סין, קילומטרז'?, Anand ,100km ,STUDIO GURSHA ,SUSON'S WINGS, Lee Lee, ובוברסא. רגע לפני שנגלה מי תהיה המסעדה העשירית והאחרונה שתיפתח, הכנו לכם תקציר שיעשה לכם קצת סדר. מי לא הוכיח את עצמו במבחן המסעדה - ומי עבר לשלבי הגמר ושמר על הסיכוי לזכות במסעדה משלו?

Img 7046
רבעיית השופטים | צילום: מיכה לובטון

בשבועות האחרונים נפתחו 9 מסעדות במרכז תל אביב במסגרת התוכנית "המסעדה הבאה של ישראל". כל מסעדה שעברה את שלב האודישנים הגיעה למבחן האמיתי - מבחן המסעדה, שבו היא צריכה לקבל ציון ממבקר המסעדות יונתן רושפלד, מהמשקיעים, מהסועדים ומהשופטים. אז רגע לפני פרק האודישנים הבא שיחשוף מי תהיה המסעדה העשירית שתיפתח - בואו ניזכר במסעדות שעלו לשלבי הגמר וגם באלה שנאלצו להיסגר.

איך מתחלק הניקוד?

  • מבקר המסעדות יונתן רושפלד - 10 נקודות
  • המשקיעים - 10 נקודות
  • הסועדים - 40 נקודות
  • השופטים - 40 נקודות, עשר נקודות לכל שופט

כדי לעבור לשלבי הגמר על המתמודד להשיג לפחות 75 נקודות בציון הסופי.

תאי טה - לי מלילי | עברה

המסעדה הראשונה שהשופטים החליטו לפתוח היא "תאי טה" של לי מלילי, מסעדה תאילנדית כפרית אותנטית שמשקפת את מסע השורשים של לי. לי הגישה לשופטים מיאנג קאם פלה פאו למנה ראשונה ותבשיל קארי ירוק וחצילים תאילנדים למנה עיקרית. השופטים התרשמו מלי והחליטו פה אחד לפתוח לה את מסעדת "תאי טה". במבחן המסעדה, רושפלד נתן ללי ציון גבוה במיוחד - 9.5, המשקיעים נתנו לה ציון גבוה גם כן של 8.5 נקודות ומתוך 40 הנקודות העומדות לרשות הסועדים, לי קיבלה 30 נקודות. אסף בחר שלא לתת לה את הקול שלו, אך לעומתו השופטים האחרים כן האמינו בה ושלושת הקולות של השופטים הספיקו ללי בכדי לעבור לשלבי הגמר עם 78 נקודות סך הכול.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-02-part-05' autoplay='0' credit='' desc='לי מלילי מקבלת את הציון הסופי' poster='' kid='1_kfsjizt8' duration='607']

פינת סין - שחר ואורן | לא עברו

שבוע לאחר מכן, עברו את האודישן בהצלחה שחר ואורן עם "פינת סין" - מסעדה שחלמה להביא את האוכל הסיני החדש לישראל. הם הדהימו את השופטים עם מנת דג מאודה וקינוח בלתי נשכחת של סינבון שומשום שחור שהעיף לשופטים את בלוטות הטעם. במבחן המסעדה שחר ואורן לא נחלו הצלחה כמו באודישן - והתקשו בניהול המטבח. רושפלד נתן להם ציון נמוך מאוד של 5 נקודות, מהמשקיעים הם קיבלו 7.5 נקודות ומהסועדים הם קיבלו ציון גבוה של 33 נקודות מתוך 40. השופטים לא הרגישו שהם יכולים לסמוך על שחר ואורן בניהול המסעדה הבאה של ישראל והם בחרו שלא להעביר אותם לשלבי הגמר. שחר ואורן סיימו עם 65.5 נקודות בסך הכול.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-04-part-05' autoplay='0' credit='' desc='שחר ואורן מקבלים את הציון הסופי' poster='' kid='1_dapb554z' duration='568']

קילומטרז'? - עידן בושארי (פומפי) | עבר

בשלב האודישנים ה-3, הזוכה באודישן היה עידן בושארי, הלא הוא פומפי, בן טיפוחיו של אסף ממסעדת מחניודה עם קונספט של מסעדת אוכל מקומי המשלבת נוער בסיכון. פומפי הגיש לשופטים דג כבוש קלות וטורטלינאז'. הוא פתח את מסעדת "קילומטרז'?" עם הרבה ציפיות מהשופטים, מהסועדים ושלו מעצמו. רושפלד נתן לו ציון לא גבוה במיוחד של 7.5, המשקיעים נתנו לו ציון גבוה של 9 נקודות ומהסועדים פומפי קיבל 34 נקודות. בגלל הקירבה לאסף, הוא נמנע מלהצביע. ללא הקול של אסף, פומפי השיג 80.5 נקודות והעפיל לשלבי הגמר.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-06-part-05' autoplay='0' credit='' desc='פומפי מקבל את הציון הסופי' poster='' kid='1_ayhluxer' duration='103']

Anand - רינת ינסמן | עברה

בשלב האודישנים ה-4, מי שזכתה באודישן ונבחרה לפתוח את המסעדה הבאה היא רינת ינסמן שהביאה את Anand- מטבח הודי מסורתי. רינת, שעוסקת בהוראה ומעולם לא עבדה במטבח, הגישה לשופטים דג ברוטב קארי וגלידת קולפי הודית. במבחן המסעדה רושפלד נתן לה את הציון הגבוה ביותר שניתן לקבל- 10 עגול, המשקיעים נתנו לה ציון של 9 נקודות והסועדים נתנו לה 33 נקודות. רינת קיבלה את כל ארבעת הקולות של השופטים ועברה לשלבי הגמר עם הציון הגבוה ביותר עד כה - 92 נקודות.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-09-part-04' autoplay='0' credit='' desc='רינת מקבלת את הציון הסופי' poster='' kid='1_afcayara' duration='567']

100km - בני כהן | לא עבר

בשלב האודישנים ה-5 השופטים החליטו לפתוח היא 100km של בני כהן, מסעדה ישראלית מקומית. בני הגיש לשופטים "סלט דלועים של חורף" למנה ראשונה ו"לוקוס מדברי" למנה עיקרית. על אף שהרשים את השופטים באודישן והגיע כהבטחה גדולה, בני לא סיפק את הסחורה ברגע האמת ובמבחן המסעדה הוא נכשל. מבקר המסעדות נתן לו ציון של 5 נקודות, המשקיעים נתנו לו 8 נקודות והסועדים נתנו לו 27.5 נקודות בלבד. בני היה צריך את כל ארבעת השופטים כדי לעבור, אך הם החליטו שלא להעביר אותו לשלבי הגמר. הציון הסופי של בני הוא 50.5.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-11-part-04' autoplay='0' credit='' desc='בני כהן מקבל את הציון הסופי' poster='' kid='1_n5xonei8' duration='475']

STUDIO GURSHA - אלעזר טמנו | עבר

בשלב האודישנים ה-6, השופטים פתחו את מסעדת STUDIO GURSHA של אלעזר טמנו - מסעדה שמביאה את המטבח והתרבות האתיופים לקדמת הבמה. אלעזר הגיש באודישן "סשימי מאגם אוואסה" למנה ראשונה ו"שירו אינגודיי" למנה עיקרית. המנות האתיופיות האותנטיות יחד עם האומנות של אלעזר ריגשו את השופטים והם החליטו שהם רוצים לראות את המסעדה שלו נפתחת.

במבחן המסעדה, הביקורות על האוכל של אלעזר היו חלוקות - רושפלד הרגיש שהאוכל לא אמיץ מספיק ונתן לו רק 6.5 נקודות, המשקיעים התרשמו ממנו מאוד וזיכו אותו ב-10 נקודות. מהסועדים, אלעזר קיבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר עד כה - 35 נקודות. שלב ניקוד השופטים היה סוער ביותר ולאחר וויכוחים רבים - אלעזר קיבל את קולם של 3 שופטים ועבר לשלב הבא עם 81.5 נקודות.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-13-part-03' autoplay='0' credit='' desc='אלעזר טמנו מקבל את הציון הסופי' poster='' kid='1_bafqltlz' duration='781']

Lee Lee - דנה לי ברמן | עברה

בשלב האודישנים ה-7 השופטים התלהבו מהאנרגיה הבלתי נגמרת של דנה לי והחליטו לפתוח לה את מסעדת Lee Lee - חוויה איטלקית אותנטית, שעושה כבוד למטבח האיטלקי המסורתי בשילוב עם טאץ' אישי שלה. באודישן שלה, דנה לי הגישה לשופטים ויטלו טונאטו למנה ראשונה ופסאטלי קישואים למנה שנייה. השילוב של האוכל הטעים יחד עם האופי של דנה לי, גרמו לשופטים לסמוך עליה ולפתוח לה את מסעדת חלומותיה.

במבחן המסעדה הדרך של דנה לי לא הייתה פשוטה. לאחר ביקורת נוקבת של מבקר המסעדה יהונתן רושפלד שהעניק לה 7 נקודות בלבד, היא כמעט ונשברה. בעזרת צוות הטבחים שלה, דנה לי התעשתה, השתפרה והצליחה לתקן את הטעויות. גם המשקיעים לא מיהרו לפרגן והעניקו לדנה לי 7.5 נקודות. הסועדים לעומת זאת נהנו מהאוכל של דנה לי ונתנו לה 31.5 נקודות מתוך 40. כדי להגיע ל75 נקודות דנה לי הייתה צריכה את קולם של 3 שופטים לפחות. השופטים בחרו להציל את דנה לי והעניקו לה את קולם. דנה לי עברה שלבי הגמר עם ציון של 76 נקודות.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-15-part-03' autoplay='0' credit='' desc='הציון הסופי של דנה לי' poster='' kid='1_0cu09pp2' duration='607']

SUSON'S WINGS - ליאור לביא | לא עבר

בשלב האודישנים ה-8 השופטים הלכו על כיוון אחר והחליטו לתת הזדמנות SUSON'S WINGS - דיינר של אוכל מהיר ומושחת של הקיבוצניק החייכן ליאור לביא הידוע בכינויו "סוסון". סוסון חלם להביא את האוכל האמריקאי לקיבוץ ולשלב בין השניים. באודישן שלו, סוסון הגיש לשופטים את מנת "כשפילי פגש את הקיבוץ" ואת מנת "אמריקה". השילוב של הקונספט המגניב של סוסון יחד האווירה השמחה שסוסון הביא איתו, שיכנעו את השופטים והם פתחו לו מסעדה.

במבחן המסעדה, משהו לא הסתדר לסוסון. המנות לא הפסיקו לחזור, השופטים לא היו מרוצים, והסועדים יצאו מאוכזבים מהמסעדה. הביקורת של רושפלד הייתה זו ששברה את גב הגמל והוא נתן לסוסון ציון נמוך עד כדי כך שהצופים לא נחשפו אליו. גם המשקיעים לא האמינו בסוסון והשופטים החליטו לנהל ישיבת חירום לגבי ההמשך של סוסון בתוכנית. לבסוף, הוחלט בפעם הראשונה בתוכנית לסגור את המסעדה של סוסון עוד לפני שסיים את כל הסרוויסים.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-17-part-03' autoplay='0' credit='' desc='"אני עומד מולו ונשבר לי הלב" - השופטים סוגרים לסוסון את המסעדה' poster='' kid='1_3u5jmeqb' duration='363']

"בוברסא" - אוהד לוי | עבר

אוהד לוי הגיע למסעדה הבאה של ישראל לאחר שעבד באין ספור מטבחים. את דרכו הקולינרית אוהד התחיל אצל לא אחר מאשר השף יונתן רושפלד, אשר היה המנטור של אוהד בתחילת דרכו. באודישן שלו, אוהד הגיש לשופטים קישואים ממולאים למנה ראשונה ומאנטי לוקוס למנה עיקרית. השופטים התלהבו והחליטו לפתוח לו את מסעדת "בוברסא" אשר מביאה את המסע הקולינרי של אוהד מהעבודה במטבחים שונים בתל אביב ועד למעבר שלו להכנת אוכל "מדברי" ופראי.

מבחן המסעדה של אוהד היה מלא בעליות ומורדות. הוא הרגיש שהוא מצליח לנהל את הסרוויס אך כשרושפלד הגיע הוא יצא מאיזון. אוהד ניסה להביא לרושפלד משהו מיוחד שלא קיים בתפריט והציון הסופי של רושפלד עמד על 8.5 נקודות, ציון טוב למדי. אוהד לא היה מרוצה מהציון והיה בסערת רגשות לאחר שהרגיש שאיכזב את המנטור שלו. בשיחה עם המשקיעים אוהד גרם להם להאמין בו ולתת לו ציון מושלם של 10 נקודות! הסועדים בחרו לתת לאוהד 32 נקודות, מה שאומר שהוא צריך את קולם של 3 שופטים לפחות. מושיק ויוסי העבירו את אוהד בלי בעיה, אך לאסף הייתה דילמה מוסרית - הוא האמין באוהד אך ידע את המחיר שהוא ייצטרך לשלם - ריחוק מהמשפחה. אוהד הבטיח לאסף שהוא יצליח לגרום לזה לעבוד, ואסף נתן לו את הקול שהעביר אותו לשלבי הגמר עם 80.5 נקודות.

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-20-part-04' autoplay='0' credit='' desc='אוהד מקבל את הציון הסופי' poster='' kid='1_1pwxwrtj' duration='721']