לב שור ופורל מהדן: השפים הגדולים עושים כבוד ליצרנים מקומיים

שרימפס מקומי, קורנישונים תוצרת הארץ וטלה מהגולן. השפים המפורסמים חברו לטובת מטרה חשובה: חיזוק התוצרת המוקמית מכל אוזרי הארץ. התוצאה טעימה ומפתיעה

Whatsapp Image 2022 08 23 At 1
עושה כבוד ליצרנים מקומיים. השף רן שמואלי | צילום: יח"צ

שנתיים אחרי שהשפים מאיר אדוני, אוראל קמחי, רז רהב ועומר מילר פתחו את ביתם לארוחות ערב אינטימיות עם פחות מעשרים משתתפים, הארוחות של Casa S. Pellegrino של מותג המים סן פלגרינו חוזרות לשמח את הגרגרנים עם שלושה שפים שפותחים את ביתם הפרטי לארוחות שף אינטימיות באווירה בלתי אמצעית עם תפריט פרי סטייל, אלכוהול ומנות דגל מפורסמות שמאפיינות את השפים השונים. השנה מתקיימות הארוחות על קו ירושלים - קיסריה - תל אביב, והשפים המשתתפים הם צמד הקונדיטורים המפורסמים מירושלים קרן ואיציק קדוש מהמוסד הקולינרי "קפה קדוש"; השף רן שמואלי ממסעדת קלארו התל אביבית, והשף אסף דוקטור שעומד בראש מסעדות האחים, אייבי ודוק. כל ארוחה (800 שקלים לזוג) מתבססת על חומרי גלם מקומיים וחשקים אישיים של השפים המארחים.

כתבות נוספות ביאמיז:

Whatsapp Image 2022 08 23 At 1
חווית אכילה שונה ומרתקת. מטבחו של רן שמואלי | צילום: יח''צ

הארוחה הפותחת התקיימה אצל קרן ואיציק קדוש והארוחה הסוגרת תתקיים ב-29.8 בביתו של השף אסף דוקטור שבקיסריה, ותוקדש לחומרי גלם עונתיים ומקומיים בטכניקות הכנה קדומות דוגמת בישול באדמה, עיטוף בעלי בננה ועוד. בארוחה שהתקיימה לפני כשבוע אצל השף רן שמואלי, חוו המשתתפים אירוח ססגוני שהושתת על האני מאמין של שמואלי:פארם טו טייבל בשיא טריותו, עבודה עם יצרנים קטנים וחקלאים מקומיים ושימוש בחומרי גלם בשיא טריותם. את התפריט בנה שמואלי ביום שלפני הארוחה. השרימפס הצלויים לשלמות עלו ברשת בבוקר הארוחה, הפורל הוורוד הובא מהצפון, בשר הסרטנים שחבר לקרם תירס גילי, הפך למנת טורטליני מענגת, וגליל הגבינה האימתני שלקח חלק בפתיחים יחד עם קרקר תוצרת בית - הובא ממחלבת בוטיק ישראלית.

Whatsapp Image 2022 08 23 At 1
מי צריך תפריט כשיש כזה דימיון? השף רן שמואלי | צילום: יח''צ

שמואלי סיפר לסועדים על מקור חומרי הגלם שלוקחים חלק בארוחה והציג את חזונו: ארוחה נטולת תפריט שכולה הפתעה לחך, לבלוטות הטעם, לאף ולעיניים. את הארוחה פתחה פלטת פוקצ'ות ריחניות עם קורנישונים טריים, מפתיעים בטעמם וקריספיים שהחלו לגדל בארץ. מיד אחריהם הגיע סשימי ורדרד עם עגבניות לב השור מתוקות בצבעי צהוב ואדום וזרעי עגבניות לתיבול חמצמץ. המנות הבאות התאפיינו בתיבול מינימלי שהותיר את המקום לחומרי הגלם: שרימפס צלויים על שריונם מלא הטעם, לוביה קריספית צרובה עם טעמי אש, פורל מעושן מהדן שפולט לעיני הסועדים, וצלעות טלה מהגולן שמילאו את מטבחו הפוטוגני של שמואלי בריחות משכרים.

Whatsapp Image 2022 08 23 At 1
בשר סרטנים מהים שלנו שפגשו תירס גילי מקומי. טורטליני תירס וסרטנים | צילום: יח''צ

בתום הזלילה הגדולה הגיע שלב הקינוחים שהפך בין רגע להצגה הטובה בעיר: על הדלפק הגדול הונחו הגריינים הבאים: מילפיי ביתי עם פטל טרי, עוגת אפרסקים משגעת, וגולת הכותרת - ערימת וופלים שוקולד בהכנה ביתית, שהורכבו משכבת נוגט קריספית עם המון שוקולד מריר. את כל הטוב הזה ליווה מגש אימתני עם פירות טריים: ליצ'י, אבטיח, ענבים, שזיפים, מלון ומנגו מאיה מפוצץ עסיס. את הארוחה הסוגרת בסדרה יבשל השף אסף דוקטור, יקיר היצרנים המקומיים, ואם להסיק מטכניקות הבישול הייחודיות, מצפה לסועדים חוויה לא פחות מסעירה.