לשבור את הקרח: הטכניקות שיגרמו למתמודדים להיפתח ולהינצל מהדחה

משימת ההדחה הראשונה של "משחקי השף עונה 5" תצא לדרך הערב והמתמודדים צריכים להכין שתי מנות: מנה שתוגש על קרח ותייצג את הרושם הראשוני שלהם ומנה שנייה שתוגש על גחלים ותייצג את מי שהם באמת. הכירו את שתי הטכניקות המדוברות - והצביעו בסקר!

זמן צפייה: 00:45

הערב ב"משחקי השף", 12 המתמודדים שלא זכו לחסינות מתחילים את התחרות האישית וצריכים להתמודד עם היכולת שלהם לשבור את הקרח. כל מתמודד צריך להכין מנה אחת שכוללת הכנה והגשה בקרח ומנה נוספת בעבודה והגשה על האש עם גחלים או עצים. מנת הקרח תאפיין את הרושם הראשוני שלהם ומנת האש תאפיין את מי שהם באמת כששוברים את הקרח.

בסוף הערב נגלה מיהו המתמודד הראשון שהולך הביתה - אבל עד שזה יקרה קבלו את הטכניקות שבהם ישתמשו המתמודדים בתוכנית - והכי חשוב: אל תשכחו להצביע בסקר.

טכניקה 1 - בישול בקרח

בישול במי קרח או בשמו העממי "אמבטיית קרח", היא שיטה עתיקה המשמשת לצינון מהיר של מאכלים חמים כמו מרקים או תבשילים - וגם כדי לגרום למעבר מהיר של מזון מטמפרטורה גבוהה לטמפרטורה נמוכה. זאת, כדי למנוע מהמזון את ה"אזור המסוכן" שהוא האזור שבו יכולים להתפתח ולהתרבות חיידקים כאשר המזון ממתין זמן רב בטמפרטורת החדר.

בישול בקרח
לצנן מהר ואז לזעזע | צילום: shutterstock

כדי להשתמש באמבטיית קרח כל מה שצריך לעשות הוא למלא כלי או קערה בגודל הרצוי עם קוביות קרח ומים קרים ולהניח את המזון בכלי משלו בתוך הקרח. ניתן להשתמש בכלי מתכת, זכוכית או פלסטיק, אבל העדיפות היא בכלי מתכת, שכן השימוש בו יהיה יעיל יותר כיוון שקור עובר טוב יותר דרך כלי זה. טיפ חשוב נוסף הוא להוסיף מלח לאמבטיית הקרח, דבר שיגרום לקרח להחזיק זמן רב יותר משום שהמלח שומר על הקור לאורך זמן.

טכניקה 2 - בישול על האש

לבשל על האש
עצים או פחמים? | צילום: shutterstock

"על האש" הוא מונח המתייחס לטכניקה המשתמשת בחום האש כדי לבשל את המזון. גם הבישול באש היא טכניקה עתיקת יומין בה השתמשו אבות אבותינו משחר האנושות. בטכניקה זו משתמשים בחומר בעירה כמו עצים - שהם המקור הטבעי לבעירה של אש, או בגחלים שהם הגרסה המודרנית יותר לחומר בעירה.

בכל אחד מהם ניתן להשתמש כדי להפיק אש שתייצר חום ותבשל את המאכלים שאנו רוצים להכין. כיום מגוון השיטות, הכלים והטכניקות לבישול "על האש" הם רבות ומגוונות וכוללות מתקנים פשוטים כגון מנגלים בצורות בעירה שונות (גז או פחם) להכנה מאכלים בבית וגם כאלה תעשייתיים המשמשים מסעדות ומקומות המספקים אוכל מבושל.

 

אידוי, טיגון או אפייה? הכירו את הטכניקות שיכריעו מי ייכנסו לנבחרת

משימת השקת הקרבות הסתיימה - איזו נבחרת ניצחה בקרב הראשון?

אתם קבעתם: זהו הרגע שהכי הצחיק אתכם במהלך האודישנים