מחריימה ועד הקומפוט של סבתא: 3 מתכונים של אסף גרניט לשולחן השבת

הקינוח הנוסטלגי של סבתא, החריימה שהצעיד אותו לכוכב מישלן ולביבות שהומצאו במיוחד עבור ילדים. מתכוני הדגל של אסף גרניט לשולחן השבת

אוכל של בית בטעם נוסטלגי. אסף גרניט | צילום: מאגר תמונות רשת

למנה ראשונה: לביבות אפונה שובבות שילדים אוהבים

 

אמתכון ממכר ללביבות אפונה קראנצ'יות שהילדים יטרפו והמבוגרים יכרסמו ישר מהמחבת. בשכבה החיצונית ציפוי זהוב ופריך, ובפנים מתגלה אפונה רכה ועדינה שאחראית לבריאות ולמרקם המעניין. במהלך הטיגון ניתן להוסיף למחבת מרווה שתורמת ארומה משכרת, ואם מכינים לילדים - אפשר להשמיט. מתכון מהיר הכנה שתמיד מצליח, ובגדול! למתכון המלא - לחצו כאן.

לביבות אפונה
כיפיות, בריאות וטעימות. לביבות אפונה | צילום: מאגר תמונות רשת

כתבות נוספות ביאמיז:

לעיקרית: חריימה מישלן סטייל

אף אחד לא יודע עדיין בוודאות מי הכין את החריימה ראשון. תוניסיה? מרוקו? לוב? המנה הזו היא דוגמה נהדרת לכור היתוך שיש לנו בארץ. מנה אחת עם כל כך הרבה גרסאות וכל כך הרבה טעמים. היום בישראל תמצאו ב-80% מהבתים גרסה כזו או אחרת של המנה הזאת. הגרסה הססגונית של אסף גרניט מוגשת במסעדתו הלונדונית "קול אופיס", והיא האהובה עליו, אז מי אנחנו שנתווכח? למתכון המלא - לחצו כאן.

Gqpbhq
תיבול פיקנטי ורוטב שמחייב טבילה. חריימה של אסף גרניט | צילום: יח''צ

לקינוח: הקומפוט האייקוני של סבתא לאה

מתכון שמבוסס על אחד מזיכרונות הילדות הכי טובים של גרניט. הוא מתקתק, סמיך ומתובל בתבלינים חמים שהופכים אותו למסתורי ומכושף. אחרי פתיחת מסעדת "שבור" בפריז, החליט השף להכניס אותו כקינוח קבוע לתפריט כדי שהזיכרון של טעם הילדות ילווה אותי גם בבגרותו, ותוך כלום זמן הפך הקינוח לאחת מממנות הדגל של המסעדה. למתכון המלא - לחצו כאן.

12vcus
פירות רכים עטופים בתבלינים חמים. הקומפוט של סבתא לאה | צילום: food notes